Gå til innhold

Er fedme skilsmissegrunn?


Gjest lurerlittjegnå..

Anbefalte innlegg

For noe bullshit. I forhold til hva du skriver her så er jeg rimelig overbevist om at jeg har et mer modent syn på livet enn hva du har.

Bare det å dra fram "at du heller ikke ville forlatt barnet ditt pga fedme" sier jo ikke lite om hvilke merkelige tanker som rører seg hos deg.

Det er merkelig for dem som ikke vet hva kjærlighet er kanskje?...men både min mann og mine barn er en del av meg.

Jeg ga meg selv til han og han til meg...vi elsker hverandre(personligheten og selve) og vi to er en ;o)

Du skjønner det sikkert når du blir stor :-þ

hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 281
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Taj Mahal

    37

  • SierDuDet

    36

  • Goliath

    29

  • kie

    23

Mest aktive i denne tråden

Dessuten er disse stoffskifteproblemene, i 99 % av tilfellene, en konsekvens av nettopp dårlig kosthold.

Så det du skriver, Lora, er selvsagt helt korrekt.

Var på besøk hos min overvektige tante for noen uker siden. Hun har tidligere gått på slankekurs og gått ned 20 kg, men faller hele tiden tilbake til dårlige vaner.

Feil mat og kjøring til jobben selv om det tar 20 min å gå.

Nå lanserte hun en ny teori til overvekten, nemlig at hun kanskje hadde problemer med stoffskifte!

Jeg tenkte mitt, men sa ikke noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe bullshit. I forhold til hva du skriver her så er jeg rimelig overbevist om at jeg har et mer modent syn på livet enn hva du har.

Bare det å dra fram "at du heller ikke ville forlatt barnet ditt pga fedme" sier jo ikke lite om hvilke merkelige tanker som rører seg hos deg.

SierDuDet,

Er det et kvinnesyn du legger til grunn, eller et generelt menneskesyn, når du gang på gang innfører meningsdiktaturet ditt med å stemple folk som dumme, åndssvake og syke?

Kan vi andre få lov til å mene noe i det hele tatt uten å måtte bli labelert av deg?

I all respekt,

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig for dem som ikke vet hva kjærlighet er kanskje?...men både min mann og mine barn er en del av meg.

Jeg ga meg selv til han og han til meg...vi elsker hverandre(personligheten og selve) og vi to er en ;o)

Du skjønner det sikkert når du blir stor :-þ

hehe

Nope, jeg tror vi lever i to forskjellige verdener, så det vil jeg ikke forstå. Noensine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var på besøk hos min overvektige tante for noen uker siden. Hun har tidligere gått på slankekurs og gått ned 20 kg, men faller hele tiden tilbake til dårlige vaner.

Feil mat og kjøring til jobben selv om det tar 20 min å gå.

Nå lanserte hun en ny teori til overvekten, nemlig at hun kanskje hadde problemer med stoffskifte!

Jeg tenkte mitt, men sa ikke noe...

Kjører hun jojo-kurer med slanking i tide og utide, så vil hun - dersom hun ikke allerede har det - i hvertfall få stoffskifteproblemer.

Problemet er latskap, og usunne matvaner. Ikke noe annet!

(Med unntak av den lille promillen med mennesker som faktisk har sykdommer, og som ikke selv er skyld i deres lave stoffskifte).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, jeg tror vi lever i to forskjellige verdener, så det vil jeg ikke forstå. Noensine.

hehe samme konklusjon bestandig :-D

Ja, men det er jo godt at vi alle er forskjellig :) sant?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SierDuDet,

Er det et kvinnesyn du legger til grunn, eller et generelt menneskesyn, når du gang på gang innfører meningsdiktaturet ditt med å stemple folk som dumme, åndssvake og syke?

Kan vi andre få lov til å mene noe i det hele tatt uten å måtte bli labelert av deg?

I all respekt,

Har jeg sagt at noen er dumme, åndsvake eller annet i denne tråden?

Nei!

Det er faktisk jeg som forsvarer meg her, da enkelte angrep mine meninger. Ikke omvendt.

Dama over spurte om meninger, og hun fikk min. Skal jeg ikke ha lov til å si den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er merkelig for dem som ikke vet hva kjærlighet er kanskje?...men både min mann og mine barn er en del av meg.

Jeg ga meg selv til han og han til meg...vi elsker hverandre(personligheten og selve) og vi to er en ;o)

Du skjønner det sikkert når du blir stor :-þ

hehe

Og der er du inne på noe sentralt igjen...bravo. Selv om du etter min smak sleivsparker litt noen ganger (det må sikkert til for å få litt liv i folk)...så virker det som du også, som jeg og flere andre her...er tilhenger av kjærlighet...og setter den over det ytre.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For overfladiske mennesker er det sikkert skilsmissegrunn. Men gifter man seg fordi man elsker personen og ikke bare av forelskelse, så kan det umulig være en grunn til skilsmisse.

Jeg ville hverken ha forlatt min mann om han ble så tynn at han så ut som et skjelett eller så fet at han nesten kunne trille. Jeg ville heller ikke forlatt mine barn og de ble veldig fete.

Er man glad i noen så vil man være med dem og ikke bare utsende. Alle mennesker er like under huden....blod, gørr og sener osv...det er det indre og personligheten som teller.

Jeg ville aldri ha giftet meg med en mann som hadde en slik innstilling heller...jeg skal for søren meg bli gammel med min kjære ;o)

Barna er da noe helt annet. En begjærer da ikke sine barn.

Derimot er begjæret sentralt i et hvert kjærlighetsforhold. Når noen gjør seg uattraktiv, er det et svik mot kjærlighetsforholdet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe samme konklusjon bestandig :-D

Ja, men det er jo godt at vi alle er forskjellig :) sant?!

Unnskyld at jeg blander meg inn, men det der med at det-er-godt-vi-er-forskjellige-greiene er jeg ikke helt enig i. Mange kriger kunne vært unngått om vi ikke hadde vært så forskjellige.

Vel, det viktigste er jo at partneren og du er enige om hva som er viktig.

Hvis mannen min hadde gått opp 30 kg ville jeg fått alvorlige problemer. Jeg ville ikke likt å bli stemplet som et dårlig menneske hvis jeg valgte å avslutte forholdet.

Hadde han vist null interesse for min bekymring hadde det vært håpløst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Barna er da noe helt annet. En begjærer da ikke sine barn.

Derimot er begjæret sentralt i et hvert kjærlighetsforhold. Når noen gjør seg uattraktiv, er det et svik mot kjærlighetsforholdet!

Det spørs helt på hvordan du ser det. Jeg har et slags begjær når jeg er forelsket i en mann. Forelsket kan jeg også være i mine barn...spesiellt når de er babyer :) en forelskelses følelses lignede i alle fall...som ikke inneholder samme begjer jeg har når jeg er nyforelsket i en mann.

Når jeg giftet meg var forelskelsen gått et steg videre...over til kjærlighet. Men dog kan jeg enda føle forelskelse i min mann av og til...Men på langt nær hvær dag. Denne forelskelsen jeg føler for ham av og til nå innelholder ikke dette begjæret jeg hadde da jeg var nyforelsket. Men det er noe langt dypere.

Kjærlighet i sitt ess vil jeg nå kalle det :)

Respekt og kjærlighet er de viktigste faktorer i et ekteskap og ikke utsende til personen! Personligheten er det jeg elsker.

Mange har nok blitt skuffet fordi jeg ikke ser utsende til mine venner men personen og personligheten. Mange ganger har venner spurt om jeg ikke har lagt merke til at de har klippt seg/ tatt av seg en del kilo osv... nei, jeg har ikke lagt merke til det... for jeg konsenterer meg rett og slett om dem (personligheten).

Noen er veldig opphengt i utsende, mens jeg er det absolutt ikke. Jeg blir glad i menneskene bar utsende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld at jeg blander meg inn, men det der med at det-er-godt-vi-er-forskjellige-greiene er jeg ikke helt enig i. Mange kriger kunne vært unngått om vi ikke hadde vært så forskjellige.

Vel, det viktigste er jo at partneren og du er enige om hva som er viktig.

Hvis mannen min hadde gått opp 30 kg ville jeg fått alvorlige problemer. Jeg ville ikke likt å bli stemplet som et dårlig menneske hvis jeg valgte å avslutte forholdet.

Hadde han vist null interesse for min bekymring hadde det vært håpløst.

#Unnskyld at jeg blander meg inn, men det der med at det-er-godt-vi-er-forskjellige-greiene er jeg ikke helt enig i. Mange kriger kunne vært unngått om vi ikke hadde vært så forskjellige#

Her inne er det debatt forum og ingen trenger og unskylde seg for å skrive hva de mener.

Mange kriger kunne vært ungått om folk flest var toerante og aksepterte at vi FAKTISK er forskjellige!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Balooba

Nå får dere slutte å skylde på alt mulig rart og heller ta litt ansvar for helsa. Snakker vi om kraftig overvekt så KAN det faktisk være helsefarlig. Sunt er det iallfall IKKE.

I de fleste tilfeller skyldes overvekt for mye/feil mat og for lite mosjon. Så enkelt er det.

Jeg er ikke overvektig selv nei, men figuren og helsa er ikke noe man får gratis.

Man må faktisk trene eller iallfall bevege seg litt for å holde seg i form. Det er snakk om prioritering. Jeg trener gladelig tre ganger i uka - og det gir meg økt livskvalitet.

Det er fakta faen at folk i dagens samfunn er for feite.

Dårlige matvaner og for lite mosjon er hovedgrunnen. Man kan ikke skylde på problemer med stoffskiftet osv. i evigheter.

"I de fleste tilfeller skyldes overvekt for mye/feil mat og for lite mosjon. Så enkelt er det."

Dette er uvitende pjatt! Det er nok ikke så enkelt, nei. Overvekt skyldes ofte stoffskifteforstyrrelser, og hos kvinner kan det også ofte være Polycystisk Ovarial Syndrom som ligger bak. Da er det nesten ikke hjelp i hvor lite du spiser. Det er faktisk ikke alle som har tid eller overskudd til å trene så mye heller, jobb og barn krever sitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"I de fleste tilfeller skyldes overvekt for mye/feil mat og for lite mosjon. Så enkelt er det."

Dette er uvitende pjatt! Det er nok ikke så enkelt, nei. Overvekt skyldes ofte stoffskifteforstyrrelser, og hos kvinner kan det også ofte være Polycystisk Ovarial Syndrom som ligger bak. Da er det nesten ikke hjelp i hvor lite du spiser. Det er faktisk ikke alle som har tid eller overskudd til å trene så mye heller, jobb og barn krever sitt.

"Dette er uvitende pjatt! Det er nok ikke så enkelt, nei. Overvekt skyldes ofte stoffskifteforstyrrelser, og hos kvinner kan det også ofte være Polycystisk Ovarial Syndrom som ligger bak.Da er det nesten ikke hjelp i hvor lite du spiser. Det er faktisk ikke alle som har tid eller overskudd til å trene så mye heller, jobb og barn krever sitt"

Bullshit!

Stoffskiftesykdommer skyldes i de aller aller aller aller aller fleste tilfellene at man tidligere har fucket opp kostholdet sitt med slanking, eller lignende.

De har ødelagt stoffskiftet sitt selv.

Og den setningen her er jo hårreisende i seg selv:

"Da er det nesten ikke hjelp i hvor lite du spiser."

Med den innstillingen der er det ikke rart man får stoffskifteproblemer. Vektreduksjon handler OVERHODET IKKE om å spise så lite som mulig.

De fleste spiser FOR LITE til å gå ned i vekt, og kroppen begynner å lagre fett fordi den ser at det ikke kommer NOK føde.

Så dine påstander henger overhodet ikke på greip.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lady Marmalade

"Dette er uvitende pjatt! Det er nok ikke så enkelt, nei. Overvekt skyldes ofte stoffskifteforstyrrelser, og hos kvinner kan det også ofte være Polycystisk Ovarial Syndrom som ligger bak.Da er det nesten ikke hjelp i hvor lite du spiser. Det er faktisk ikke alle som har tid eller overskudd til å trene så mye heller, jobb og barn krever sitt"

Bullshit!

Stoffskiftesykdommer skyldes i de aller aller aller aller aller fleste tilfellene at man tidligere har fucket opp kostholdet sitt med slanking, eller lignende.

De har ødelagt stoffskiftet sitt selv.

Og den setningen her er jo hårreisende i seg selv:

"Da er det nesten ikke hjelp i hvor lite du spiser."

Med den innstillingen der er det ikke rart man får stoffskifteproblemer. Vektreduksjon handler OVERHODET IKKE om å spise så lite som mulig.

De fleste spiser FOR LITE til å gå ned i vekt, og kroppen begynner å lagre fett fordi den ser at det ikke kommer NOK føde.

Så dine påstander henger overhodet ikke på greip.

"Bullshit!

Stoffskiftesykdommer skyldes i de aller aller aller aller aller fleste tilfellene at man tidligere har fucket opp kostholdet sitt med slanking, eller lignende.

De har ødelagt stoffskiftet sitt selv."

Neineinei, her sporer du helt av. Stoffskiftesykdommer er aldeles ikke selvforskyldt. Jeg orker ikke komme med noen lengere utredning, men henviser deg heller til utallige artikler om stoffskiftesykdommer f.eks her på DOL eller andre steder hvor du finner medisinskfaglig informasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Bullshit!

Stoffskiftesykdommer skyldes i de aller aller aller aller aller fleste tilfellene at man tidligere har fucket opp kostholdet sitt med slanking, eller lignende.

De har ødelagt stoffskiftet sitt selv."

Neineinei, her sporer du helt av. Stoffskiftesykdommer er aldeles ikke selvforskyldt. Jeg orker ikke komme med noen lengere utredning, men henviser deg heller til utallige artikler om stoffskiftesykdommer f.eks her på DOL eller andre steder hvor du finner medisinskfaglig informasjon.

Det er SVÆRT få overvektige som har stoffskiftesykdommer.

De fleste fucker opp sitt eget stoffskifte selv, ved slanking, latskap og dårlig kosthold.

Ja, enkelte får stoffskiftesykdommer uten å være selvforskyldt i det, men disse er svært få.

Det vanlige er at man ødelegger stoffskiftet sitt selv. Det skal ikke mer til enn en mindre vellykket nuterilettkur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...