Gå til innhold

Ran i Oslo


Grip

Anbefalte innlegg

Kanskje vi først og fremst burde ta tak i våre egne holdninger?

Mennesker som blir møtt med skepsis og negative holdninger vil gjerne uttrykke seg på negative måter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 254
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • Goliath

    50

  • Chloe

    25

  • Zirine

    19

Mest aktive i denne tråden

Kanskje vi først og fremst burde ta tak i våre egne holdninger?

Mennesker som blir møtt med skepsis og negative holdninger vil gjerne uttrykke seg på negative måter!

Det du nevner nå er jo en veldig sannsynlig grunn til at de begår kriminelle handlinger. Men det er jo ingen grunn det til ikke å prøve å gjøre noe med det?

Vi må gå litt inn i oss selv og endre holdningene våre. Kriminelle ungdommer - om de er innvandrere eller ei må få hjelp til å løse evnt. problem de har som kan føre til handlingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei SDD,

Du begår samme feil som kanskje "de fleste" som leser denne type statistikk.

Det er ikke "10%" som er ansvarlig x% av vold, ran osv.

Det er en liten gruppe INNENFOR disse "10%" som er ansvarlige for vold, ran, osv.

De resterende individene i "10%" gruppen er totalt uskyldige. De har bare havnet i gruppen ved en tilfeldighet (noen grupperte etter "foreldrenes fødested").

===

Sammenlign med å gruppere etter "kjønn" istedet for etter "foreldrenes fødested":

"50%" av befolkningen (altså "menn") er ansvarlige for 95% av vold, ran osv

De "50%" her tilsvarer akkurat de "10%" i eksempelet over.

Men det er IKKE "50%" av befolkningen som er ansvarlige for 95%.

Det er en liten gruppe menn INNENFOR disse "50%" som er ansvarlige for 95% av vold, ran, osv.

De resterende individene i "50%" gruppen er totalt uskyldige. De har bare havnet i gruppen ved en tilfeldighet (noen grupperte etter "kjønn").

===

Hvis man vil fremover må vi gruppere etter *HANDLING* - altså etter hva folk faktisk har gjort.

Med vennlig hilsen

Nei, jeg begår selvsagt ingen feil her, og er da fullstendig klar over at ikke alle i denne gruppen er overgripere, ransmenn eller voldsmenn.

"Hvis man vil fremover må vi gruppere etter *HANDLING* - altså etter hva folk faktisk har gjort."

Selvsagt må man ta dem etter handling, men når så store prosentandeler av disse 10 % innvandrere som er i landet, er ansvarlig for så mye av dritten her, så trenger man å komme fram til tiltak spesielt rettet mot denne gruppen.

Her er vi selvsagt uenige.

Det må uansett være en grunn til at så mange flere innvandrere enn nordmenn, blir kriminelle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg begår selvsagt ingen feil her, og er da fullstendig klar over at ikke alle i denne gruppen er overgripere, ransmenn eller voldsmenn.

"Hvis man vil fremover må vi gruppere etter *HANDLING* - altså etter hva folk faktisk har gjort."

Selvsagt må man ta dem etter handling, men når så store prosentandeler av disse 10 % innvandrere som er i landet, er ansvarlig for så mye av dritten her, så trenger man å komme fram til tiltak spesielt rettet mot denne gruppen.

Her er vi selvsagt uenige.

Det må uansett være en grunn til at så mange flere innvandrere enn nordmenn, blir kriminelle.

Vil du også iverksette lignende tiltak (som du foreslår ovenfor denne gruppen) mot deg selv (og alle andre menn) siden vi faktisk er ansvarlige for 95% av vold, ran, osv?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil du også iverksette lignende tiltak (som du foreslår ovenfor denne gruppen) mot deg selv (og alle andre menn) siden vi faktisk er ansvarlige for 95% av vold, ran, osv?

Med vennlig hilsen

Selvsagt ville jeg det, dersom jeg ble pålagt det fordi jeg var mann.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt ville jeg det, dersom jeg ble pålagt det fordi jeg var mann.

Hvilke aktiviteter er det du mener at alle menn skal underkaste seg, mens kvinner slipper?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det du nevner nå er jo en veldig sannsynlig grunn til at de begår kriminelle handlinger. Men det er jo ingen grunn det til ikke å prøve å gjøre noe med det?

Vi må gå litt inn i oss selv og endre holdningene våre. Kriminelle ungdommer - om de er innvandrere eller ei må få hjelp til å løse evnt. problem de har som kan føre til handlingene.

Helt enig med deg :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilke aktiviteter er det du mener at alle menn skal underkaste seg, mens kvinner slipper?

Med vennlig hilsen

Jeg mener da virkelig ikke at vi skal underkaste oss noe som helst. Dette var dersom det kunne bidrat med noe, og jeg ble pålagt det. Går ut fra at spørsmålet ditt var rimelig hypotetisk.

Jeg mener derimot, som jeg har sagt til deg mange ganger, at enkelte grupper som er ekstra utsatt for å rekrutere lømler, må sees på under ett.

Dette gagner også innvandrerne, da de overhodet ikke er tjent med de tallene som kommer fram.

Ja, jeg vet at menn står bak det meste av kriminalitet, men den argumentasjonen er like tåpelig som skostørrelse-teorien din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant statistikk.

Jeg tror det er ca 95% av all kriminalitet som begås av menn, slik som for eksempel Grip.

Spørsmålet er derfor: hva skal vi gjøre med Grip (og andre menn, inkl. undertegnede).

Med vennlig hilsen

Så da mener du at vi ikke skal gjøre noe som helst da eller??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallene er alarmerende og politiet har ropt varsku i flere år. Det er tragisk at dette får utvikle seg, men det aller verste er likevel at politiet ikke får peke på helt klare problemer og kriminalitet i enkelte etniske grupper - til tross for at de har harde fakta og tall som underbygger dette.

Vi er så redd for å bli kalt for rasister at det lammer hele samfunnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tallene er alarmerende og politiet har ropt varsku i flere år. Det er tragisk at dette får utvikle seg, men det aller verste er likevel at politiet ikke får peke på helt klare problemer og kriminalitet i enkelte etniske grupper - til tross for at de har harde fakta og tall som underbygger dette.

Vi er så redd for å bli kalt for rasister at det lammer hele samfunnet.

Du skriver: "i enkelte etniske grupper"

Vi husker hva som skjedde forrige gang vi hadde egne "lover og regler" for "enkelte etniske grupper", enten gruppene var samer eller jøder....

Lovgiving basert på etnisk opphav har INTET å gjøre i et sivilisert samfunn!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "i enkelte etniske grupper"

Vi husker hva som skjedde forrige gang vi hadde egne "lover og regler" for "enkelte etniske grupper", enten gruppene var samer eller jøder....

Lovgiving basert på etnisk opphav har INTET å gjøre i et sivilisert samfunn!

Med vennlig hilsen

Hvor snakker jeg om lover?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så da mener du at vi ikke skal gjøre noe som helst da eller??

Hei,

Jo, selvsagt skal vi gjøre noe, men det skal være basert på hva INDIVIDER har gjort, og ikke basert på hvor foreldrene dine er født!

Dvs at hvis man skal på "anti-krim-kurs" så skal enten ALLE i ungdomsskolen sendes dit, ELLER så skal bare de som mobber (utfører bestemte handlinger) sendes på slike kurs. Utvelgelsen skal altså være basert på hva individer har gjort seg skyldig i, og ikke fødested til dine foreldre!

Er du uenig i dette?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor snakker jeg om lover?

Hva er det da, konkret, du foreslår?

Politiets osv. handlinger er ofte basert på lover og/eller vedtak.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det da, konkret, du foreslår?

Politiets osv. handlinger er ofte basert på lover og/eller vedtak.

Med vennlig hilsen

Den diskusjonen tar jeg med noen andre enn deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite eksempel fra barnehagen, jeg...

To av barna mine gikk på barnehage i Osloområdet. I samme avdeling som hun ene gikk et muslimsk brødrepar, som alltid var ekle med de andre. Han ene var stor og sterk, og brukte mye av kreftene sine til å være rampete med de andre barna for å vise at han var sjef. Lillebroren syntes storebror var tøff, og tok etter hvert etter.

De voksne i barnehagen tok stort sett tak i problemene hver gang de oppsto, men til ingen nytte. Det var glemt igjen to sekunder etterpå.

Særlig husker jeg en gang, da mora kom og hentet dem. Hun satt ofte i garderoben og bare så på at ungene hevdet seg ille nok til at de andre barna begynte å gråte, men hun løftet ikke en finger for å hjelpe. Hun snakket ikke til barna sine en gang, isteden sukket hun bare tungt og satt der til de omsider fant ut at nå var det på tide å komme og kle på seg.

Mora sa ALDRI noe til oppførselen på barna sine, lot dem bare herje som de ville.

De gangene faren også var med, var det tydelig at det var han som var sjefen, for da smilte hun sjelden også.

Man må ta tak i problemet allerede fra småbarnsalderen, mener...

Og dette skulle illustrere at...innvandrerbarn allerede i barnehagealder er...hva da?...kriminelle?

Mener du at du etter å ha vært vitne til denne morens dårlige oppdragelse (den dagen), vet nok om _alle_ innvandreres barneoppdragelse?

Joda, du kaller det en digresjon. Da er det vel lov å antyde at en hel folkegruppe oppdrar barna sine til å bli udregelige allerede før skolestart?

Jeg spør fordi jeg kan ikke begripe hva ran i Oslo har med to bråkete unger å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener da virkelig ikke at vi skal underkaste oss noe som helst. Dette var dersom det kunne bidrat med noe, og jeg ble pålagt det. Går ut fra at spørsmålet ditt var rimelig hypotetisk.

Jeg mener derimot, som jeg har sagt til deg mange ganger, at enkelte grupper som er ekstra utsatt for å rekrutere lømler, må sees på under ett.

Dette gagner også innvandrerne, da de overhodet ikke er tjent med de tallene som kommer fram.

Ja, jeg vet at menn står bak det meste av kriminalitet, men den argumentasjonen er like tåpelig som skostørrelse-teorien din.

Du skriver: "Jeg mener da virkelig ikke at vi skal underkaste oss noe som helst. Dette var dersom det kunne bidrat med noe, og jeg ble pålagt det. Går ut fra at spørsmålet ditt var rimelig hypotetisk."

Nei, spørsmålet var faktisk dønn reelt, men heller vanskelig å svare på, fordi det setter deg i den situasjonen hvor du setter innvandrere!

Konkret hvilke tiltak er det du vil iverksette? La oss si at tiltaket er et "3 ukers anti-krim-kurs". Vil du gå med på å underkaste deg et slikt kurs, fordi "gruppen du er i er ansvarlig for 95% av vold"?

Jeg vil ikke. Jeg har ikke utført noen vold.

===

Du skriver: "Ja, jeg vet at menn står bak det meste av kriminalitet, men den argumentasjonen er like tåpelig som skostørrelse-teorien din."

Nei, argumentasjonen er bunn-solid. Eksemplene er helt parallelle, som fremgikk helt klart av innlegget mitt ovenfor.

Og når du kaller det "tåpelig", så viser du jo selv at slike forslag for "innvandrere" er akkurat like "tåpelig". Men her ser du hvor "tåpelig" det er, nettopp fordi du havnet i den "galne" gruppen: gruppen som blir uskyldig "dømt" av slike tiltak.

Med andre ord, din egen medisin smakte ikke så godt! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den diskusjonen tar jeg med noen andre enn deg.

Ja, det overrasker meg ikke....

Det er egentlig fornøyelig å se hvordan folk "bøyer unna" når det blir snakk om noe mer konkret enn skittkasting på innvandrere. For da ser folk selv at "tiltakene" minner litt for mye på hva samene og jødene ble utsatt for.

Det er selvsagt mer behagelig bare å kritisere andre grupper... Så kan vi sitte og føle oss veldig flinke.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den diskusjonen tar jeg med noen andre enn deg.

Meg kanskje? Eller kanskje ikke? *s*

Hver gang en ny statistikk legges ut, får vi den servert her. Og så da?

Kan vi få noen konkrete forslag fra en som mener at statistikken kan brukes til noe? Du mener det, gjør du ikke Zirine?

Så, altså; Hva kan vi bruke statistikken til? Rent konkret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...