Gå til innhold

Ran i Oslo


Grip

Anbefalte innlegg

Forsto du meg ikke når jeg sa at jeg diskuterer gjerne, men ikke med deg?

Dette er et offentlig debattforum, og jeg besvarer selvsagt de innleggene som passer meg - uavhengig av hvem som har skrevet dem.

Jeg vil selvsagt fortsette å plukke det du skriver fra hverandre. At du ikke kan forsvare det du skriver er ikke mitt problem.

Så hvis du ikke vil diskutere, så er det selvsagt ditt valg, og da får du slutte å svare på mine innlegg. Men jeg har ingen planer om å "frede" deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 254
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • Goliath

    50

  • Chloe

    25

  • Zirine

    19

Mest aktive i denne tråden

Dette er et offentlig debattforum, og jeg besvarer selvsagt de innleggene som passer meg - uavhengig av hvem som har skrevet dem.

Jeg vil selvsagt fortsette å plukke det du skriver fra hverandre. At du ikke kan forsvare det du skriver er ikke mitt problem.

Så hvis du ikke vil diskutere, så er det selvsagt ditt valg, og da får du slutte å svare på mine innlegg. Men jeg har ingen planer om å "frede" deg.

Med vennlig hilsen

Vel, vel - du får trøste deg selv med det hvis det gjør dagen din bedre. Jeg skjønner jo at du ikke har annet å ta deg til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, vel - du får trøste deg selv med det hvis det gjør dagen din bedre. Jeg skjønner jo at du ikke har annet å ta deg til.

Takk for din omtanke om hvordan jeg forbruker min tid.

Forøvrig er jeg overrasket over at du forfekter forskjellsbehandling basert på rase/folkegruppe. Og også at du trodde slikt skulle få stå uimotsagt.

Alt vel.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvangsekteskap var bare et eksempel på å vise hvilken nytte statistikk kan ha - det var slettes ikke meningen at du skulle henge deg opp i det.

"Fortell meg da hva som er det fine med at Trond som er mørk i huden blir stoppet på Sentralbanen av politiet flere ganger i året, ja innimellom flere ganger i måneden. Han pendler mellom Oslo og Gøteborg og tar gjerne toget til og fra."

Jeg har ikke sagt noe om at det er bra at Trond blir stoppet på Oslo S flere ganger i uken - jeg forstår ikke hvordan du har fått det for deg at jeg mener at det er ok at politiet kan ydmyket usyldige folk på gaten i Oslo. Jeg har hele tiden snakket om at de data som fremkommer kan være til stor nytte i politiets forebyggende arbeide. Hvorfor overser du dette så totalt?

"Ei heller når en bekjent av meg blir kroppsvisitert 9 av 10 ganger, av tollere, ser jeg verdien av denne statistikken. De stopper ham kun fordi han ser bittelitt mer "utenlansk" enn oss."

Alle må finne seg i å bli visitert - ja, også 9 av 10 ganger hvis det er sånn situasjonen er. Det er helt innlysende at hvis politiet av erfaring VET at menneskesmugling er et stort problem med folk fra det tidligere Jugoslavia, så må de intensivere kontrollen blant folk som kommer i biler derfra. Hvis Trond fra Kløfta er ser ut som en kosovoalbaner og kommer i bil over grensen, så må han finne seg i å bli stoppet hvis han har utenlandske skilte på bilen - sånn er det bare.

Jeg har aldri bifalt ydmykelse derimot, men man må ha forståelse for politiets arbeid, men hva er egentlig problemet hvis man er uskyldig?

"Hvis _alle_ ble kroppsvisitert når de kom av danskebåten, ville jeg ikke sagt noe. Men poenget er at statistikken har "hjulpet" tollere og politi og lovliggjøre rasisme."

Alle kan ikke bli kroppsvisitert, det har ikke politiet ressurser til - det trodde jeg du også skjønte. De må bruke sin kunnskap og sin erfaring til å velge - og frem til du vet hvordan de lykkes/evt. ikke lykkes i sitt arbeide, så foreslår jeg at du venter med å kalle dem rasister.

#Alle må finne seg i å bli visitert - ja, også 9 av 10 ganger hvis det er sånn situasjonen er.#

Hva slags situasjon skulle tilsi at noen måtte gjennom dette nesten hver gang de reiser for og handle billig mat i Danmark?

#Det er helt innlysende at hvis politiet av erfaring VET at menneskesmugling er et stort problem med folk fra det tidligere Jugoslavia, så må de intensivere kontrollen blant folk som kommer i biler derfra.#

Kontrollere bilen med utenlandske skilter er en helt annen sak. Men at det kun skal gjelde fra enkelte land ville jo vært idioti, da kriminalitet ikke har en enkel nasjon den kommer i fra.

#Hvis Trond fra Kløfta er ser ut som en kosovoalbaner og kommer i bil over grensen, så må han finne seg i å bli stoppet hvis han har utenlandske skilte på bilen - sånn er det bare.#

Trond fra Kløfta kommer ikke med utenlandske skilter vel...det er i tilfelle veldig sjeldent DET er grunnen til at mørkhudede blir stoppet på grensen.

Og det er ikke bare bilen som blir kontrollert! Kommer de gående, blir de dratt inn for kroppsvisitering. Der finner man flest med mørk hud. Flere ganger har min mann erfart dette og kun sett andre mørkhudede der inne. Ikke rart det blir mer narkotika osv her i landet når de går mest på mørkhudede!

#eg har aldri bifalt ydmykelse derimot, men man må ha forståelse for politiets arbeid, men hva er egentlig problemet hvis man er uskyldig? #

Problemet er at man blir ydmyket omtrent hver eneste gang man krysser grensen ved og måtte ta av seg alle klær osv. samt at flertallet er mørkhudet!

Min mann og jeg dro over med danskeferjen. Min mann gikk litte gran forran meg i køen og ble stoppet. Forran ham gikk en guttemann som helt ærlig så ut som en uteligger og han ble ikke stoppet med sin tunge bagasje! Jeg gikk bort til min mann og tolleren og spurte hva problemet var. Tolleren sa da at min mann bare kunne gå. Hadde ikke rosa meg gått frem hadde min mann måttet tåle enda en ydmykelse.

Jeg ble så paff at jeg nesten rammlet over ende. Tolleren spurte forresten først om vi reiste sammen.

At det er mye dritt som kommer til landet fordi de overser så mange rosa folk og kun konsentrerer seg om mørkhudede hersker det ingen tvil om. Så på sett og vis kan man også her si at det er aldri så galt at det ikke er godt for noe. Nå må de da snart skjønne at kriminalitet ikke har en spesiell farge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, men hvis du hadde blitt stoppet 17 ganger pga hudfargen din (slik en person på trå-sykkel (!) ble) så hadde du gjerne endret oppfatning av akkurat det.

Det er nemlig veldig lett "å være glad for" noe som skjer med andre enn en selv...

Med vennlig hilsen

Jeg har jo nettopp fortalt deg at jeg ofte blir stoppet - og jeg endrer ikke oppfatning av den grunn, men tvert om!

"Det er nemlig veldig lett "å være glad for" noe som skjer med andre enn en selv..."

Hva mener du? Det skjer jo med meg, nettopp fordi jeg er en del av en av de statistikker som politiet burde bruke enda mer.

Hvis også andre hadde vist en større grad av forståelse for at det er viktig at problemene løses, i stedet for å forsøke å skape problemer som i utgangspunktet ikke er der, så hadde det helle rikke vært noe problem.

Men det finnes mange kriminelle personer som vil komme med slike argumenter du kommer med - for å beskytte seg selv.

Og det er deres ærend du går!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat: "Men poenget er at statistikken har "hjulpet" tollere og politi og lovliggjøre rasisme."

Og det er ditt syn på det.

Mitt syn på det er at denne statistikken har hjulpet tollere og politiet til å sette inn de begrensede resursene de har der hvor det får størst effekt.

Problemet er jo at alt for mange kriminelle saker, være seg smugling eller grov kriminalitet, blir uløst og de skyldige slipper fri (og gjentar handlingene gang på gang) - nettopp fordi ikke politiet og tollerne har nok ressurser å sette inn i arbeidet.

Det er et vesentlig større problem, enn at noen må finne seg i å kroppsvisitert eller gått nærmere etter i sømmene enn andre.

Selv kjører jeg en motorsykkel av en type som er et yndet tyveriobjekt. Og av den grunn blir jeg ofte stoppet av politiet for å bevise at sykkelen faktisk er min.

MEN i motsetning til tydligvis en del andre, så er jeg glad for at dette skjer. Nettopp fordi jeg ser at de prøver å gjøre noe med problemet - i stedet for at jeg skal skape et nytt problem ut av deres forsøk på å løse det.

Og jeg føler meg ikke på noen måte spesielt misstenkeliggjort av den grunn. Hvorfor skulle jeg det? Jeg har jo ikke gjort noe galt...

Mvh

Har du måttet vise ræva de hver gang du ble stoppet da Goliath? kanskje du hadde sett litt annerledes på det da?

om du ikke er av den perverse typen da.

Fakta er at mørkhudede blir oftest stoppet og kroppsvisitert og fakta er at kriminaliteten ikke synker men øker! burde det ikke snart ringe en bjelle hos dem? at kriminalitet ikke har en spesiell farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

#Av det som er selvsett, så har jeg veldig sjelden sett mødre i burka ta tak i ungene sine når de har gjort noe galt. Faktisk aldri.#

*lol*

ikke så rart du aldri har sett det Line! selv har jeg bare sett en burka her i Norge og den har jeg her hjemme. Burka er noe man bruker i Afghanistan!

*rister på hue*

Masse folk med burka på Grünerløkka. Reagerer ikke lenger på det.

Det eneste jeg reagerer på er at utlendinger som jobber i barnehagen ikke klarer å kle på ungene etter været.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest danskebåtfarer

Nei, men hvis du hadde blitt stoppet 17 ganger pga hudfargen din (slik en person på trå-sykkel (!) ble) så hadde du gjerne endret oppfatning av akkurat det.

Det er nemlig veldig lett "å være glad for" noe som skjer med andre enn en selv...

Med vennlig hilsen

Jeg ble stoppet 13 ganger på rad på dansketur og det fordi jeg går litt annerledes enn de fleste.

Synes kanskje litt bedre i terrenget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse folk med burka på Grünerløkka. Reagerer ikke lenger på det.

Det eneste jeg reagerer på er at utlendinger som jobber i barnehagen ikke klarer å kle på ungene etter været.

#Masse folk med burka på Grünerløkka.#

Tull! der finner du ikke en eneste EN med burka! det er jeg rimelig sikker på!

#Reagerer ikke lenger på det.#

Hvordan reagerte du på det før da? og er det noe og reagere på?

Selv reagerer jeg på at det er mange som ikke klarer og kle på ungene etter været. Og det er skjeldent det er utenlandske! Ikke en eneste gang når skoleklassene skal på tur unnlater de og skrive: Kle barna etter været! og det er ikke på grunn av min sønn de skriver det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Masse folk med burka på Grünerløkka.#

Tull! der finner du ikke en eneste EN med burka! det er jeg rimelig sikker på!

#Reagerer ikke lenger på det.#

Hvordan reagerte du på det før da? og er det noe og reagere på?

Selv reagerer jeg på at det er mange som ikke klarer og kle på ungene etter været. Og det er skjeldent det er utenlandske! Ikke en eneste gang når skoleklassene skal på tur unnlater de og skrive: Kle barna etter været! og det er ikke på grunn av min sønn de skriver det!

Er ikke burka sånn stort sjal som skjuler ansiktet og har et tynt stoff foran øynene. Det er det jeg kaller burka.

I barnehagen til minstemann "glemte" de å ta av ungene joggedressen i 25 grader. Det var jo ikke så varmt. Eller ta på ungene ulltøy ved null grader fordi det var kaldt.

Minstemann nekter fremdeles å ta på strømpebukse om vinteren fordi han ble altfor varm inne med strømpebukse og forede bukser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke burka sånn stort sjal som skjuler ansiktet og har et tynt stoff foran øynene. Det er det jeg kaller burka.

I barnehagen til minstemann "glemte" de å ta av ungene joggedressen i 25 grader. Det var jo ikke så varmt. Eller ta på ungene ulltøy ved null grader fordi det var kaldt.

Minstemann nekter fremdeles å ta på strømpebukse om vinteren fordi han ble altfor varm inne med strømpebukse og forede bukser.

#Er ikke burka sånn stort sjal som skjuler ansiktet og har et tynt stoff foran øynene. Det er det jeg kaller burka.#

Burka er den du ser Afghanske kvinner bruker. Det er en Afghansk drakt. Det du sikter til er nok Hijab.

#I barnehagen til minstemann "glemte" de å ta av ungene joggedressen i 25 grader.#

Hvem er de? og hvor mange definerer de? høres litt rart ut skal jeg være ærlig.

#Minstemann nekter fremdeles å ta på strømpebukse om vinteren fordi han ble altfor varm inne med strømpebukse og forede bukser.#

Her kommer det barn på besøk til mine barn _barbente_ (riktignok på sommeren), enda de har 1,5 km å gå hjem! de er heilNorske! En gutt som ringer på tidlig en morgen kun i ført en tynn jumper i - grader! mor er på jobb og eldstebror følger ikke med lillebror på 11 år! har skjedd utallige ganger.

Barn som ikke har longs eller støvler på seg når det snør og klassen skal på skogstur! dette skjer rimelig ofte (les hver gang de skal på tur) av norske barn. Skolen fortviler!

Dette er nok heller ikke noe man kan klandre hudfarge eller religion for! her er det kun foreldre man kan klandre uavhengig nasjonalitet, hudfarge eller religion.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#Er ikke burka sånn stort sjal som skjuler ansiktet og har et tynt stoff foran øynene. Det er det jeg kaller burka.#

Burka er den du ser Afghanske kvinner bruker. Det er en Afghansk drakt. Det du sikter til er nok Hijab.

#I barnehagen til minstemann "glemte" de å ta av ungene joggedressen i 25 grader.#

Hvem er de? og hvor mange definerer de? høres litt rart ut skal jeg være ærlig.

#Minstemann nekter fremdeles å ta på strømpebukse om vinteren fordi han ble altfor varm inne med strømpebukse og forede bukser.#

Her kommer det barn på besøk til mine barn _barbente_ (riktignok på sommeren), enda de har 1,5 km å gå hjem! de er heilNorske! En gutt som ringer på tidlig en morgen kun i ført en tynn jumper i - grader! mor er på jobb og eldstebror følger ikke med lillebror på 11 år! har skjedd utallige ganger.

Barn som ikke har longs eller støvler på seg når det snør og klassen skal på skogstur! dette skjer rimelig ofte (les hver gang de skal på tur) av norske barn. Skolen fortviler!

Dette er nok heller ikke noe man kan klandre hudfarge eller religion for! her er det kun foreldre man kan klandre uavhengig nasjonalitet, hudfarge eller religion.

Sorry for forvekslingen.

Jeg snakker om de ansatte i barnehagen og ikke om hudfargen. En vietnamerer, en greker og en pakistaner fast. En somaler og en tyrker som vikarer.

Forstår at de ikke kjenner det norske klima men de ansatte i en barnehage burde kunne ta på og av unger klær etter som været skifter. Det er ofte kaldt om morgenen og blir varmere utover dagen. Minstemann er av det varme slaget og virkelig svetter så det renner når han har for mye klær.

Venninnen min jobber i en annen barnehage her og hun er også fortvilet over hvordan de ikke-norske ansatte kler barna når de skal ut. Hun lurte på om hun skulle ta et kurs med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du måttet vise ræva de hver gang du ble stoppet da Goliath? kanskje du hadde sett litt annerledes på det da?

om du ikke er av den perverse typen da.

Fakta er at mørkhudede blir oftest stoppet og kroppsvisitert og fakta er at kriminaliteten ikke synker men øker! burde det ikke snart ringe en bjelle hos dem? at kriminalitet ikke har en spesiell farge.

Hvis du tror at ressursene først og fremst settes inn på undeslke folks rasshøl, så får du bare fortsette å tro det Taj.

Mitt klare inntrykk er at du helt klart leter etter ting å sette fingeren på, og samtidig driter i selve problemstillingen.

Fakta er også at kriminaliteten hadde økt vesentlig mer om ikke tollere og politiet var bevisste på sin bruk av ressurser og erfaring. At du ikke forstår det, er ene og alene ditt problem - og problemet for de som av en eller annen sær grunn føler seg uskyldig misstenkliggjort.

Jeg forstår ikke hvorfor ikke du og disse kan se at det også ligger andre og viktigere årsaker bak hva som gjøres - og ikke minst hvorfor det gjøres.

Burde det ikke ringe en bjelle hos "dere" snart, når dere ser utviklingen av kriminaliteten, og statistikken som klart viser fra hvilke miljøer denne utviklingen har sin opprinnelse i?

ps: legg merke til at det er du, og ikke jeg som er "opphengt" i farge her. Statistikken viser heller ikke til farge på noen som helst områder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver: "Jeg mener da virkelig ikke at vi skal underkaste oss noe som helst. Dette var dersom det kunne bidrat med noe, og jeg ble pålagt det. Går ut fra at spørsmålet ditt var rimelig hypotetisk."

Nei, spørsmålet var faktisk dønn reelt, men heller vanskelig å svare på, fordi det setter deg i den situasjonen hvor du setter innvandrere!

Konkret hvilke tiltak er det du vil iverksette? La oss si at tiltaket er et "3 ukers anti-krim-kurs". Vil du gå med på å underkaste deg et slikt kurs, fordi "gruppen du er i er ansvarlig for 95% av vold"?

Jeg vil ikke. Jeg har ikke utført noen vold.

===

Du skriver: "Ja, jeg vet at menn står bak det meste av kriminalitet, men den argumentasjonen er like tåpelig som skostørrelse-teorien din."

Nei, argumentasjonen er bunn-solid. Eksemplene er helt parallelle, som fremgikk helt klart av innlegget mitt ovenfor.

Og når du kaller det "tåpelig", så viser du jo selv at slike forslag for "innvandrere" er akkurat like "tåpelig". Men her ser du hvor "tåpelig" det er, nettopp fordi du havnet i den "galne" gruppen: gruppen som blir uskyldig "dømt" av slike tiltak.

Med andre ord, din egen medisin smakte ikke så godt! :-)

Med vennlig hilsen

Hensikten med medisin er da heller ikke at den skal smake så godt.

Kanskje det er her du allerede har missforståttt?

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du skriver: "Forskjellen, som jeg har vært inne på gang på gang tidligere, er at menn er like kriminelle som menn. Menn er menn."

Jada, og innvandrere er innvandrere.... Poenget var?

===

Du skriver: "En veldig stor gruppe."

Størrelsen på gruppen er selvsagt irrelevant. Det er flere "innvandrere" i Frankrike enn hele befolkningen i Norge....

===

Du skriver: "Innvandrere er en del av gruppen menn, akkurat som nordmenn er en del av gruppen menn."

Korrekt, men dette har intet med saken å gjøre.

===

Du skriver: "Denne delen av gruppen menn - innvandrere - er mer kriminelle enn andre i gruppen menn. Derfor må man komme opp med tiltak mot disse. Verre er det ikke."

Dette henger ikke på greip. "Menn" er ansvarlige for 95% av "vold". Det vil du "overse", men at "innvandrere" er ansvarlig for 66% (eller hva det var) vil du ikke?

Poenget forblir at det selvsagt er like uakseptabelt å ramme uskyldige innvandrere med "tiltak" som å ramme uskyldige menn.

Du velger "innvandrere" fordi du ikke selv er i denne gruppen. Du overser de "95%" fordi du selvsagt ikke vil forfekte at "tiltak" blir iverksatt mot deg selv!

===

Du skriver: "Akkurat som når man innførte spesielle tiltak mot VIF-klanen. Det var ingen her som klaget på at de samme tiltakene ikke ble innført i RBK, da det i RBK ikke var behov for disse tiltakene."

1) Man er frivillig medlem av "VIF-klanen". De fleste har lite valg om de vil være "innvandrere".

2) Jeg aner ikke hva som skjedde med "VIF-klanen", og hvis det var "galt" så er det fremdeles ingen unnskyldning for å begå en ny urett mot innvandrere.

===

Du skriver: "Du ser godt hva jeg skriver, og jeg kan ikke fatte hva som er poenget i å kverulere her, i hvertfall ikke om du vil innvandrerne godt."

...eh.... SDD - tror du ikke jeg har ***litt*** bedre greie på hva som er "godt" for innvandrere enn det du har?

Jeg ser hva du skriver, og jeg har vist at det er feil. Helt feil, faktisk. Du baserer deg på tilfeldige grupperinger ("foreldrenes fødested") for å ramme en hel gruppe (hovedsakelig) uskyldige mennesker.

Det er *AKKURAT* det samme som hvis den ytterste ytterfløy av OTTAR (som jeg tviler på at du vil sammenlignes med) påstod at "alle menn skal på ikke-voldtekts-tiltak".

Logikken bak er AKKURAT den samme, og akkurat like feil!

Med vennlig hilsen

1) Man er frivillig medlem av "VIF-klanen". De fleste har lite valg om de vil være "innvandrere".

Feil Sør!

De aller fleste invandrere som kommer til Norge gjør det HElT frivillig - og det er nettopp det som er et av problemene.

Mange av dem har svært "vikarierende argumenter" for hvorfor de ønsker å komme hit, og det er de som ødelegger for de som har et reelt behov for å komme til Norge.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tvangsekteskap var bare et eksempel på å vise hvilken nytte statistikk kan ha - det var slettes ikke meningen at du skulle henge deg opp i det.

"Fortell meg da hva som er det fine med at Trond som er mørk i huden blir stoppet på Sentralbanen av politiet flere ganger i året, ja innimellom flere ganger i måneden. Han pendler mellom Oslo og Gøteborg og tar gjerne toget til og fra."

Jeg har ikke sagt noe om at det er bra at Trond blir stoppet på Oslo S flere ganger i uken - jeg forstår ikke hvordan du har fått det for deg at jeg mener at det er ok at politiet kan ydmyket usyldige folk på gaten i Oslo. Jeg har hele tiden snakket om at de data som fremkommer kan være til stor nytte i politiets forebyggende arbeide. Hvorfor overser du dette så totalt?

"Ei heller når en bekjent av meg blir kroppsvisitert 9 av 10 ganger, av tollere, ser jeg verdien av denne statistikken. De stopper ham kun fordi han ser bittelitt mer "utenlansk" enn oss."

Alle må finne seg i å bli visitert - ja, også 9 av 10 ganger hvis det er sånn situasjonen er. Det er helt innlysende at hvis politiet av erfaring VET at menneskesmugling er et stort problem med folk fra det tidligere Jugoslavia, så må de intensivere kontrollen blant folk som kommer i biler derfra. Hvis Trond fra Kløfta er ser ut som en kosovoalbaner og kommer i bil over grensen, så må han finne seg i å bli stoppet hvis han har utenlandske skilte på bilen - sånn er det bare.

Jeg har aldri bifalt ydmykelse derimot, men man må ha forståelse for politiets arbeid, men hva er egentlig problemet hvis man er uskyldig?

"Hvis _alle_ ble kroppsvisitert når de kom av danskebåten, ville jeg ikke sagt noe. Men poenget er at statistikken har "hjulpet" tollere og politi og lovliggjøre rasisme."

Alle kan ikke bli kroppsvisitert, det har ikke politiet ressurser til - det trodde jeg du også skjønte. De må bruke sin kunnskap og sin erfaring til å velge - og frem til du vet hvordan de lykkes/evt. ikke lykkes i sitt arbeide, så foreslår jeg at du venter med å kalle dem rasister.

Jeg vet at vi ikke blir enige, så jeg skal være kort.

Jeg har ikke kalt politiet rasister, selv om det nok finnes noen av dem i det yrket, også.

Jeg snakker om å lovliggjøre rasisme. Når politiet konsentrerer seg om hudfarge _før_ vedkommende i det hele tatt har gjort noe som helst.

Jeg snakker om å plukke ut folk utifra hudfarge. Det gjør noe med holdningene våre.

Jeg snakker ikke om en som krysser grensen i en bil med fremmede skilter. Jeg snakker om 9 av 10 ganger ut av danskebåten.

Jeg snakker om misbruk av data.

Data som uansett ikke er så entydige og klare som du gir inntrykk av.

Vi kan være enige om èn ting; vi blir ikke enige. *s*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hensikten med medisin er da heller ikke at den skal smake så godt.

Kanskje det er her du allerede har missforståttt?

Mvh

Hensikten med medisin er:

1) Avhjelpe mot lidelsen.

2) Ikke være verre enn lidelsen.

Når SDD (og formodentlig heller ikke du) ikke vil prøve egen medisin, så viser jo det at dere ikke engang tror på den selv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Man er frivillig medlem av "VIF-klanen". De fleste har lite valg om de vil være "innvandrere".

Feil Sør!

De aller fleste invandrere som kommer til Norge gjør det HElT frivillig - og det er nettopp det som er et av problemene.

Mange av dem har svært "vikarierende argumenter" for hvorfor de ønsker å komme hit, og det er de som ødelegger for de som har et reelt behov for å komme til Norge.

Mvh

Tull. Vi snakker om folk som har *foreldre* som er født i utlandet, i tillegg til de som selv er født i utlandet.

Svært mange innvandrere er FØDT og OPPVOKST i Norge, og det nærmeste de har vært foreldrenes fødeland er ofte når de går forbi den lokale restauranten.

===

Og uansett om du hadde rett (hvilket du ikke har), så kan det neppe beskrives som "frivillig" hvis alternativet er sult og/eller forfølgelse.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sorry for forvekslingen.

Jeg snakker om de ansatte i barnehagen og ikke om hudfargen. En vietnamerer, en greker og en pakistaner fast. En somaler og en tyrker som vikarer.

Forstår at de ikke kjenner det norske klima men de ansatte i en barnehage burde kunne ta på og av unger klær etter som været skifter. Det er ofte kaldt om morgenen og blir varmere utover dagen. Minstemann er av det varme slaget og virkelig svetter så det renner når han har for mye klær.

Venninnen min jobber i en annen barnehage her og hun er også fortvilet over hvordan de ikke-norske ansatte kler barna når de skal ut. Hun lurte på om hun skulle ta et kurs med dem.

# Hun lurte på om hun skulle ta et kurs med dem.#

Kanskje noe og tenke på med engang? regner med at det ikke bare gjelder utenlandske forresten! Om de har bodd en stund i Norge, så har de nok rukket og bli kjent med klimaet her.

Ikke det, selv en helnorsk kan bli forvirret av værskiftningene vi kan ha her :o)

Kanskje enkeløte legger mer merke til de med utenlands opprinnelse? er det ingen norske som jobber der? hvordan vet dere hvem som kler av og på barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sitat: "Men poenget er at statistikken har "hjulpet" tollere og politi og lovliggjøre rasisme."

Og det er ditt syn på det.

Mitt syn på det er at denne statistikken har hjulpet tollere og politiet til å sette inn de begrensede resursene de har der hvor det får størst effekt.

Problemet er jo at alt for mange kriminelle saker, være seg smugling eller grov kriminalitet, blir uløst og de skyldige slipper fri (og gjentar handlingene gang på gang) - nettopp fordi ikke politiet og tollerne har nok ressurser å sette inn i arbeidet.

Det er et vesentlig større problem, enn at noen må finne seg i å kroppsvisitert eller gått nærmere etter i sømmene enn andre.

Selv kjører jeg en motorsykkel av en type som er et yndet tyveriobjekt. Og av den grunn blir jeg ofte stoppet av politiet for å bevise at sykkelen faktisk er min.

MEN i motsetning til tydligvis en del andre, så er jeg glad for at dette skjer. Nettopp fordi jeg ser at de prøver å gjøre noe med problemet - i stedet for at jeg skal skape et nytt problem ut av deres forsøk på å løse det.

Og jeg føler meg ikke på noen måte spesielt misstenkeliggjort av den grunn. Hvorfor skulle jeg det? Jeg har jo ikke gjort noe galt...

Mvh

"Sitat: "Men poenget er at statistikken har "hjulpet" tollere og politi og lovliggjøre rasisme."

Og det er ditt syn på det."

Ja.

Sammenligningen din med motorsykkel-saken er ikke holdbar. Du kommer da med en meget synlig _gjenstand_ som mistenkes stjålet.

Trond kommer ikke med annet enn en blå og hvit bag i hånda. Tror du politiet stopper ham på grunn av den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...