Gå til innhold

Ran i Oslo


Grip

Anbefalte innlegg

2 av 3 anmeldte ran i Oslo begås av innvandrerungdom:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/oslo/article.jhtml?articleID=425697

Statistikken er sannynligvis enda verre, siden innvandrerungdom kun omfatter de som har to utenlandsk fødte foreldre.

Nåvel. Poenget, som de fleste ser klart, er at noe må gjøres med dette. Tallene er alarmerende.

Tiltakene hindres fordi det er politisk ukorrekt å iverksette tiltak som retter som mot innvandrerungdom som gruppe. Eller man forsøker å bagatellisere gjennom å prøve seg med at det sikkert er kun en som gjør alle ranene.

En forsker som gjengis i avisen, peker på levekår i gruppen som en forklaring, med vedkommende når vel ikke frem.

Det er jo synd, for hvis dette får utvikle seg, blir konflikter spisset og forholdene utrivelig, for oss, men ikke minst for innvandrerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 254
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • Goliath

    50

  • Chloe

    25

  • Zirine

    19

Mest aktive i denne tråden

Dette vet vi, men det er liksom ikke lov og nevne det så høyt,for da skrikes det RASISME med en gang.

Men man kan ikke unnlate og ta dette alvorlig og debattere det pga frykt for rasismestempel.Dette er jo fakta, utlendinger står bak en mye større del av alle andre kriminelle forhold også.Vi vil få en alarmerende stor forskjell om vi sammenligner prosentandelen av lovbrudd som er foretatt av utlendinger i forhold til hva som er foretatt av nordmenn.Da regner vi prosent i forhold til anntall utlendinger og anntall nordmenn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det en kjempediskusjon av dette når sør finner innlegget. Jeg orker ikke flere slike diskusjoner. Så heretter hopper jeg over alt som har med rasisme å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallene bygger på anmeldelser-ikke på fellende dommer.

En annen ting er at det er mange innvandrere i andre byer her i Norge også. Hvor er statestikken om dem?

At det gjelder ungdom, er også noe å reflektere over...videre en at de bare er innvandrere mener jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir det en kjempediskusjon av dette når sør finner innlegget. Jeg orker ikke flere slike diskusjoner. Så heretter hopper jeg over alt som har med rasisme å gjøre.

Det blir ingen diskusjon. Det blir bare kverulering!!

Artikkelen peker på noen årsaker til tallene i statistikken. Noen av oss har sett og opplevd ting som stemmer med disse forslagene til årsaker, og det kunne vært interessant å diskutere i denne sammenheng. Men jeg gidder heller ikke bruke tid på Sørs (og andres) kveruleringer rundt dette temaet.

Ønsker andre lykke til med tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i forrige uke dukket det opp tall sa at over 50 % av alle voldtekter i landet ble begått av fremmedkulturelle.

Imponerende hva noen som utgjør under 10 % av norges befolkning presterer å få til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tallene bygger på anmeldelser-ikke på fellende dommer.

En annen ting er at det er mange innvandrere i andre byer her i Norge også. Hvor er statestikken om dem?

At det gjelder ungdom, er også noe å reflektere over...videre en at de bare er innvandrere mener jeg.

Men hadde det ikke vært til disse ungdommenes beste at de fikk hjelp?

Det er jo ikke sikkert - men det kan vise seg at det at de er innvandrere faktisk kan være en årsak til at de begår kriminelle handlinger. AT de har problem hjemme , problem på skolen , problem med å bli respektert e.l.

Kanskje det viser seg at innvandrerungdom ikke er så flinke til å bli med på fritidsaktiviteter .

De har kanskej problemer med å finne seg jobber og blir slengende gatelangs isteden.

Kanskje det viser seg at det ikke er noen spesiell grunn til at de er i flertall.

Sånn generelt er det vel fler og fler ungdommer som faller utenfor samfunnets normer. Det er noe man bør ta alvorlig. Uansett bakgrunn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Men hadde det ikke vært til disse ungdommenes beste at de fikk hjelp?

Det er jo ikke sikkert - men det kan vise seg at det at de er innvandrere faktisk kan være en årsak til at de begår kriminelle handlinger. AT de har problem hjemme , problem på skolen , problem med å bli respektert e.l.

Kanskje det viser seg at innvandrerungdom ikke er så flinke til å bli med på fritidsaktiviteter .

De har kanskej problemer med å finne seg jobber og blir slengende gatelangs isteden.

Kanskje det viser seg at det ikke er noen spesiell grunn til at de er i flertall.

Sånn generelt er det vel fler og fler ungdommer som faller utenfor samfunnets normer. Det er noe man bør ta alvorlig. Uansett bakgrunn .

Du er inne på noe.

Foreldre og slektninger følger ikke opp, skolen følger ikke opp, politiet er passive, naboer tør ikke, osv osv. Vestingene trekker sammen, tettere og tettere i gjenger. Mer og mer sære, ondskapsfulle og uinntagelige, med et æreskodeks og prestisjeoppfatning som er sterkt overdrevet. De yngre ser opp til dem og vil være med. De blir fler og fler. Mange gjenger har doblet sitt medlemsantall på to år. Vi skal få høre mer fra dem ganske snart. De tar etter sine forbilder i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Nordlys

Det blir ingen diskusjon. Det blir bare kverulering!!

Artikkelen peker på noen årsaker til tallene i statistikken. Noen av oss har sett og opplevd ting som stemmer med disse forslagene til årsaker, og det kunne vært interessant å diskutere i denne sammenheng. Men jeg gidder heller ikke bruke tid på Sørs (og andres) kveruleringer rundt dette temaet.

Ønsker andre lykke til med tråden.

Sør har vandret heden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hadde det ikke vært til disse ungdommenes beste at de fikk hjelp?

Det er jo ikke sikkert - men det kan vise seg at det at de er innvandrere faktisk kan være en årsak til at de begår kriminelle handlinger. AT de har problem hjemme , problem på skolen , problem med å bli respektert e.l.

Kanskje det viser seg at innvandrerungdom ikke er så flinke til å bli med på fritidsaktiviteter .

De har kanskej problemer med å finne seg jobber og blir slengende gatelangs isteden.

Kanskje det viser seg at det ikke er noen spesiell grunn til at de er i flertall.

Sånn generelt er det vel fler og fler ungdommer som faller utenfor samfunnets normer. Det er noe man bør ta alvorlig. Uansett bakgrunn .

Helt enig! men alt for mange gidder ikke se lenger en til hudfarge.

Mange kommer fra vansklige liv...nettopp derfor de er her.

Ukultur har vi begynt å slå ned på, og det er bra. Kanskje slå hardere ned uten at media må blande seg inn hele tiden?

Media kan bidra til mye positivt, men også mye negativt. Og hvordan media fremlegger saker har av stor betydning for veldig manges holdninger og meninger.

For noe forstår mer en akuratt hudfarge, mens andre forstår ikke annet en at de sier: kast dem ut.

Alle med sosiale problemer eller de som kommer i dårlige miljø burde få hjelp, forståelse, veiledning, tilrettelegging, hjelp i tide osv. Uten at hudfargen skal ha noen rolle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! men alt for mange gidder ikke se lenger en til hudfarge.

Mange kommer fra vansklige liv...nettopp derfor de er her.

Ukultur har vi begynt å slå ned på, og det er bra. Kanskje slå hardere ned uten at media må blande seg inn hele tiden?

Media kan bidra til mye positivt, men også mye negativt. Og hvordan media fremlegger saker har av stor betydning for veldig manges holdninger og meninger.

For noe forstår mer en akuratt hudfarge, mens andre forstår ikke annet en at de sier: kast dem ut.

Alle med sosiale problemer eller de som kommer i dårlige miljø burde få hjelp, forståelse, veiledning, tilrettelegging, hjelp i tide osv. Uten at hudfargen skal ha noen rolle.

Tar tak i det siste avsnittet ditt -

Alle med sosiale problemer eller de som kommer i dårlige miljø burde få hjelp, forståelse, veiledning, tilrettelegging, hjelp i tide osv. Uten at hudfargen skal ha noen rolle.

Dette er jeg veldig enig i . Men jeg synes også som jeg sier i mitt innlegg at hvis det viser seg at innvandrere skiller seg ut så må man se på det spesielt. Fordi det kan være spesielle forhold som kan forklare at akkurat de har problemer.

Men at de skal sendes ut er jo bare tull. De skal jo hjelpes inn på rett kjøl.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette vet vi, men det er liksom ikke lov og nevne det så høyt,for da skrikes det RASISME med en gang.

Men man kan ikke unnlate og ta dette alvorlig og debattere det pga frykt for rasismestempel.Dette er jo fakta, utlendinger står bak en mye større del av alle andre kriminelle forhold også.Vi vil få en alarmerende stor forskjell om vi sammenligner prosentandelen av lovbrudd som er foretatt av utlendinger i forhold til hva som er foretatt av nordmenn.Da regner vi prosent i forhold til anntall utlendinger og anntall nordmenn.

..eh...

Hører du noen skrik om rasisme?

Ikke det???

Neivel.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Interessant statistikk.

Jeg tror det er ca 95% av all kriminalitet som begås av menn, slik som for eksempel Grip.

Spørsmålet er derfor: hva skal vi gjøre med Grip (og andre menn, inkl. undertegnede).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og i forrige uke dukket det opp tall sa at over 50 % av alle voldtekter i landet ble begått av fremmedkulturelle.

Imponerende hva noen som utgjør under 10 % av norges befolkning presterer å få til.

Du skriver: "Imponerende hva noen som utgjør under 10 % av norges befolkning presterer å få til."

Hvilke 10% da? Hva er individene i denne gruppen ansvarlig for?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er inne på noe.

Foreldre og slektninger følger ikke opp, skolen følger ikke opp, politiet er passive, naboer tør ikke, osv osv. Vestingene trekker sammen, tettere og tettere i gjenger. Mer og mer sære, ondskapsfulle og uinntagelige, med et æreskodeks og prestisjeoppfatning som er sterkt overdrevet. De yngre ser opp til dem og vil være med. De blir fler og fler. Mange gjenger har doblet sitt medlemsantall på to år. Vi skal få høre mer fra dem ganske snart. De tar etter sine forbilder i USA.

Jeg har et lite eksempel fra barnehagen, jeg...

To av barna mine gikk på barnehage i Osloområdet. I samme avdeling som hun ene gikk et muslimsk brødrepar, som alltid var ekle med de andre. Han ene var stor og sterk, og brukte mye av kreftene sine til å være rampete med de andre barna for å vise at han var sjef. Lillebroren syntes storebror var tøff, og tok etter hvert etter.

De voksne i barnehagen tok stort sett tak i problemene hver gang de oppsto, men til ingen nytte. Det var glemt igjen to sekunder etterpå.

Særlig husker jeg en gang, da mora kom og hentet dem. Hun satt ofte i garderoben og bare så på at ungene hevdet seg ille nok til at de andre barna begynte å gråte, men hun løftet ikke en finger for å hjelpe. Hun snakket ikke til barna sine en gang, isteden sukket hun bare tungt og satt der til de omsider fant ut at nå var det på tide å komme og kle på seg.

Mora sa ALDRI noe til oppførselen på barna sine, lot dem bare herje som de ville.

De gangene faren også var med, var det tydelig at det var han som var sjefen, for da smilte hun sjelden også.

Man må ta tak i problemet allerede fra småbarnsalderen, mener...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Imponerende hva noen som utgjør under 10 % av norges befolkning presterer å få til."

Hvilke 10% da? Hva er individene i denne gruppen ansvarlig for?

Med vennlig hilsen

For det første er ikke tallet 10 % eksakt. Du vet sikkert bedre enn meg hvor mange innvandrere det er i Norge.

Disse 10 % med individer står for 2 av 3 ran i Oslo, og mer enn 50 % av alle voldtektene i Norge.

Da har vi ikke engang snakket om hvor mye av volden de står for, og det her vel her de virkelig er overrepresentert. Men i mangel på tall skal jeg ikke forsøke meg på noen.

2 av 3 ran ble det lagt fram tall på i dag, og over 50 % av voldtektene i landet ble det lagt fram tall for forrige uke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første er ikke tallet 10 % eksakt. Du vet sikkert bedre enn meg hvor mange innvandrere det er i Norge.

Disse 10 % med individer står for 2 av 3 ran i Oslo, og mer enn 50 % av alle voldtektene i Norge.

Da har vi ikke engang snakket om hvor mye av volden de står for, og det her vel her de virkelig er overrepresentert. Men i mangel på tall skal jeg ikke forsøke meg på noen.

2 av 3 ran ble det lagt fram tall på i dag, og over 50 % av voldtektene i landet ble det lagt fram tall for forrige uke.

Hei,

Jeg kjenner statistikken, og la oss si at det er "10%" innvandrere i Norge. Det eksakte tallet er irrelevant her.

===

Du skriver: "Disse 10 % med individer står for 2 av 3 ran i Oslo, og mer enn 50 % av alle voldtektene i Norge."

Nei, og atter nei. Dette er FEIL!

Noen ganske få individer i denne gruppen raner og voldtar. De andre (det store flertall) er AKKURAT like uskyldige i dette som det du og jeg er.

De kan overhodet ikke hjelpe at du grupperer dem (som er uskyldige) sammen med kriminelle. Det ENESTE de er "skyldige" i er å ha foreldre som er født utenfor Norge!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg kjenner statistikken, og la oss si at det er "10%" innvandrere i Norge. Det eksakte tallet er irrelevant her.

===

Du skriver: "Disse 10 % med individer står for 2 av 3 ran i Oslo, og mer enn 50 % av alle voldtektene i Norge."

Nei, og atter nei. Dette er FEIL!

Noen ganske få individer i denne gruppen raner og voldtar. De andre (det store flertall) er AKKURAT like uskyldige i dette som det du og jeg er.

De kan overhodet ikke hjelpe at du grupperer dem (som er uskyldige) sammen med kriminelle. Det ENESTE de er "skyldige" i er å ha foreldre som er født utenfor Norge!

Med vennlig hilsen

Jeg skrev:

"Disse 10 % med individer står for 2 av 3 ran i Oslo, og mer enn 50 % av alle voldtektene i Norge."

Du skrev:

"Nei, og atter nei. Dette er FEIL!"

Her ramlet jeg litt av?

Du sier først at du kjenner statistikken, men så sier du at den er feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skrev:

"Disse 10 % med individer står for 2 av 3 ran i Oslo, og mer enn 50 % av alle voldtektene i Norge."

Du skrev:

"Nei, og atter nei. Dette er FEIL!"

Her ramlet jeg litt av?

Du sier først at du kjenner statistikken, men så sier du at den er feil?

Hei SDD,

Du begår samme feil som kanskje "de fleste" som leser denne type statistikk.

Det er ikke "10%" som er ansvarlig x% av vold, ran osv.

Det er en liten gruppe INNENFOR disse "10%" som er ansvarlige for vold, ran, osv.

De resterende individene i "10%" gruppen er totalt uskyldige. De har bare havnet i gruppen ved en tilfeldighet (noen grupperte etter "foreldrenes fødested").

===

Sammenlign med å gruppere etter "kjønn" istedet for etter "foreldrenes fødested":

"50%" av befolkningen (altså "menn") er ansvarlige for 95% av vold, ran osv

De "50%" her tilsvarer akkurat de "10%" i eksempelet over.

Men det er IKKE "50%" av befolkningen som er ansvarlige for 95%.

Det er en liten gruppe menn INNENFOR disse "50%" som er ansvarlige for 95% av vold, ran, osv.

De resterende individene i "50%" gruppen er totalt uskyldige. De har bare havnet i gruppen ved en tilfeldighet (noen grupperte etter "kjønn").

===

Hvis man vil fremover må vi gruppere etter *HANDLING* - altså etter hva folk faktisk har gjort.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...