Gå til innhold

Ran i Oslo


Grip

Anbefalte innlegg

Hvis de har foreldre som er født i utlandet så blir vel oppdragelsen påvirket av de landene og kulturen de kommer fra .

Det er kanskje de ungdommene som sliter mest som opplever to ulike kulturer.

Hei,

Joda, noen, men ikke alle.

Poenget er at man setter folk i bås, totalt uavhengig av om de faktisk "har kriminelle tendenser"...

Og siden ingen andre kan svare: hva er det man planlegger å gjøre med disse menneskene? Tvinge dem på "anti-krim-kurs" eller??

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 254
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • Goliath

    50

  • Chloe

    25

  • Zirine

    19

Mest aktive i denne tråden

Jeg er helt enig med deg.

Men det forklarer ikke hvorfor du mente at religionen deres var relevant.

Vennlig hilsen

Av det som er selvsett, så har jeg veldig sjelden sett mødre i burka ta tak i ungene sine når de har gjort noe galt. Faktisk aldri.

Jeg har stramma opp mine midt innpå butikken, sagt NEI så ungene har hylskreket, fordi jeg har ville få dem til å skjønne at her er det jeg som bestemmer. Jeg har heller ikke sittet på rumpa og sett på at MINE unger har vært ekle mot andre, da har jeg tatt dem for meg med en gang. Jeg har til og med fortalt gutten til ei anna dame hvorfor det er farlig å slå, rett foran ei overraska mor.

Man må si fra så ungene lærer seg grenser, og det må de lære fra de er små... jeg er takknemlig om noen andre snakker til mine barn også jeg, så lenge det er saklig tilsnakk med forklaring på hvorfor de gjør noe galt. Og det er viktig å forklare dem konsekvensene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det som er selvsett, så har jeg veldig sjelden sett mødre i burka ta tak i ungene sine når de har gjort noe galt. Faktisk aldri.

Jeg har stramma opp mine midt innpå butikken, sagt NEI så ungene har hylskreket, fordi jeg har ville få dem til å skjønne at her er det jeg som bestemmer. Jeg har heller ikke sittet på rumpa og sett på at MINE unger har vært ekle mot andre, da har jeg tatt dem for meg med en gang. Jeg har til og med fortalt gutten til ei anna dame hvorfor det er farlig å slå, rett foran ei overraska mor.

Man må si fra så ungene lærer seg grenser, og det må de lære fra de er små... jeg er takknemlig om noen andre snakker til mine barn også jeg, så lenge det er saklig tilsnakk med forklaring på hvorfor de gjør noe galt. Og det er viktig å forklare dem konsekvensene.

"Av det som er selvsett, så har jeg veldig sjelden sett mødre i burka ta tak i ungene sine når de har gjort noe galt. Faktisk aldri."

Så burka=muslim=dårlig oppdrager?

Og du har rukket over..hvor mange burkaer?

Jeg ser stadigvekk damer i Olabukser som ikke skjenner på ungene sine når _jeg_ ville ha gjort det.

Så egentlig tror jeg at jeg kan si med ganske stor sikkerhet at olabukse-damer er dårlige oppdragere. Jeg har jo sett det, sjøl!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Jeg tror ikke det er av det gode for samfunnet at man forsøker å skyve problemene under en stol og late som de ikke eksisterer."

Selvfølgelig ikke.

Men hvis du kun snakker om de kriminelle, så har vi jo allerede et rettsapparat til å ta seg av de.

Hva skal vi da med statistikken hvis vi snakker om handlinger som allerede er utført?

Mulig jeg er en smule vanskelig nå, men hva hjelper det oss å vite hvor mange kriminelle som er fra en bestemt kultur når handlingen allerede er skjedd?

Hvorfor snakker vi ikke om kriminelle på generelt grunnlag, da?

Hvordan kan vi forebygge kriminelle handlinger ved å ta for oss denne statistikken? Kan vi se hvem som kommer til å begå et lovbrudd utifra den?

"Men hvis du kun snakker om de kriminelle, så har vi jo allerede et rettsapparat til å ta seg av de."

Når den kriminelle er tatt, så er han tatt - og skal selvfølgelig dømmes på likt uansett om h*n er norsk eller fra iran.

"Hva skal vi da med statistikken hvis vi snakker om handlinger som allerede er utført?"

Jeg vet ikke om du er klar over det, men en stor del av politiets arbeidet dreier seg også om å forebygge kriminalitet - ikke bare "fakke tyver". Hvis politiet skal forebygge kriminalitet på en effektiv måte, så må de inn i de miljø hvor kriminaliteten eksisterer. Og for å komme inn der, så må de forstå den. En annen ting er at politikerne må akseptere politiets data, slik at de kan legge til rette for politiets arbeid.

Hva med å lytte til politiet? Høre hvilke forslag som kommer fra den kanten?

"Mulig jeg er en smule vanskelig nå, men hva hjelper det oss å vite hvor mange kriminelle som er fra en bestemt kultur når handlingen allerede er skjedd? Hvorfor snakker vi ikke om kriminelle på generelt grunnlag, da?"

Det kan vi gjerne gjøre, men det tror jeg er et skudd i blinde. Jeg er selvfølgelig enig i at den som gjør en kriminell handling gjør den, ikke hele den etniske gruppen, men jeg mener det også vil ligge andre faktorer til grunn - som kan forklare den kriminelle fenomenet. Og hvis vi lar de riktige instansene åpent få diskutere dette, så vil vi kunne få en forklaring på hvorfor kosovoalbanerne er så overrepresentert når det kommer til menneskesmugling f.eks.

Det som kommer frem der kan være til stor nytte i et videre arbeid.

"Hvordan kan vi forebygge kriminelle handlinger ved å ta for oss denne statistikken? Kan vi se hvem som kommer til å begå et lovbrudd utifra den?"

Ikke hvem nei - men dataene vil kunne gi gode indikasjoner om alder, kjønn, kultur osv. Det er ikke for ingenting at politiet ikke konsentrerer arbeidet sitt på jenter fra Pakistan. De vet, gjennom erfaring og data de sitter på, at denne gruppen aldri har utgjort en større trussel - selv om det helt sikkert finnes en pakistansk jente som har nasket i butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Joda, noen, men ikke alle.

Poenget er at man setter folk i bås, totalt uavhengig av om de faktisk "har kriminelle tendenser"...

Og siden ingen andre kan svare: hva er det man planlegger å gjøre med disse menneskene? Tvinge dem på "anti-krim-kurs" eller??

Med vennlig hilsen

Noen innvandrere er kriminelle Sør - akkurat som om det er noen hvite , noen menn , noen negre , noen homofile som er kriminelle. Hvor du klarer å summere dette til å bli alle vet ikke jeg.

Det er ikke snakk om å gjøre noe med alle. Det er snakk om å finne tiltak for å få de som har havnet ut på galeien på rett kjøl.

Så kan det evnt. være andre tiltak som fritidsaktiviteter , innvolvere foreldre mer , info på skolen - whatever som skulle komme ut av en undersøkelse. Dette skal gå generelt mot ungdom - noen tiltak rettet spesielt mot innvandrerungdom hvis det skulle vise seg å være nødvendig.

Hvis man finner at oppveksten/bakgrunnen - så må man jo derfra vurdere hvilke tiltak som evnt. må gjøres. Det er vel noe som man må prøve ut over tid. Man få finne ut om disse ungdommene på noen måte faller utenfor de generelle tiltakene for ungdom . Disse kan man jo uansett forbedre også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

"Men hvis du kun snakker om de kriminelle, så har vi jo allerede et rettsapparat til å ta seg av de."

Når den kriminelle er tatt, så er han tatt - og skal selvfølgelig dømmes på likt uansett om h*n er norsk eller fra iran.

"Hva skal vi da med statistikken hvis vi snakker om handlinger som allerede er utført?"

Jeg vet ikke om du er klar over det, men en stor del av politiets arbeidet dreier seg også om å forebygge kriminalitet - ikke bare "fakke tyver". Hvis politiet skal forebygge kriminalitet på en effektiv måte, så må de inn i de miljø hvor kriminaliteten eksisterer. Og for å komme inn der, så må de forstå den. En annen ting er at politikerne må akseptere politiets data, slik at de kan legge til rette for politiets arbeid.

Hva med å lytte til politiet? Høre hvilke forslag som kommer fra den kanten?

"Mulig jeg er en smule vanskelig nå, men hva hjelper det oss å vite hvor mange kriminelle som er fra en bestemt kultur når handlingen allerede er skjedd? Hvorfor snakker vi ikke om kriminelle på generelt grunnlag, da?"

Det kan vi gjerne gjøre, men det tror jeg er et skudd i blinde. Jeg er selvfølgelig enig i at den som gjør en kriminell handling gjør den, ikke hele den etniske gruppen, men jeg mener det også vil ligge andre faktorer til grunn - som kan forklare den kriminelle fenomenet. Og hvis vi lar de riktige instansene åpent få diskutere dette, så vil vi kunne få en forklaring på hvorfor kosovoalbanerne er så overrepresentert når det kommer til menneskesmugling f.eks.

Det som kommer frem der kan være til stor nytte i et videre arbeid.

"Hvordan kan vi forebygge kriminelle handlinger ved å ta for oss denne statistikken? Kan vi se hvem som kommer til å begå et lovbrudd utifra den?"

Ikke hvem nei - men dataene vil kunne gi gode indikasjoner om alder, kjønn, kultur osv. Det er ikke for ingenting at politiet ikke konsentrerer arbeidet sitt på jenter fra Pakistan. De vet, gjennom erfaring og data de sitter på, at denne gruppen aldri har utgjort en større trussel - selv om det helt sikkert finnes en pakistansk jente som har nasket i butikken.

Men _denne_ statistikken forteller oss jo bare hvor mange prosentandeler innvandrere som har gjort noe kriminellt.

Og hele gruppen innvandrere spenner over litt mer enn enkle båser som religion, hudfarge og slike ting.

Du vet vel at det er farlig å ta med seg Kvikk Lunsj på påsketur?

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen innvandrere er kriminelle Sør - akkurat som om det er noen hvite , noen menn , noen negre , noen homofile som er kriminelle. Hvor du klarer å summere dette til å bli alle vet ikke jeg.

Det er ikke snakk om å gjøre noe med alle. Det er snakk om å finne tiltak for å få de som har havnet ut på galeien på rett kjøl.

Så kan det evnt. være andre tiltak som fritidsaktiviteter , innvolvere foreldre mer , info på skolen - whatever som skulle komme ut av en undersøkelse. Dette skal gå generelt mot ungdom - noen tiltak rettet spesielt mot innvandrerungdom hvis det skulle vise seg å være nødvendig.

Hvis man finner at oppveksten/bakgrunnen - så må man jo derfra vurdere hvilke tiltak som evnt. må gjøres. Det er vel noe som man må prøve ut over tid. Man få finne ut om disse ungdommene på noen måte faller utenfor de generelle tiltakene for ungdom . Disse kan man jo uansett forbedre også.

Hei,

Du skriver: "Det er ikke snakk om å gjøre noe med alle. Det er snakk om å finne tiltak for å få de som har havnet ut på galeien på rett kjøl."

Hvorfor blande etniske grupper inn i dette, og ikke bare ta "alle kriminelle", uavhengig av hudfarge/etnisitet/foreldres fødested, osv?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men _denne_ statistikken forteller oss jo bare hvor mange prosentandeler innvandrere som har gjort noe kriminellt.

Og hele gruppen innvandrere spenner over litt mer enn enkle båser som religion, hudfarge og slike ting.

Du vet vel at det er farlig å ta med seg Kvikk Lunsj på påsketur?

;o)

Nei, det sier ikke bare noe om prosentandelen. Dataene som politiet sitter på er rimelig omfattende. De sier noe om alder, om kjønn, om nasjonalitet bl.a. Ikke hvem som kommer til å begå kriminalitet, men hvilken gruppe som med størst sannsynlighet kommer til å begå kriminalitet innenfor en bestemt kategori. Det er veldig nyttige opplysninger som gjør at politiet kan komme tidligere på banen.

Politiet selv sier at dataene bare presenterer det de har visst i alle år. Men nå kan det dokumenteres - og derfor må stortinget og regjering samarbeidet med politiet slik at det kommer frem noen skikkelige forslag på hva som burde gjøres.

Politiet har etterlyst dette lenge, og jeg er sikker på at hvis de fikk komme ut med det, så vil de kunne presentere en rekke gode forslag selv.

Men Chloe - jeg forstår at du er uenig - og det er helt greit det ...

"Du vet vel at det er farlig å ta med seg Kvikk Lunsj på påsketur?"

Ja? Fortell :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Av det som er selvsett, så har jeg veldig sjelden sett mødre i burka ta tak i ungene sine når de har gjort noe galt. Faktisk aldri."

Så burka=muslim=dårlig oppdrager?

Og du har rukket over..hvor mange burkaer?

Jeg ser stadigvekk damer i Olabukser som ikke skjenner på ungene sine når _jeg_ ville ha gjort det.

Så egentlig tror jeg at jeg kan si med ganske stor sikkerhet at olabukse-damer er dårlige oppdragere. Jeg har jo sett det, sjøl!

De er ikke nødvendigvis dårligere oppdragere, men de har en helt annen måte å oppdra barna sine på.

Egentlig så bryr jeg meg ikke så mye om det, så lenge det ikke går utover mine barn at andre har løsere tøyler når det gjelder oppførsel.

Orker ikke skrive mer om dette. Det er ikke noe å diskutere for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du skriver: "Det er ikke snakk om å gjøre noe med alle. Det er snakk om å finne tiltak for å få de som har havnet ut på galeien på rett kjøl."

Hvorfor blande etniske grupper inn i dette, og ikke bare ta "alle kriminelle", uavhengig av hudfarge/etnisitet/foreldres fødested, osv?

Med vennlig hilsen

Dette har vi diskutert 1000 ganger før - så det er ingen vits i å fortsette.

Vi er uenige om hvor og hvordan tiltak skal settes inn .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har vi diskutert 1000 ganger før - så det er ingen vits i å fortsette.

Vi er uenige om hvor og hvordan tiltak skal settes inn .

Vi er uenige, men det er fordi du foreslår noe som du ikke kan begrunne.

Det er akkurat det samme som å sende "alle menn" på "anti-krim-kurs" basert på at 95% av all kriminalitet er utført av menn.

Et slikt tiltak rammer hovedsakelig USKYLDIGE menn!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Jeg mener da virkelig ikke at vi skal underkaste oss noe som helst. Dette var dersom det kunne bidrat med noe, og jeg ble pålagt det. Går ut fra at spørsmålet ditt var rimelig hypotetisk."

Nei, spørsmålet var faktisk dønn reelt, men heller vanskelig å svare på, fordi det setter deg i den situasjonen hvor du setter innvandrere!

Konkret hvilke tiltak er det du vil iverksette? La oss si at tiltaket er et "3 ukers anti-krim-kurs". Vil du gå med på å underkaste deg et slikt kurs, fordi "gruppen du er i er ansvarlig for 95% av vold"?

Jeg vil ikke. Jeg har ikke utført noen vold.

===

Du skriver: "Ja, jeg vet at menn står bak det meste av kriminalitet, men den argumentasjonen er like tåpelig som skostørrelse-teorien din."

Nei, argumentasjonen er bunn-solid. Eksemplene er helt parallelle, som fremgikk helt klart av innlegget mitt ovenfor.

Og når du kaller det "tåpelig", så viser du jo selv at slike forslag for "innvandrere" er akkurat like "tåpelig". Men her ser du hvor "tåpelig" det er, nettopp fordi du havnet i den "galne" gruppen: gruppen som blir uskyldig "dømt" av slike tiltak.

Med andre ord, din egen medisin smakte ikke så godt! :-)

Med vennlig hilsen

Forskjellen, som jeg har vært inne på gang på gang tidligere, er at menn er like kriminelle som menn. Menn er menn.

En veldig stor gruppe.

Innvandrere er en del av gruppen menn, akkurat som nordmenn er en del av gruppen menn.

Denne delen av gruppen menn - innvandrere - er mer kriminelle enn andre i gruppen menn. Derfor må man komme opp med tiltak mot disse. Verre er det ikke.

Akkurat som når man innførte spesielle tiltak mot VIF-klanen. Det var ingen her som klaget på at de samme tiltakene ikke ble innført i RBK, da det i RBK ikke var behov for disse tiltakene.

Du ser godt hva jeg skriver, og jeg kan ikke fatte hva som er poenget i å kverulere her, i hvertfall ikke om du vil innvandrerne godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det sier ikke bare noe om prosentandelen. Dataene som politiet sitter på er rimelig omfattende. De sier noe om alder, om kjønn, om nasjonalitet bl.a. Ikke hvem som kommer til å begå kriminalitet, men hvilken gruppe som med størst sannsynlighet kommer til å begå kriminalitet innenfor en bestemt kategori. Det er veldig nyttige opplysninger som gjør at politiet kan komme tidligere på banen.

Politiet selv sier at dataene bare presenterer det de har visst i alle år. Men nå kan det dokumenteres - og derfor må stortinget og regjering samarbeidet med politiet slik at det kommer frem noen skikkelige forslag på hva som burde gjøres.

Politiet har etterlyst dette lenge, og jeg er sikker på at hvis de fikk komme ut med det, så vil de kunne presentere en rekke gode forslag selv.

Men Chloe - jeg forstår at du er uenig - og det er helt greit det ...

"Du vet vel at det er farlig å ta med seg Kvikk Lunsj på påsketur?"

Ja? Fortell :)

Vi er uenige, ja. Men kanskje ikke så mye som du tror.

Jeg tør allikevel påstå at min bakgrunn, mitt utseende, min tro kan være nøyaktig lik din. (for en uinnvidd, selvsagt*s*)

Men du ville ikke like å bli sett på som en potensiell barnemishandler bare fordi jeg ble dømt for det.

Ang. Kvikk Lunsj; 80% av alle som blir borte i fjellet har den sjokoladen i sekken? Kanskje på tide med et sekke-politi?

;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er uenige, ja. Men kanskje ikke så mye som du tror.

Jeg tør allikevel påstå at min bakgrunn, mitt utseende, min tro kan være nøyaktig lik din. (for en uinnvidd, selvsagt*s*)

Men du ville ikke like å bli sett på som en potensiell barnemishandler bare fordi jeg ble dømt for det.

Ang. Kvikk Lunsj; 80% av alle som blir borte i fjellet har den sjokoladen i sekken? Kanskje på tide med et sekke-politi?

;o)

Og jeg tør påstå at du ikke har forståelse for statistikk og dermed ikke klarer å se verdien av å bruke et slikt materiale i en gitt sammenheng.

Man skal ikke lese seg blind på slike tall og data, nei - men de kan være til uvurdelig hjelp.

Man vet f.eks at når man skal jobbe med tvangsekteskapproblematikken så må man jobbe mot kvinner og menn som tilhører en spesiell kultur. Man vet at hvis man skal jobbe med våpenproblematikken - som f.eks å bære våpen på skolen, så er det ikke hovedsaklig de pakistanske jentene man trenger å sette fokus på. Og dette materiale kan man hente ut fra statistikk - ikke som en fasit, men som et hjelpemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen, som jeg har vært inne på gang på gang tidligere, er at menn er like kriminelle som menn. Menn er menn.

En veldig stor gruppe.

Innvandrere er en del av gruppen menn, akkurat som nordmenn er en del av gruppen menn.

Denne delen av gruppen menn - innvandrere - er mer kriminelle enn andre i gruppen menn. Derfor må man komme opp med tiltak mot disse. Verre er det ikke.

Akkurat som når man innførte spesielle tiltak mot VIF-klanen. Det var ingen her som klaget på at de samme tiltakene ikke ble innført i RBK, da det i RBK ikke var behov for disse tiltakene.

Du ser godt hva jeg skriver, og jeg kan ikke fatte hva som er poenget i å kverulere her, i hvertfall ikke om du vil innvandrerne godt.

Hei,

Du skriver: "Forskjellen, som jeg har vært inne på gang på gang tidligere, er at menn er like kriminelle som menn. Menn er menn."

Jada, og innvandrere er innvandrere.... Poenget var?

===

Du skriver: "En veldig stor gruppe."

Størrelsen på gruppen er selvsagt irrelevant. Det er flere "innvandrere" i Frankrike enn hele befolkningen i Norge....

===

Du skriver: "Innvandrere er en del av gruppen menn, akkurat som nordmenn er en del av gruppen menn."

Korrekt, men dette har intet med saken å gjøre.

===

Du skriver: "Denne delen av gruppen menn - innvandrere - er mer kriminelle enn andre i gruppen menn. Derfor må man komme opp med tiltak mot disse. Verre er det ikke."

Dette henger ikke på greip. "Menn" er ansvarlige for 95% av "vold". Det vil du "overse", men at "innvandrere" er ansvarlig for 66% (eller hva det var) vil du ikke?

Poenget forblir at det selvsagt er like uakseptabelt å ramme uskyldige innvandrere med "tiltak" som å ramme uskyldige menn.

Du velger "innvandrere" fordi du ikke selv er i denne gruppen. Du overser de "95%" fordi du selvsagt ikke vil forfekte at "tiltak" blir iverksatt mot deg selv!

===

Du skriver: "Akkurat som når man innførte spesielle tiltak mot VIF-klanen. Det var ingen her som klaget på at de samme tiltakene ikke ble innført i RBK, da det i RBK ikke var behov for disse tiltakene."

1) Man er frivillig medlem av "VIF-klanen". De fleste har lite valg om de vil være "innvandrere".

2) Jeg aner ikke hva som skjedde med "VIF-klanen", og hvis det var "galt" så er det fremdeles ingen unnskyldning for å begå en ny urett mot innvandrere.

===

Du skriver: "Du ser godt hva jeg skriver, og jeg kan ikke fatte hva som er poenget i å kverulere her, i hvertfall ikke om du vil innvandrerne godt."

...eh.... SDD - tror du ikke jeg har ***litt*** bedre greie på hva som er "godt" for innvandrere enn det du har?

Jeg ser hva du skriver, og jeg har vist at det er feil. Helt feil, faktisk. Du baserer deg på tilfeldige grupperinger ("foreldrenes fødested") for å ramme en hel gruppe (hovedsakelig) uskyldige mennesker.

Det er *AKKURAT* det samme som hvis den ytterste ytterfløy av OTTAR (som jeg tviler på at du vil sammenlignes med) påstod at "alle menn skal på ikke-voldtekts-tiltak".

Logikken bak er AKKURAT den samme, og akkurat like feil!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det sier ikke bare noe om prosentandelen. Dataene som politiet sitter på er rimelig omfattende. De sier noe om alder, om kjønn, om nasjonalitet bl.a. Ikke hvem som kommer til å begå kriminalitet, men hvilken gruppe som med størst sannsynlighet kommer til å begå kriminalitet innenfor en bestemt kategori. Det er veldig nyttige opplysninger som gjør at politiet kan komme tidligere på banen.

Politiet selv sier at dataene bare presenterer det de har visst i alle år. Men nå kan det dokumenteres - og derfor må stortinget og regjering samarbeidet med politiet slik at det kommer frem noen skikkelige forslag på hva som burde gjøres.

Politiet har etterlyst dette lenge, og jeg er sikker på at hvis de fikk komme ut med det, så vil de kunne presentere en rekke gode forslag selv.

Men Chloe - jeg forstår at du er uenig - og det er helt greit det ...

"Du vet vel at det er farlig å ta med seg Kvikk Lunsj på påsketur?"

Ja? Fortell :)

Denne statistikken dreier seg ikke om "kultur" eller "religion", men er gruppert etter "foreldrenes fødested"...

Selvsagt er det en ***korrelasjon*** mellom fødested og f. eks. folkeslag/kultur, men det er stor forskjell på korrelasjon og kausalitet.

Det ville vært betydelig mer matnyttig og lage statistikk over "kriminalitet vs krigserfaring", eller "kriminalitet vs mishandling", fordi vi her snakker om kausalitet.

Korrelasjon vil du (seriøst!) finne hvis du sammenligner "kriminalitet vs skostørrelse" (fordi de fleste menn har større føtter enn kvinner, og fordi menn er ansvarlige for 95% av all vold).

Det du gjør er å følge et blindspor ved å konsentrere deg om skostørrelsene, istedet for årsakene!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du skriver: "Forskjellen, som jeg har vært inne på gang på gang tidligere, er at menn er like kriminelle som menn. Menn er menn."

Jada, og innvandrere er innvandrere.... Poenget var?

===

Du skriver: "En veldig stor gruppe."

Størrelsen på gruppen er selvsagt irrelevant. Det er flere "innvandrere" i Frankrike enn hele befolkningen i Norge....

===

Du skriver: "Innvandrere er en del av gruppen menn, akkurat som nordmenn er en del av gruppen menn."

Korrekt, men dette har intet med saken å gjøre.

===

Du skriver: "Denne delen av gruppen menn - innvandrere - er mer kriminelle enn andre i gruppen menn. Derfor må man komme opp med tiltak mot disse. Verre er det ikke."

Dette henger ikke på greip. "Menn" er ansvarlige for 95% av "vold". Det vil du "overse", men at "innvandrere" er ansvarlig for 66% (eller hva det var) vil du ikke?

Poenget forblir at det selvsagt er like uakseptabelt å ramme uskyldige innvandrere med "tiltak" som å ramme uskyldige menn.

Du velger "innvandrere" fordi du ikke selv er i denne gruppen. Du overser de "95%" fordi du selvsagt ikke vil forfekte at "tiltak" blir iverksatt mot deg selv!

===

Du skriver: "Akkurat som når man innførte spesielle tiltak mot VIF-klanen. Det var ingen her som klaget på at de samme tiltakene ikke ble innført i RBK, da det i RBK ikke var behov for disse tiltakene."

1) Man er frivillig medlem av "VIF-klanen". De fleste har lite valg om de vil være "innvandrere".

2) Jeg aner ikke hva som skjedde med "VIF-klanen", og hvis det var "galt" så er det fremdeles ingen unnskyldning for å begå en ny urett mot innvandrere.

===

Du skriver: "Du ser godt hva jeg skriver, og jeg kan ikke fatte hva som er poenget i å kverulere her, i hvertfall ikke om du vil innvandrerne godt."

...eh.... SDD - tror du ikke jeg har ***litt*** bedre greie på hva som er "godt" for innvandrere enn det du har?

Jeg ser hva du skriver, og jeg har vist at det er feil. Helt feil, faktisk. Du baserer deg på tilfeldige grupperinger ("foreldrenes fødested") for å ramme en hel gruppe (hovedsakelig) uskyldige mennesker.

Det er *AKKURAT* det samme som hvis den ytterste ytterfløy av OTTAR (som jeg tviler på at du vil sammenlignes med) påstod at "alle menn skal på ikke-voldtekts-tiltak".

Logikken bak er AKKURAT den samme, og akkurat like feil!

Med vennlig hilsen

Alt du skriver er det vanlige meninsløse pjattet du pleier å lire ut av deg i disse diskusjonene, så jeg velger å avstå fra å svare på noe annet enn følgende:

"...eh.... SDD - tror du ikke jeg har ***litt*** bedre greie på hva som er "godt" for innvandrere enn det du har?"

Nei, det tror jeg ikke. Du mener det nok veldig godt, men du og dine likesinnede er grunnen til at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn - siden ingenting har blitt gjort - og siden innvandrere generelt lider som følge av statistikker som dømmer dem nord og ne, en statistikk som er direkte følge av en jævla snillistisk politikk, så vil jeg påstå at du overhodet ikke har greie på hva som er bra for innvandrere.

Uansett hvor godt du mener det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt du skriver er det vanlige meninsløse pjattet du pleier å lire ut av deg i disse diskusjonene, så jeg velger å avstå fra å svare på noe annet enn følgende:

"...eh.... SDD - tror du ikke jeg har ***litt*** bedre greie på hva som er "godt" for innvandrere enn det du har?"

Nei, det tror jeg ikke. Du mener det nok veldig godt, men du og dine likesinnede er grunnen til at innvandrere er mer kriminelle enn nordmenn - siden ingenting har blitt gjort - og siden innvandrere generelt lider som følge av statistikker som dømmer dem nord og ne, en statistikk som er direkte følge av en jævla snillistisk politikk, så vil jeg påstå at du overhodet ikke har greie på hva som er bra for innvandrere.

Uansett hvor godt du mener det.

SDD,

Dette er vås fra ende til annen.

Hvis du ikke kan komme med ordentlige motargumenter, spar meg for slikt tull om "det er innvandrenes feil at nordmenn ikke liker dem". Det er som å skylde på jødene for at nazistene ikke "likte" dem. Det er bortforklaringer og ansvarsfraskrivelser.

Innvandrere plikter da for pokker ikke å akseptere å bli uskyldig satt i bås med kriminelle fordi "nordmenn" synes det er greit, akkurat like lite som jeg refererer til "SDD og andre pedofile" hvis jeg synes det er greit...

Så lenge du mener det er greit å gruppere innvandrere med kriminelle, så har jeg formodentlig samme "rett" til å gruppere deg som voldtektsforbryter?

Eller gjelder denne rettighetene ikke når den rammer DEG?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SDD,

Dette er vås fra ende til annen.

Hvis du ikke kan komme med ordentlige motargumenter, spar meg for slikt tull om "det er innvandrenes feil at nordmenn ikke liker dem". Det er som å skylde på jødene for at nazistene ikke "likte" dem. Det er bortforklaringer og ansvarsfraskrivelser.

Innvandrere plikter da for pokker ikke å akseptere å bli uskyldig satt i bås med kriminelle fordi "nordmenn" synes det er greit, akkurat like lite som jeg refererer til "SDD og andre pedofile" hvis jeg synes det er greit...

Så lenge du mener det er greit å gruppere innvandrere med kriminelle, så har jeg formodentlig samme "rett" til å gruppere deg som voldtektsforbryter?

Eller gjelder denne rettighetene ikke når den rammer DEG?

Med vennlig hilsen

"Hvis du ikke kan komme med ordentlige motargumenter, spar meg for slikt tull om "det er innvandrenes feil at nordmenn ikke liker dem". Det er som å skylde på jødene for at nazistene ikke "likte" dem. Det er bortforklaringer og ansvarsfraskrivelser."

Det har jeg da aldri sagt. Jeg skyldte på snillistiske nordmenn, ikke innvandrere.

Innvandrere jeg kjenner er helt enig med meg, fordi bermen blant dem stiller DEM i et jævla dårlig lys.

Men sånne som deg vil ikke kalle en spade for en spade, og våser om 95 % menn og 44 i sko.

Det var deg og andre snillistiske nordmenn jeg ga skylde, ikke innvandrerne.

"Innvandrere plikter da for pokker ikke å akseptere å bli uskyldig satt i bås med kriminelle fordi "nordmenn" synes det er greit, akkurat like lite som jeg refererer til "SDD og andre pedofile" hvis jeg synes det er greit..."

Jeg setter ikke innvandrere i bås med kriminelle, men de fleste gjør det når man leser statistikker.

Og statistikkene hadde sannsynligvis ikke vist så negative tall hvis vi hadde gjort noe med problemet.

"Så lenge du mener det er greit å gruppere innvandrere med kriminelle, så har jeg formodentlig samme "rett" til å gruppere deg som voldtektsforbryter?"

VIF var et eksempel, et annet er dagens russ. Det blir gjort tjukt av tiltak mot dem, nettopp fordi noen få ødelegger for mange.

Helt greit, og tiltak burde også bli satt igang mot innvandrere.

"Eller gjelder denne rettighetene ikke når den rammer DEG?"

Den rammet meg i russetiden. Hadde ikke da noe i mot tiltak som ble satt i gang pga noen få som ødela for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...