Gå til innhold

Er fedme skilsmissegrunn?


Gjest lurerlittjegnå..

Anbefalte innlegg

Men er det da ikke bedre å konfrontere vedkommende med situasjonen og tilby støtte og hjelp? Har vedkommende forandret seg så drastisk i løpet av forholdet går det jo ann å forandre seg tilbake igjen. Jeg synes det høres helt hårreisende og absurd ut å plutselig bare si "nå er du for feit, ha det bra" uten å ha prøvd å hjelpe ham/henne. Hvis noen skulle få en psykisk lidelse, skal du forlate henne fordi hun har forandret seg? Er du virkelig ikke villig til å tolerere noen som helst avvik? Stakkars den som blir din fremtidige kjæreste, håper i såfall hun er klar over at hun pent må holde seg innenfor normalen på alle fronter ellers er det over og ut.

Nå har det seg engang sånn at ingen, i hvertfall veldig få jeg kjenner, har godt fra en vekt innenfor normalen, til 140 kg over natta.

Dette ville jeg selvsagt hjulpet henne med lenge før problemet hadde blitt så ekstremt.

Hadde hun derimot ikke ville gjøre noe for å bli kvitt fedmen, men heller sitti hjemme og spist majones, så hadde jeg dumpet henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    37

  • SierDuDet

    36

  • Goliath

    29

  • kie

    23

Mest aktive i denne tråden

Nå har det seg engang sånn at ingen, i hvertfall veldig få jeg kjenner, har godt fra en vekt innenfor normalen, til 140 kg over natta.

Dette ville jeg selvsagt hjulpet henne med lenge før problemet hadde blitt så ekstremt.

Hadde hun derimot ikke ville gjøre noe for å bli kvitt fedmen, men heller sitti hjemme og spist majones, så hadde jeg dumpet henne!

Men da stiller selvsagt saken seg helt annerledes. Du skrev imidlertid ingenting om dette i dine innlegg, bare at du ville skilt deg. Det er stor forskjell på å hjelpe noe til å slanke seg og å bare forlate dem uten videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da stiller selvsagt saken seg helt annerledes. Du skrev imidlertid ingenting om dette i dine innlegg, bare at du ville skilt deg. Det er stor forskjell på å hjelpe noe til å slanke seg og å bare forlate dem uten videre.

Jeg har skrevet i svarene i denne tråden at jeg ikke ville latt dette skje, da jeg har god greie på kost og trening.

Så problemet er for meg rent hypotetisk, og det ville aldri skjedd. Det ville jeg ikke tillatt.

Det bør for øvrig si seg selv at man ikke sitter og ser på at jenta eser ut, mer og mer, uten å si noe eller gjøre noe.

Og man blir ikke plutelig 140 kg, og jeg kunne heller aldri blitt samme med noen som var kraftig overvektig.

Dette er med andre ord ikke noe problem for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har skrevet i svarene i denne tråden at jeg ikke ville latt dette skje, da jeg har god greie på kost og trening.

Så problemet er for meg rent hypotetisk, og det ville aldri skjedd. Det ville jeg ikke tillatt.

Det bør for øvrig si seg selv at man ikke sitter og ser på at jenta eser ut, mer og mer, uten å si noe eller gjøre noe.

Og man blir ikke plutelig 140 kg, og jeg kunne heller aldri blitt samme med noen som var kraftig overvektig.

Dette er med andre ord ikke noe problem for meg.

Og det bruker du altså mange innlegg og dyrkjøpt spalteplass på å si;)

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For overfladiske mennesker er det sikkert skilsmissegrunn. Men gifter man seg fordi man elsker personen og ikke bare av forelskelse, så kan det umulig være en grunn til skilsmisse.

Jeg ville hverken ha forlatt min mann om han ble så tynn at han så ut som et skjelett eller så fet at han nesten kunne trille. Jeg ville heller ikke forlatt mine barn og de ble veldig fete.

Er man glad i noen så vil man være med dem og ikke bare utsende. Alle mennesker er like under huden....blod, gørr og sener osv...det er det indre og personligheten som teller.

Jeg ville aldri ha giftet meg med en mann som hadde en slik innstilling heller...jeg skal for søren meg bli gammel med min kjære ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For overfladiske mennesker er det sikkert skilsmissegrunn. Men gifter man seg fordi man elsker personen og ikke bare av forelskelse, så kan det umulig være en grunn til skilsmisse.

Jeg ville hverken ha forlatt min mann om han ble så tynn at han så ut som et skjelett eller så fet at han nesten kunne trille. Jeg ville heller ikke forlatt mine barn og de ble veldig fete.

Er man glad i noen så vil man være med dem og ikke bare utsende. Alle mennesker er like under huden....blod, gørr og sener osv...det er det indre og personligheten som teller.

Jeg ville aldri ha giftet meg med en mann som hadde en slik innstilling heller...jeg skal for søren meg bli gammel med min kjære ;o)

Nå må du skille mellom vanlig elding - som innkluderer mindre hår , mer pondus , hengepupper og div. ting.

Her snakker vi om tilfeller med sterk overvekt som skyldes kun latskap, ikke sykdom - og total ignoranse for sin partners ønsker. Mener du man skal finne seg i det også?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest barbiegirl

Fedme kan være så mangt. Hvis jeg giftet meg med en aktiv mann som holdt seg i form, likte seg i naturen osv, og etter at vi giftet oss ble en skikkelig sofagris med tv som hovedinteresse, da hadde det vel skjedd litt mer enn akkurat det at han hadde lagt på seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis noen lurer på skilsmisse bare på grunn av det, så er det vel kanskje ikke bare det... Ellers mener jeg forsåvidt at det er bra for et forhold å prøve å ta seg godt ut for hverandre. Jeg til dømes, er alltid kul og rocka;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For overfladiske mennesker er det sikkert skilsmissegrunn. Men gifter man seg fordi man elsker personen og ikke bare av forelskelse, så kan det umulig være en grunn til skilsmisse.

Jeg ville hverken ha forlatt min mann om han ble så tynn at han så ut som et skjelett eller så fet at han nesten kunne trille. Jeg ville heller ikke forlatt mine barn og de ble veldig fete.

Er man glad i noen så vil man være med dem og ikke bare utsende. Alle mennesker er like under huden....blod, gørr og sener osv...det er det indre og personligheten som teller.

Jeg ville aldri ha giftet meg med en mann som hadde en slik innstilling heller...jeg skal for søren meg bli gammel med min kjære ;o)

"Jeg ville heller ikke forlatt mine barn og de ble veldig fete."

Jeg slutter aldri å forundre meg over hvilke dumheter du klarer å lire ut av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå må du skille mellom vanlig elding - som innkluderer mindre hår , mer pondus , hengepupper og div. ting.

Her snakker vi om tilfeller med sterk overvekt som skyldes kun latskap, ikke sykdom - og total ignoranse for sin partners ønsker. Mener du man skal finne seg i det også?

#Her snakker vi om tilfeller med sterk overvekt som skyldes kun latskap, ikke sykdom - og total ignoranse for sin partners ønsker. Mener du man skal finne seg i det også?#

Hvordan kan du vite at det er snakk om KUN latskap her punkyB? At noen spiser nesten ingen ting og andre spiser seg veldig fete er somregel på grunn av spiseforstyrrelse!

Det kan være psykiske årsaker, depresjoner, stoffskifte osv.

Eller rett og slett at personen har sluttet å røyke?!

Personen er frisk...mener h*h fysisk frisk? fullt mulig at sterkt overvektige kan være det.

Hva er det som skulle plage partneren så veldig om h*h kjære ble alt for tykk eller tynn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg ville heller ikke forlatt mine barn og de ble veldig fete."

Jeg slutter aldri å forundre meg over hvilke dumheter du klarer å lire ut av deg.

Nei, slikt høres vel dumt ut i en ung, fri og frank guttemann sine "ører"!

vent med og komentere slike innlegg til du har funnet din livsledsager i alle fall ;oþ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#Her snakker vi om tilfeller med sterk overvekt som skyldes kun latskap, ikke sykdom - og total ignoranse for sin partners ønsker. Mener du man skal finne seg i det også?#

Hvordan kan du vite at det er snakk om KUN latskap her punkyB? At noen spiser nesten ingen ting og andre spiser seg veldig fete er somregel på grunn av spiseforstyrrelse!

Det kan være psykiske årsaker, depresjoner, stoffskifte osv.

Eller rett og slett at personen har sluttet å røyke?!

Personen er frisk...mener h*h fysisk frisk? fullt mulig at sterkt overvektige kan være det.

Hva er det som skulle plage partneren så veldig om h*h kjære ble alt for tykk eller tynn?

Jeg vet ikke hva det skyldes - men jeg mener at HVIS det skyldes at personen bare gir faen - sitter hjemme og spiser masse fet og usunn mat - ikke beveger seg - ikke bryr seg om partneren sier fra at nå begynner du å bli litt vel fet uten å gidde å engang prøve å slanke seg - vi snakker om sterk overvekt her - SÅ mener jeg det er skilsmissegrunn.

Ikke bare det at man er fet - men man tar ikke hensyn til hva partneren sier og ønsker. Mest denne siste grunnen. Da mangler man respekt for partneren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Her snakker vi om tilfeller med sterk overvekt som skyldes kun latskap, ikke sykdom - og total ignoranse for sin partners ønsker. Mener du man skal finne seg i det også?#

Hvordan kan du vite at det er snakk om KUN latskap her punkyB? At noen spiser nesten ingen ting og andre spiser seg veldig fete er somregel på grunn av spiseforstyrrelse!

Det kan være psykiske årsaker, depresjoner, stoffskifte osv.

Eller rett og slett at personen har sluttet å røyke?!

Personen er frisk...mener h*h fysisk frisk? fullt mulig at sterkt overvektige kan være det.

Hva er det som skulle plage partneren så veldig om h*h kjære ble alt for tykk eller tynn?

Nå får dere slutte å skylde på alt mulig rart og heller ta litt ansvar for helsa. Snakker vi om kraftig overvekt så KAN det faktisk være helsefarlig. Sunt er det iallfall IKKE.

I de fleste tilfeller skyldes overvekt for mye/feil mat og for lite mosjon. Så enkelt er det.

Jeg er ikke overvektig selv nei, men figuren og helsa er ikke noe man får gratis.

Man må faktisk trene eller iallfall bevege seg litt for å holde seg i form. Det er snakk om prioritering. Jeg trener gladelig tre ganger i uka - og det gir meg økt livskvalitet.

Det er fakta faen at folk i dagens samfunn er for feite.

Dårlige matvaner og for lite mosjon er hovedgrunnen. Man kan ikke skylde på problemer med stoffskiftet osv. i evigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, slikt høres vel dumt ut i en ung, fri og frank guttemann sine "ører"!

vent med og komentere slike innlegg til du har funnet din livsledsager i alle fall ;oþ

For noe bullshit. I forhold til hva du skriver her så er jeg rimelig overbevist om at jeg har et mer modent syn på livet enn hva du har.

Bare det å dra fram "at du heller ikke ville forlatt barnet ditt pga fedme" sier jo ikke lite om hvilke merkelige tanker som rører seg hos deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får dere slutte å skylde på alt mulig rart og heller ta litt ansvar for helsa. Snakker vi om kraftig overvekt så KAN det faktisk være helsefarlig. Sunt er det iallfall IKKE.

I de fleste tilfeller skyldes overvekt for mye/feil mat og for lite mosjon. Så enkelt er det.

Jeg er ikke overvektig selv nei, men figuren og helsa er ikke noe man får gratis.

Man må faktisk trene eller iallfall bevege seg litt for å holde seg i form. Det er snakk om prioritering. Jeg trener gladelig tre ganger i uka - og det gir meg økt livskvalitet.

Det er fakta faen at folk i dagens samfunn er for feite.

Dårlige matvaner og for lite mosjon er hovedgrunnen. Man kan ikke skylde på problemer med stoffskiftet osv. i evigheter.

Dessuten er disse stoffskifteproblemene, i 99 % av tilfellene, en konsekvens av nettopp dårlig kosthold.

Så det du skriver, Lora, er selvsagt helt korrekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva det skyldes - men jeg mener at HVIS det skyldes at personen bare gir faen - sitter hjemme og spiser masse fet og usunn mat - ikke beveger seg - ikke bryr seg om partneren sier fra at nå begynner du å bli litt vel fet uten å gidde å engang prøve å slanke seg - vi snakker om sterk overvekt her - SÅ mener jeg det er skilsmissegrunn.

Ikke bare det at man er fet - men man tar ikke hensyn til hva partneren sier og ønsker. Mest denne siste grunnen. Da mangler man respekt for partneren.

Jeg giftet meg med min mann fordi jeg falt for hans personlighet og hvem han er. Jeg giftet meg ikke med ham for å presse ham til og være tynnere eller tykkere eller så passe tykk jeg liker at han skal være.

Jeg synes den tankegangen er helt bak mål og helt uten for min forståelse.

Herrigud! noen snakker om at enkelte mennesker som kommer fra div. land underkuer sin partner!! Det får da være grenser for hvor mye man skal bestemme overe dem!

"jeg ønsker at du tar tatovering, hull i nesen og sparer til langt hår! og ser helst at du sparer til langt skjegg også...hvis ikke tar du ikke hensyn til mine ønsker om hvordan DU skal se ut for å behage mine øyner og jeg vil skilles?"

*stønn*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå får dere slutte å skylde på alt mulig rart og heller ta litt ansvar for helsa. Snakker vi om kraftig overvekt så KAN det faktisk være helsefarlig. Sunt er det iallfall IKKE.

I de fleste tilfeller skyldes overvekt for mye/feil mat og for lite mosjon. Så enkelt er det.

Jeg er ikke overvektig selv nei, men figuren og helsa er ikke noe man får gratis.

Man må faktisk trene eller iallfall bevege seg litt for å holde seg i form. Det er snakk om prioritering. Jeg trener gladelig tre ganger i uka - og det gir meg økt livskvalitet.

Det er fakta faen at folk i dagens samfunn er for feite.

Dårlige matvaner og for lite mosjon er hovedgrunnen. Man kan ikke skylde på problemer med stoffskiftet osv. i evigheter.

Ja, mange er nok overvektige av den grunn også, men fakta er at mange av dem er utrolig spreke også. Så det på en dokumnetar for leden. Det er noe nytt som har intruffet de senere åra. Nettopp fordi mange trener og beveger seg ganske mye samtidig som matvanene og tilbredningene av mat i dag har forandret seg drastisk.

Uansett om min mann ble så lat at han ble veldig overvektig, så er han fremdeles den personen og har fremdeles den personligheten jeg ble glad i og elsker. Hadde han blitt totalt gal og gjort mye stygt (forandret personligheten enormt)...så hadde det heller vært en skilsmissegrunn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg giftet meg med min mann fordi jeg falt for hans personlighet og hvem han er. Jeg giftet meg ikke med ham for å presse ham til og være tynnere eller tykkere eller så passe tykk jeg liker at han skal være.

Jeg synes den tankegangen er helt bak mål og helt uten for min forståelse.

Herrigud! noen snakker om at enkelte mennesker som kommer fra div. land underkuer sin partner!! Det får da være grenser for hvor mye man skal bestemme overe dem!

"jeg ønsker at du tar tatovering, hull i nesen og sparer til langt hår! og ser helst at du sparer til langt skjegg også...hvis ikke tar du ikke hensyn til mine ønsker om hvordan DU skal se ut for å behage mine øyner og jeg vil skilles?"

*stønn*

OK - da er vi enten uenige - eller du har ikke skjønt hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...