Gå til innhold

Ran i Oslo


Grip

Anbefalte innlegg

Hvis du tror at ressursene først og fremst settes inn på undeslke folks rasshøl, så får du bare fortsette å tro det Taj.

Mitt klare inntrykk er at du helt klart leter etter ting å sette fingeren på, og samtidig driter i selve problemstillingen.

Fakta er også at kriminaliteten hadde økt vesentlig mer om ikke tollere og politiet var bevisste på sin bruk av ressurser og erfaring. At du ikke forstår det, er ene og alene ditt problem - og problemet for de som av en eller annen sær grunn føler seg uskyldig misstenkliggjort.

Jeg forstår ikke hvorfor ikke du og disse kan se at det også ligger andre og viktigere årsaker bak hva som gjøres - og ikke minst hvorfor det gjøres.

Burde det ikke ringe en bjelle hos "dere" snart, når dere ser utviklingen av kriminaliteten, og statistikken som klart viser fra hvilke miljøer denne utviklingen har sin opprinnelse i?

ps: legg merke til at det er du, og ikke jeg som er "opphengt" i farge her. Statistikken viser heller ikke til farge på noen som helst områder.

#Hvis du tror at ressursene først og fremst settes inn på undeslke folks rasshøl, så får du bare fortsette å tro det Taj.#

Her dreier det ikke om tro men om observasjon! fikk du ikke med deg det?

#Mitt klare inntrykk er at du helt klart leter etter ting å sette fingeren på, og samtidig driter i selve problemstillingen.#

Hvor får du det i fra?

#Fakta er også at kriminaliteten hadde økt vesentlig mer om ikke tollere og politiet var bevisste på sin bruk av ressurser og erfaring.#

Ja, sikkert, men saken er jo at de ikke bruker den i dette tilfellet!om de hadde gjort det, kunne nok kriminaliteten sunket! hvorfor øker den når utenlandske blir så grundig sjekket og rosa folk blir så mye oversett som de gjør? prøv og tenk litt over det, så ser du det sikkert du også ;o)

#At du ikke forstår det, er ene og alene ditt problem - og problemet for de som av en eller annen sær grunn føler seg uskyldig misstenkliggjort.#

Sær grunn? ser du eier endel empati her ja! eller kanskje du ikke ville ha synes det var så sært og bli undersøkt i rumpa hver gang du tok deg en tur til Sverige eller Danmark?

#Jeg forstår ikke hvorfor ikke du og disse kan se at det også ligger andre og viktigere årsaker bak hva som gjøres - og ikke minst hvorfor det gjøres.#

Ja jeg har fått med meg det at du ikke forstår det! hvilke viktige årsaker er det ? og hvorfor?

#Burde det ikke ringe en bjelle hos "dere" snart, når dere ser utviklingen av kriminaliteten, og statistikken som klart viser fra hvilke miljøer denne utviklingen har sin opprinnelse i?#

Hadde det vært tilfellet, så hadde de jo tatt dem når de går over grensen, siden det er brune folk som oftest blir sjekket! rimer ikke det litt mere synes du? de slipper mange forbi, og det er ikke brune folk som slipper forbi.

#ps: legg merke til at det er du, og ikke jeg som er "opphengt" i farge her. Statistikken viser heller ikke til farge på noen som helst områder.#

Vi har ikke diskutert statestikken i det heletatt utnom det at enkelte hevder at alle som er brune burde misstenkligjøres og sjekkes mere! Noen tror visst at kriminalitet har en viss hudfarge eller nasjonalitet. Og jeg er IKKE en av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 254
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • Goliath

    50

  • Chloe

    25

  • Zirine

    19

Mest aktive i denne tråden

Jeg har jo nettopp fortalt deg at jeg ofte blir stoppet - og jeg endrer ikke oppfatning av den grunn, men tvert om!

"Det er nemlig veldig lett "å være glad for" noe som skjer med andre enn en selv..."

Hva mener du? Det skjer jo med meg, nettopp fordi jeg er en del av en av de statistikker som politiet burde bruke enda mer.

Hvis også andre hadde vist en større grad av forståelse for at det er viktig at problemene løses, i stedet for å forsøke å skape problemer som i utgangspunktet ikke er der, så hadde det helle rikke vært noe problem.

Men det finnes mange kriminelle personer som vil komme med slike argumenter du kommer med - for å beskytte seg selv.

Og det er deres ærend du går!

Mvh

Forskjellen er jo bare at du stoppes p.g.a. en _gjenstand_, Goliath. Ikke hudfarge!

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at vi ikke blir enige, så jeg skal være kort.

Jeg har ikke kalt politiet rasister, selv om det nok finnes noen av dem i det yrket, også.

Jeg snakker om å lovliggjøre rasisme. Når politiet konsentrerer seg om hudfarge _før_ vedkommende i det hele tatt har gjort noe som helst.

Jeg snakker om å plukke ut folk utifra hudfarge. Det gjør noe med holdningene våre.

Jeg snakker ikke om en som krysser grensen i en bil med fremmede skilter. Jeg snakker om 9 av 10 ganger ut av danskebåten.

Jeg snakker om misbruk av data.

Data som uansett ikke er så entydige og klare som du gir inntrykk av.

Vi kan være enige om èn ting; vi blir ikke enige. *s*

Mibruk av data....

Vi må gjerne ha et fokus på det, at data ikke skal misbrukes, men som Goliat sier, dataene sier noe om hvor folk kommer fra, hvor gamle de er, hvor de er bosatt - de sier ikke noe om hudfarge. På samme måte som data angående brystkreft sier noe om hvor kvinnene bor, hvor gamle de er, hvor mange barn de har født osv - hvilke kvinner har størst risiko for å få brystkreft.

Data innhentes på mange områder og det er av uvurderlig hjelp. Hvis du heller vil fokusere på ulempene - at noen få muligens misbruker dem, så får du setter fokus der. Jeg ser ikke noen motsetning. Man kan jobbe med data og samtidig jobbe med holdninger. Jeg mener at slike tall kan gi oss en god indikasjon på hvor vi skal sette fokus og det kan, sammen med andre tiltak, hjelpe oss til å nå langt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..eh...

Hører du noen skrik om rasisme?

Ikke det???

Neivel.

Med vennlig hilsen

Det gjør Sør i innlegget:Det er jo akkurat det samme som i Sør Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mibruk av data....

Vi må gjerne ha et fokus på det, at data ikke skal misbrukes, men som Goliat sier, dataene sier noe om hvor folk kommer fra, hvor gamle de er, hvor de er bosatt - de sier ikke noe om hudfarge. På samme måte som data angående brystkreft sier noe om hvor kvinnene bor, hvor gamle de er, hvor mange barn de har født osv - hvilke kvinner har størst risiko for å få brystkreft.

Data innhentes på mange områder og det er av uvurderlig hjelp. Hvis du heller vil fokusere på ulempene - at noen få muligens misbruker dem, så får du setter fokus der. Jeg ser ikke noen motsetning. Man kan jobbe med data og samtidig jobbe med holdninger. Jeg mener at slike tall kan gi oss en god indikasjon på hvor vi skal sette fokus og det kan, sammen med andre tiltak, hjelpe oss til å nå langt.

"Vi må gjerne ha et fokus på det, at data ikke skal misbrukes, men som Goliat sier, dataene sier noe om hvor folk kommer fra, hvor gamle de er, hvor de er bosatt - de sier ikke noe om hudfarge"

Nei, de sier ikke noe om hudfarge. Så hvorfor blir Trond stoppet når han går av Gøteborg-toget?

De kan ikke se hvor Trond er fra, hvor gammel han er eller hvor han er bosatt. Og det er jo heller ikke relevant. Han stoppes fordi han "ser ut som en smugler"?!

Han stoppes fordi man antar at han kan være "utlending". Og dermed mer kriminell enn andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Vi må gjerne ha et fokus på det, at data ikke skal misbrukes, men som Goliat sier, dataene sier noe om hvor folk kommer fra, hvor gamle de er, hvor de er bosatt - de sier ikke noe om hudfarge"

Nei, de sier ikke noe om hudfarge. Så hvorfor blir Trond stoppet når han går av Gøteborg-toget?

De kan ikke se hvor Trond er fra, hvor gammel han er eller hvor han er bosatt. Og det er jo heller ikke relevant. Han stoppes fordi han "ser ut som en smugler"?!

Han stoppes fordi man antar at han kan være "utlending". Og dermed mer kriminell enn andre.

Trond med sort hudfarge må tåle å bli stoppet akkurat som min kritthvite kjæreste må tåle å bli stoppet fordi han ser ut som en skinhead.

Tollere kan ikke stoppe alle på danskebåten. De har stikkprøver og de stopper folk ut fra grunner bare de selv vet.

Hvis du mener at tollerne stopper folk entydig pga hudfarge, så får du gå til media med dette. Jeg er sikker på at mange er interessert i å høre opplysningene du sitter inne med - som gir deg grunn til å hevde dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trond med sort hudfarge må tåle å bli stoppet akkurat som min kritthvite kjæreste må tåle å bli stoppet fordi han ser ut som en skinhead.

Tollere kan ikke stoppe alle på danskebåten. De har stikkprøver og de stopper folk ut fra grunner bare de selv vet.

Hvis du mener at tollerne stopper folk entydig pga hudfarge, så får du gå til media med dette. Jeg er sikker på at mange er interessert i å høre opplysningene du sitter inne med - som gir deg grunn til å hevde dette.

Det _har vært_ i media, Zirine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det _har vært_ i media, Zirine.

Påstander ja. Det jeg sier er at hvis DU har opplysninger som gjør at du kan dokumentere at tollere KUN stopper mennesker pga hudfarge, så synes jeg du skal komme frem med dette. Det vil stille saken i et annet lys,

Men hvordan skal du komme frem til det? Skal du bruke noen du kjenner som bevis, eller skal du bruke statistikk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og hva har det med at de er muslimer og gjøre?

Jeg har noen venner som bor i på et sted det som kan kalles et "multikulturelt samfunn" rett i utkanten av Oslo.

Også vi lurte på hvorfor barn av muslimske (i all hovedsak) foreldre oppførte seg annerledes enn barn av mer "tradisjonelt norske" foreldre - og med all tydlighet var gitt en "annerledes" oppdragelse.

Kanskje du kan svare på det Taj Mahal?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstander ja. Det jeg sier er at hvis DU har opplysninger som gjør at du kan dokumentere at tollere KUN stopper mennesker pga hudfarge, så synes jeg du skal komme frem med dette. Det vil stille saken i et annet lys,

Men hvordan skal du komme frem til det? Skal du bruke noen du kjenner som bevis, eller skal du bruke statistikk?

Særdeles godt sagt Zirine.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Sitat: "Men poenget er at statistikken har "hjulpet" tollere og politi og lovliggjøre rasisme."

Og det er ditt syn på det."

Ja.

Sammenligningen din med motorsykkel-saken er ikke holdbar. Du kommer da med en meget synlig _gjenstand_ som mistenkes stjålet.

Trond kommer ikke med annet enn en blå og hvit bag i hånda. Tror du politiet stopper ham på grunn av den?

For meg er sammenlikningen meget holdbar.

Det er ikke motorsykkelen de misstenker som skyldig, men meg de misstenker for å ha stjålet den.

Og i stedet for å bruke tid og ressurser for å sjekke om sykkelen faktisk er stjålet (det behøver jo ikke en gang være registrert ennå), så gjør de det hele raskt og enkelt - og lar meg måtte bevise at jeg eier sykkelen.

Og det er helt OK for meg - det støttes faktisk fullt ut av meg.

Men Hells Angles og andre bander vil bruke dine argumenter når politiet stopper dem for at de skal bevise at deres kjøretøyer ikke er stjålet. For det er ikke OK for dem.

Og da kan du jo spørre hvorfor de faktisk har noe i mot det.

Jeg vet hva det reelle svaret er - og det gjør nok du også.

Men de bruker like fullt dine argumenter - og du går da faktisk deres ærend, selv om du mener å "beskytte" uskyldige.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Hvis du tror at ressursene først og fremst settes inn på undeslke folks rasshøl, så får du bare fortsette å tro det Taj.#

Her dreier det ikke om tro men om observasjon! fikk du ikke med deg det?

#Mitt klare inntrykk er at du helt klart leter etter ting å sette fingeren på, og samtidig driter i selve problemstillingen.#

Hvor får du det i fra?

#Fakta er også at kriminaliteten hadde økt vesentlig mer om ikke tollere og politiet var bevisste på sin bruk av ressurser og erfaring.#

Ja, sikkert, men saken er jo at de ikke bruker den i dette tilfellet!om de hadde gjort det, kunne nok kriminaliteten sunket! hvorfor øker den når utenlandske blir så grundig sjekket og rosa folk blir så mye oversett som de gjør? prøv og tenk litt over det, så ser du det sikkert du også ;o)

#At du ikke forstår det, er ene og alene ditt problem - og problemet for de som av en eller annen sær grunn føler seg uskyldig misstenkliggjort.#

Sær grunn? ser du eier endel empati her ja! eller kanskje du ikke ville ha synes det var så sært og bli undersøkt i rumpa hver gang du tok deg en tur til Sverige eller Danmark?

#Jeg forstår ikke hvorfor ikke du og disse kan se at det også ligger andre og viktigere årsaker bak hva som gjøres - og ikke minst hvorfor det gjøres.#

Ja jeg har fått med meg det at du ikke forstår det! hvilke viktige årsaker er det ? og hvorfor?

#Burde det ikke ringe en bjelle hos "dere" snart, når dere ser utviklingen av kriminaliteten, og statistikken som klart viser fra hvilke miljøer denne utviklingen har sin opprinnelse i?#

Hadde det vært tilfellet, så hadde de jo tatt dem når de går over grensen, siden det er brune folk som oftest blir sjekket! rimer ikke det litt mere synes du? de slipper mange forbi, og det er ikke brune folk som slipper forbi.

#ps: legg merke til at det er du, og ikke jeg som er "opphengt" i farge her. Statistikken viser heller ikke til farge på noen som helst områder.#

Vi har ikke diskutert statestikken i det heletatt utnom det at enkelte hevder at alle som er brune burde misstenkligjøres og sjekkes mere! Noen tror visst at kriminalitet har en viss hudfarge eller nasjonalitet. Og jeg er IKKE en av dem.

#Hvis du tror at ressursene først og fremst settes inn på undeslke folks rasshøl, så får du bare fortsette å tro det Taj.#

"Her dreier det ikke om tro men om observasjon! fikk du ikke med deg det?"

Så du snakker om en enkelthendelse? Eller snakker du om fakta? Eller snakker du om statistikk?

Jeg snakker generelt om bruk av ressurser her. Skulle jeg trekke frem enkelthendelser som du viser til, så kan jeg komme opp med svært mange gode eksempler der politiet eller tollere har brukt sine erfaringer og plukket ut personer med "særpreget utseende" (hvilket ikke betyr at personen som sådan er misstenkt for noe som helst), og på bakgrunn av det gjort funn som de ellers aldri ville hatt kapasitet til å gjøre - hvis alle skulle behandles 100% likt.

#Mitt klare inntrykk er at du helt klart leter etter ting å sette fingeren på, og samtidig driter i selve problemstillingen.#

"Hvor får du det i fra?"

Fra det meste av det du skriver - i ren klartekst.

#Fakta er også at kriminaliteten hadde økt vesentlig mer om ikke tollere og politiet var bevisste på sin bruk av ressurser og erfaring.#

"Ja, sikkert, men saken er jo at de ikke bruker den i dette tilfellet!om de hadde gjort det, kunne nok kriminaliteten sunket! hvorfor øker den når utenlandske blir så grundig sjekket og rosa folk blir så mye oversett som de gjør? prøv og tenk litt over det, så ser du det sikkert du også ;o)"

Unnskyld - men jeg opplever dette svaret som særdeles dumt. Selvfølgelig vil de ikke finne en "skyldig" hver gang de undersøker noen bedre enn andre. men % vis vil det være fler som blir tatt av de som er skyldige i en forbrytelse hvis politiet og tollerne konsentrerer seg om de personene som de ut i fra erfaring har et "særpreget utseende".

Dette går på klær, oppførsel, holdning etc - og ikke på langt nær bare på "farge" - som du tydligvis er så opptatt av.

#At du ikke forstår det, er ene og alene ditt problem - og problemet for de som av en eller annen sær grunn føler seg uskyldig misstenkliggjort.#

"Sær grunn? ser du eier endel empati her ja! eller kanskje du ikke ville ha synes det var så sært og bli undersøkt i rumpa hver gang du tok deg en tur til Sverige eller Danmark? "

Nå overdriver du så til de grader Taj Mahal. Hvis din mann blir undersøkt i rumpa hver gang han er i Danmark, så kan jeg love deg at det ikke kun er på grunn av hans farge:-)

#Jeg forstår ikke hvorfor ikke du og disse kan se at det også ligger andre og viktigere årsaker bak hva som gjøres - og ikke minst hvorfor det gjøres.#

"Ja jeg har fått med meg det at du ikke forstår det! hvilke viktige årsaker er det ? og hvorfor?"

Må du ha det inn med teskje? Kriminaliteten øker, og ressursene må settes inn der de gir de beste resultater. Trenger du mer utfyldende informasjon så foreslår jeg at du leser mine andre innlegg her.

#Burde det ikke ringe en bjelle hos "dere" snart, når dere ser utviklingen av kriminaliteten, og statistikken som klart viser fra hvilke miljøer denne utviklingen har sin opprinnelse i?#

"Hadde det vært tilfellet, så hadde de jo tatt dem når de går over grensen, siden det er brune folk som oftest blir sjekket! rimer ikke det litt mere synes du? de slipper mange forbi, og det er ikke brune folk som slipper forbi."

Nå er du naiv nå! For det første - det er ikke på bakgrunn av farge man stopper folk på grensen, men det kan være en medvirkende faktor.

De har likevel kun ressurser til å stoppe et lite fåtall. Og ikke minst - svært mange av de "utenlandske kriminelle" har hvit hud. Nok en gang - det er IKKE farge jeg snakker om her, det er det kun du som gjør.

#ps: legg merke til at det er du, og ikke jeg som er "opphengt" i farge her. Statistikken viser heller ikke til farge på noen som helst områder.#

"Vi har ikke diskutert statestikken i det heletatt utnom det at enkelte hevder at alle som er brune burde misstenkligjøres og sjekkes mere! Noen tror visst at kriminalitet har en viss hudfarge eller nasjonalitet. Og jeg er IKKE en av dem. "

Jo - du er nettopp DEN "noen", for det er kun du som bringer farge inn i denne diskusjonen. Den eneste "noen" som forsøker å la diskusjonen om bruken av statistikken bli en diskusjon om farge er deg!

Vær gjerne paranoid - men forsøk ikke å dytte paranoiaen din over på andre med påstander om hva andre skal ha sagt for å underbygge dine egne påstander - når "noen andre" overhode ikke har kommet med slike påstander..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen er jo bare at du stoppes p.g.a. en _gjenstand_, Goliath. Ikke hudfarge!

Vennlig hilsen

Nok en gang Chloe - dette er ikke et spørsmål om hudfarge!

Det er snakk om å bruke de faktorer (klær, grupper, bakgrunn, oppførsel, holdning, utseende etc) som gjør at det er mest mulig effektivt å sette inn ressursene der de trengs eller gir beste resultater.

Ønsker jeg å finne et blåbær, så går jeg ut i skogen og leter der - og ikke i potetåkeren.

Men jeg kan selvfølgelig finne et blåbær i potetåkeren også - selv om sansynligheten er vesentlig mindre.

Ei heller misstenker jeg hele skogen for å bære blåbær.....men jeg vet av erfaring at det er der jeg lettest finner dem.

Og så slipper jeg å kaste bort så inn i granskauen mye tid:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hensikten med medisin er:

1) Avhjelpe mot lidelsen.

2) Ikke være verre enn lidelsen.

Når SDD (og formodentlig heller ikke du) ikke vil prøve egen medisin, så viser jo det at dere ikke engang tror på den selv.

Med vennlig hilsen

Jeg bifaller bruken av denne medisinen hver gang jeg stoppes på min motorsykkel.

Jeg bifaller den hver gang jeg kommer hjem fra et land der man statistisk vet at mye smuglervarer kommer fra - og jeg blir stoppet nettopp fordi jeg kommer fra et slikt land.

Jeg bifaller det fordi jeg er sikker på at det er fornuftig bruk av ressurser.

Jeg bifaller det fordi jeg ser at det er nødvendig at jeg finner meg i det, slik at problemet kan løses raskest og best uten unødvendig sløsing av begrensede ressurser.

Jeg bifaller det fordi jeg synes at det er riktig at jeg bidrar på min lille måte ved å ikke gjøre dette til et større problem enn det faktisk er for meg - sett i forhold til hvilket stort problem kriminalitet er for hele samfunnet, og at det således kommer alle til gode på sikt.

Jeg bifeller det fordi det selvfølgelig ikke er på langt nær et verre "problem" enn selve "lidelsen".

Og jeg kan ikke på noen måte forstå at det å bli stoppet for kontroll (om det er på gaten eller i tollen) oftere enn mange andre, skal kunne være et større problem enn kriminaliteten????

De som synes det må enten være svært egosentriske, syklig paranoide eller begge deler.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Vi snakker om folk som har *foreldre* som er født i utlandet, i tillegg til de som selv er født i utlandet.

Svært mange innvandrere er FØDT og OPPVOKST i Norge, og det nærmeste de har vært foreldrenes fødeland er ofte når de går forbi den lokale restauranten.

===

Og uansett om du hadde rett (hvilket du ikke har), så kan det neppe beskrives som "frivillig" hvis alternativet er sult og/eller forfølgelse.

Med vennlig hilsen

Da snakker vi om to forskjellige ting Sør.

Jeg hang med opp i en del av hva du skrev om frivilligheten av å være innvandrer.

De som kommer til Norge for å søke om asyl, oppholdstillatelse eller gjenforening - gjør det stort sett av ren frivillighet.

De som gjør det fordi de ikke har noe valg (reelt forfulgt der de kommer fra) utgjør kun noen få prosent av alle som kommer til Norge....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Av det som er selvsett, så har jeg veldig sjelden sett mødre i burka ta tak i ungene sine når de har gjort noe galt. Faktisk aldri."

Så burka=muslim=dårlig oppdrager?

Og du har rukket over..hvor mange burkaer?

Jeg ser stadigvekk damer i Olabukser som ikke skjenner på ungene sine når _jeg_ ville ha gjort det.

Så egentlig tror jeg at jeg kan si med ganske stor sikkerhet at olabukse-damer er dårlige oppdragere. Jeg har jo sett det, sjøl!

Jeg har noen venner som bor i på et sted det som kan kalles et "multikulturelt samfunn" rett i utkanten av Oslo.

Også vi lurte på hvorfor barn av muslimske (i all hovedsak) foreldre oppførte seg annerledes enn barn av mer "tradisjonelt norske" foreldre - og med all tydlighet var gitt en "annerledes" oppdragelse.

Har du noe svar på det Chloe?

ps: dette gjelder et "samfunn" bestående av flere tusen mennesker, og det er svært enkelt å legge merke til forskjellene.

Hvordan løser man slike problemer uten å sette inn tiltak rettet mot de det gjelder?

Problemet er så stort at "tradisjonelle norske foreldre" flytter derifra - og problemet blir bare større og større.

Og ingen "tør" å gjøre noe med det. For hvem tør vel stå frem å si at "fremmedkulturelle foreldre" har en dårligere barneoppdragelse enn hva som er "vanlig" i Norge.

Det finnes jo også eksempler på norske politikere som har snakket varmt om fordelene ved fremmedkulturelle miljøer også blant barn - men som selv har selv har sett seg nødt til å flytte egne barn ut av disse miljøene - når realititene har kommet og "bitt dem i ræva".

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har noen venner som bor i på et sted det som kan kalles et "multikulturelt samfunn" rett i utkanten av Oslo.

Også vi lurte på hvorfor barn av muslimske (i all hovedsak) foreldre oppførte seg annerledes enn barn av mer "tradisjonelt norske" foreldre - og med all tydlighet var gitt en "annerledes" oppdragelse.

Har du noe svar på det Chloe?

ps: dette gjelder et "samfunn" bestående av flere tusen mennesker, og det er svært enkelt å legge merke til forskjellene.

Hvordan løser man slike problemer uten å sette inn tiltak rettet mot de det gjelder?

Problemet er så stort at "tradisjonelle norske foreldre" flytter derifra - og problemet blir bare større og større.

Og ingen "tør" å gjøre noe med det. For hvem tør vel stå frem å si at "fremmedkulturelle foreldre" har en dårligere barneoppdragelse enn hva som er "vanlig" i Norge.

Det finnes jo også eksempler på norske politikere som har snakket varmt om fordelene ved fremmedkulturelle miljøer også blant barn - men som selv har selv har sett seg nødt til å flytte egne barn ut av disse miljøene - når realititene har kommet og "bitt dem i ræva".

Mvh

Nei, nå må du lære deg Goliath - vi er alle like - alle forskjellene vi observerer i hverdagen har ikke sammenheng med nasjonalitet - det er KUN i hodene våre.

Spiser ikke grekerne fiskeboller, sier du?? Det er blankt løgn - jeg kjenner iallefall én.

;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nå må du lære deg Goliath - vi er alle like - alle forskjellene vi observerer i hverdagen har ikke sammenheng med nasjonalitet - det er KUN i hodene våre.

Spiser ikke grekerne fiskeboller, sier du?? Det er blankt løgn - jeg kjenner iallefall én.

;)

he-he....selv spiser jeg ikke fiskeboller, og burde selvfølgelig føle meg betraktet som en "kriminell innvandrer" inntill det motsatte er bevist - følsom som jeg er:-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

# Hun lurte på om hun skulle ta et kurs med dem.#

Kanskje noe og tenke på med engang? regner med at det ikke bare gjelder utenlandske forresten! Om de har bodd en stund i Norge, så har de nok rukket og bli kjent med klimaet her.

Ikke det, selv en helnorsk kan bli forvirret av værskiftningene vi kan ha her :o)

Kanskje enkeløte legger mer merke til de med utenlands opprinnelse? er det ingen norske som jobber der? hvordan vet dere hvem som kler av og på barna?

Bare styreren er norsk og hun klarer ikke å følge med alle ungene, ca 60 stk. Ingen snakker skikkelig norsk heller, noen så dårlig at det er vanskelig å forstå hva de sier. Er det rart at utenlandske unger snakker med aksent selv om de er oppvokst her?

Ikke så mange norske unger heller tror det er 6 stk med norsk mor eller far. Så her er det fargerikt. Så minstemannen min har ingen fordommer mot farge eller nasjonalitet :-).

I sommer tok de med ungene på stranda og de voksne badet med tøyet på. Noen av ungene hadde aldri vært på stranda før men synes det var kjempegøy.

.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påstander ja. Det jeg sier er at hvis DU har opplysninger som gjør at du kan dokumentere at tollere KUN stopper mennesker pga hudfarge, så synes jeg du skal komme frem med dette. Det vil stille saken i et annet lys,

Men hvordan skal du komme frem til det? Skal du bruke noen du kjenner som bevis, eller skal du bruke statistikk?

Her er bekreftelsen, direkte fra politiet (og ikke tollerene) riktignok - men det blir det samme:

"Oslo Politiforening bekrefter at mørke kontrolleres oftere enn hvite. - Jeg forstår at det er nedverdigende, sier Arne Jørgen Olafsen i Oslo Politiforening."

Kilde: http://www.dagbladet.no/nyheter/2002/10/31/352702.html

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...