Gå til innhold

Ran i Oslo


Grip

Anbefalte innlegg

Ja, det overrasker meg ikke....

Det er egentlig fornøyelig å se hvordan folk "bøyer unna" når det blir snakk om noe mer konkret enn skittkasting på innvandrere. For da ser folk selv at "tiltakene" minner litt for mye på hva samene og jødene ble utsatt for.

Det er selvsagt mer behagelig bare å kritisere andre grupper... Så kan vi sitte og føle oss veldig flinke.

Med vennlig hilsen

Du er verdensmester til å konkludere - utrolig.

Jeg sa at jeg tar gjerne den diskusjonen, men det blir ikke med DEG. Skal jeg stave det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 254
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • Goliath

    50

  • Chloe

    25

  • Zirine

    19

Mest aktive i denne tråden

Lottemor1365380387

Du er verdensmester til å konkludere - utrolig.

Jeg sa at jeg tar gjerne den diskusjonen, men det blir ikke med DEG. Skal jeg stave det for deg?

Enig der Zirine.

Enkelte er så firkanta at et er helt utrolig når det gjelder disse ting.

Det er helt utrolig at man ikke klarer å føre en saklig diskusjon uten å dra frem Jødene hver eneste gang.

Den krigen er heldigvis ferdig.

De problemene vi har i dag med at enkelte "grupper" av individer fremstår som kjelteringer,,ja så er det ikke lov å reagere.

For inni er vi like,men ikke utenpå.

Det er faenma forskjell på levemåte også i forhold til kultur og religion også,,,men det er ikke lov å si.

M.V.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er verdensmester til å konkludere - utrolig.

Jeg sa at jeg tar gjerne den diskusjonen, men det blir ikke med DEG. Skal jeg stave det for deg?

Kanskje du burde konsentrere deg mer om argumentene enn tullete unnskyldninger om nick?

Det du skriver minner mest om "jeg vil ikke leke med deg" fra barnehagen...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jo, selvsagt skal vi gjøre noe, men det skal være basert på hva INDIVIDER har gjort, og ikke basert på hvor foreldrene dine er født!

Dvs at hvis man skal på "anti-krim-kurs" så skal enten ALLE i ungdomsskolen sendes dit, ELLER så skal bare de som mobber (utfører bestemte handlinger) sendes på slike kurs. Utvelgelsen skal altså være basert på hva individer har gjort seg skyldig i, og ikke fødested til dine foreldre!

Er du uenig i dette?

Med vennlig hilsen

Jeg er ikke helt uenig i det du sier. Men vi kan heller ikke alltid bare tenke individer for da klarer vi ikke å fange opp de som er på tur til å gjøre noe galt. Det finnes noe som heter forebyggende tiltak og for at dette skal virke så må de som er i faresonen gripes tak i.

Ett eksempel jeg har nevnt før, Hedmark er på toppen når det gjelder hjemmebrenning, skal forebyggende tiltak settes inn, nytter det ikke å begynne Finnmark eller i andre fylker, men kreftene må rettes inn mot Hedmark. Selvsagt vil noen alltid føle seg mistenkelig gjort, men det er ikke det verste som kan hende og det er tross alt bedre det enn at dette skal blomstre opp og bli ett enda større problem.

Så hvis noen gjøre noe galt så er det selvsagt individet som skal straffes. Du snakker av og til som om vi er opptatt av å straffe alle og ikke individene når noen har gjort noe galt og det er ingen som mener tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Interessant statistikk.

Jeg tror det er ca 95% av all kriminalitet som begås av menn, slik som for eksempel Grip.

Spørsmålet er derfor: hva skal vi gjøre med Grip (og andre menn, inkl. undertegnede).

Med vennlig hilsen

Hei Sør

Vi har faktisk behandlings opplegg for kriminelle menn.

Har vi det for feks individer med en annen kultur og religion?

M.V.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der Zirine.

Enkelte er så firkanta at et er helt utrolig når det gjelder disse ting.

Det er helt utrolig at man ikke klarer å føre en saklig diskusjon uten å dra frem Jødene hver eneste gang.

Den krigen er heldigvis ferdig.

De problemene vi har i dag med at enkelte "grupper" av individer fremstår som kjelteringer,,ja så er det ikke lov å reagere.

For inni er vi like,men ikke utenpå.

Det er faenma forskjell på levemåte også i forhold til kultur og religion også,,,men det er ikke lov å si.

M.V.H

Du da, som skriker så høyt...

Konkret, hvilke tiltak mener du skal "innføres"?

Og hvilke kritierier skal brukes for å utvelge hvem som skal sendes på slike tiltak?

Ser frem til et velbegrunnet innlegg fra deg.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lottemor1365380387

Kanskje du burde konsentrere deg mer om argumentene enn tullete unnskyldninger om nick?

Det du skriver minner mest om "jeg vil ikke leke med deg" fra barnehagen...

Med vennlig hilsen

Hei Sør.

Men jeg er enig med Zirine,,,du er håpløs å diskutere med.

Du vil ikke forstå at andre har et annet synspunkt på ting en deg.

Samma hvor mye man klipper ut ting så ender det med hver eneste gang at du drar frem Jødene og Samene.

Det er uinteresant å diskutere med en person som er totalt firkanta og ikke ser det at vi er faktisk forskjellige!!!!!

M.V.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Du da, som skriker så høyt...

Konkret, hvilke tiltak mener du skal "innføres"?

Og hvilke kritierier skal brukes for å utvelge hvem som skal sendes på slike tiltak?

Ser frem til et velbegrunnet innlegg fra deg.

Med vennlig hilsen

De har du fått og de har du kverulert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sør

Vi har faktisk behandlings opplegg for kriminelle menn.

Har vi det for feks individer med en annen kultur og religion?

M.V.H

Blir alle menn sendt der?

Selvsagt ikke!

===

Straff og tiltak skal avhenge av hva et INDIVID har gjort, og ikke "fødestedet til foreldrene dine"...

Raner du en bank skal du i fengsel (og gjerne lenge) enten foreldrene dine er fra Island eller Narvik, Teheran eller Cape Town.

Slikt kalles Likhet for Loven, og er grunnleggende i ethvert demokrati.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Du har ikke presentert noe som helst slikt.

Fortell KONKRET hva du vil.

Med vennlig hilsen

Du skriver;Du har ikke presentert noe som helst slikt.

Neivell....

Det er ditt syn,ikke mitt.

M.V.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg kanskje? Eller kanskje ikke? *s*

Hver gang en ny statistikk legges ut, får vi den servert her. Og så da?

Kan vi få noen konkrete forslag fra en som mener at statistikken kan brukes til noe? Du mener det, gjør du ikke Zirine?

Så, altså; Hva kan vi bruke statistikken til? Rent konkret.

Jeg skjønner ikke at det er så vanskelig å akseptere disse statistikkene.

Når de stadig vekk dukker opp så må det jo være noe i de - eller ?

Man skal da ikke være noen middels Einstein for å skjønne at siden man kommer fra en annen kultur - vokser tildels opp i en annen kultur at det kan medføre konflikter. Spesielt når de blir skviset mellom sin opprinnelige og den nye kulturen de møter i Norge - hvor det på mange områder er store forskjeller.

At man skal se på om det ligger noe bak disse tallene er faktisk til innvandrerenes eget beste - noen tror faktisk at det skal gjøre i den hensikt å ' ta dem'. Hvis det viser seg at det bunner i konkrete problemer som kan spores tilbake til tilhørigheten er det jo greit å få gjort noe med dem ??

Jeg mener at hvis ikke man tar tak i detet så vil tallene bare øke. Faren er at man blir skeptisk til alle innvandrerungdom - dette vil jo selvsagt de merke selv og blir provosert , hvilket er veldig forståelig - så baller det på seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Sør.

Men jeg er enig med Zirine,,,du er håpløs å diskutere med.

Du vil ikke forstå at andre har et annet synspunkt på ting en deg.

Samma hvor mye man klipper ut ting så ender det med hver eneste gang at du drar frem Jødene og Samene.

Det er uinteresant å diskutere med en person som er totalt firkanta og ikke ser det at vi er faktisk forskjellige!!!!!

M.V.H

Hei,

Jeg ser hva du skriver, men jeg påpeker at det ikke "henger sammen". Det er ikke å kverrulere, men å påpeke faktafeil. Det er litt for lettvint å bare påstå at "du kverrulerer".

Eksemplene med jødene og samene er gode eksempler, fordi det viser nettopp hvordan det går når forskjellige etniske grupper blir utsatt for særbehandling (enten positiv eller negativ).

Du argumenterer på tvers av menneskerettighetene, og på tvers av alle de solide juridiske prinsippene (likhet for loven, uskyldig til det motsatte er bevist, osv) som vi har.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du skriver;Du har ikke presentert noe som helst slikt.

Neivell....

Det er ditt syn,ikke mitt.

M.V.H

Så er det jo bare for deg å vise til HVOR det er du har presentert det du påstår...

Altså, konkrete detaljer om hva du mener.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Hei,

Jeg ser hva du skriver, men jeg påpeker at det ikke "henger sammen". Det er ikke å kverrulere, men å påpeke faktafeil. Det er litt for lettvint å bare påstå at "du kverrulerer".

Eksemplene med jødene og samene er gode eksempler, fordi det viser nettopp hvordan det går når forskjellige etniske grupper blir utsatt for særbehandling (enten positiv eller negativ).

Du argumenterer på tvers av menneskerettighetene, og på tvers av alle de solide juridiske prinsippene (likhet for loven, uskyldig til det motsatte er bevist, osv) som vi har.

Med vennlig hilsen

Du skriver igjen;Du argumenterer på tvers av menneskerettighetene, og på tvers av alle de solide juridiske prinsippene (likhet for loven, uskyldig til det motsatte er bevist, osv) som vi har.

Jeg er helt enig med deg at alle skal straffes på lik linje uansett hvor de kommer fra.

MEN,,det jeg ikke forstår er at du ikke ser at noen problemer oppstår pga enkeltes individers kultur og religion.

M.V.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meg kanskje? Eller kanskje ikke? *s*

Hver gang en ny statistikk legges ut, får vi den servert her. Og så da?

Kan vi få noen konkrete forslag fra en som mener at statistikken kan brukes til noe? Du mener det, gjør du ikke Zirine?

Så, altså; Hva kan vi bruke statistikken til? Rent konkret.

Hei Chloe

Statistikk er undervurdert - selv om jeg helt klart er enig i at man "kan ikke ta alle under en kam". Men data som forteller at kosovoalbanere er overrepresentert i menneskesmugling, mens andre grupper er overrepresentert i vinningsforbrytelser, er data som må tas på alvor. (jeg husker ikke helt hvilke grupper som var overrepresentert hvor, men dette har politiet gått ut med) Først når man aksepterer denne statistikken så kan man gå inn å spørre: HVORFOR er det slik at enkelte grupper er overrepresentert, og hvordan kan vi jobbe med å få ned dette tallet.

Når man vet dette kan man se ting i sammenheng. Det er en årsak til at folk begår kriminelle handlinger. Man kan se på økt innvandring fra ulike land/kontinent i en periode. Hva har de vært utsatt for? Tar vi for dårlig imot flyktninger? Sitter folk for lenge på mottak? Har vi for lite norskopplæring og innføring i det norske system og norske lover og regler. Det er hevet over enhver tvil at ulike etniske grupper har ulike måter og leve på, ulik måte å forstå verden på. Hvis vi kjenner denne, hvordan de fungerer på, hvordan tingene er i det landet hvor de kommer fra, hvordan familiestrukturen er - så kan vi bedre forstå hvordan vi kan håndtere de problemer som oppstår.

Det er en side av saken.

En annen ting er at politi og andre istanser lettere kan jobbe direkte i belastede miljø - holdningskampanjer vil lettere nå frem. Fordi hele poenget med en holdningskampanje er at man må forstå hvordan disse etniske gruppene kommuniserer. Det nytter ikke å bruke den samme kampanjen til albanere som pakistanere - selv om begge er muslimer, først må vi forstå dem, så kan vi kommunisere riktig.

Så jeg snakker ikke først og fremst om straff, men om å nå frem til mennesker på et tidlig tidspunkt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Så er det jo bare for deg å vise til HVOR det er du har presentert det du påstår...

Altså, konkrete detaljer om hva du mener.

Med vennlig hilsen

Herregud Sør.

Jeg er ikke ute etter å prestere noen ting.

Jeg synes du har et snevert syn på at alle ikke tenker som deg!

Jeg har mine meninger,om de er høyst akseptable for deg,,det bryr jeg meg svært lite om.

Jeg har bare forståelse for Zirine at hun ikke gidder å ta diskusjonen med deg.

M.V.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig der Zirine.

Enkelte er så firkanta at et er helt utrolig når det gjelder disse ting.

Det er helt utrolig at man ikke klarer å føre en saklig diskusjon uten å dra frem Jødene hver eneste gang.

Den krigen er heldigvis ferdig.

De problemene vi har i dag med at enkelte "grupper" av individer fremstår som kjelteringer,,ja så er det ikke lov å reagere.

For inni er vi like,men ikke utenpå.

Det er faenma forskjell på levemåte også i forhold til kultur og religion også,,,men det er ikke lov å si.

M.V.H

Det siste der er jeg helt enig i Lottemor - se innlegget mitt til Chloe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver igjen;Du argumenterer på tvers av menneskerettighetene, og på tvers av alle de solide juridiske prinsippene (likhet for loven, uskyldig til det motsatte er bevist, osv) som vi har.

Jeg er helt enig med deg at alle skal straffes på lik linje uansett hvor de kommer fra.

MEN,,det jeg ikke forstår er at du ikke ser at noen problemer oppstår pga enkeltes individers kultur og religion.

M.V.H

Hei,

Du skriver: "MEN,,det jeg ikke forstår er at du ikke ser at noen problemer oppstår pga enkeltes individers kultur og religion."

Joda, men her snakker vi om individer. Enkeltindivider.

I statistikken er det snakk om "innvandrere", som gjelder ALLE, enten de har utført kriminelle handlinger eller ei! Og enten de er "belastet med religion/kultur" eller ei.

Vi kan gruppere folk akkurat som det passer oss, ikke sant? Etter hudfarge, fødeår, skostørrelse, bosted, fødested, fødested til yngste tante, osv...

Vi velger å gruppere etter "fødested til foreldrene".

Vi kunne valgt å gruppere etter kjønn. Da ville vi fått at gruppen "menn" er ansvarlige for 95% av vold og 100% av voldtekter.

Men ingen vil sende "alle menn" på "ikke-krim-kurs", fordi alle ser jo at det er en liten gruppe innenfor gruppen "menn" som utfører disse handlingene. De fleste menn voldtar IKKE.

Akkurat det samme for gruppen innvandrere. Det er noen få som utfører disse kriminelle handlingene. Det store flertall er akkurat like uskyldige som det du og jeg er.

Det eneste resten av gruppen er "skyldig" i er å ha foreldre som er født samme sted som noen kriminelle....

Og det kan de neppe lastes for!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Hei,

Du skriver: "MEN,,det jeg ikke forstår er at du ikke ser at noen problemer oppstår pga enkeltes individers kultur og religion."

Joda, men her snakker vi om individer. Enkeltindivider.

I statistikken er det snakk om "innvandrere", som gjelder ALLE, enten de har utført kriminelle handlinger eller ei! Og enten de er "belastet med religion/kultur" eller ei.

Vi kan gruppere folk akkurat som det passer oss, ikke sant? Etter hudfarge, fødeår, skostørrelse, bosted, fødested, fødested til yngste tante, osv...

Vi velger å gruppere etter "fødested til foreldrene".

Vi kunne valgt å gruppere etter kjønn. Da ville vi fått at gruppen "menn" er ansvarlige for 95% av vold og 100% av voldtekter.

Men ingen vil sende "alle menn" på "ikke-krim-kurs", fordi alle ser jo at det er en liten gruppe innenfor gruppen "menn" som utfører disse handlingene. De fleste menn voldtar IKKE.

Akkurat det samme for gruppen innvandrere. Det er noen få som utfører disse kriminelle handlingene. Det store flertall er akkurat like uskyldige som det du og jeg er.

Det eneste resten av gruppen er "skyldig" i er å ha foreldre som er født samme sted som noen kriminelle....

Og det kan de neppe lastes for!

Med vennlig hilsen

Til Sør.

Det jeg prøver å få deg til å forstå og som jeg har prøvd hver gang er følgende;

Når en innvandrer kommer til Norge så trenger de en oppfølging av det norske system og kultur.

Vi skal ikke ta alle over en kan og det gjør jeg heller ikke.

Men når enkelte tar med seg sine dårlige religions/kultur vaner og praktiserer de blindt i Norge selv om det strider imot alle norske lovverk,,så blir dette feil.

Enkelte innvandrere tror at nårt man kommer til Norge så er det fritt frem for å gjøre hva pokker de vil.

Livnære seg med kriminalitet eller narkotika.

Vi er jo så snille/dumme i Norge så det gjør jo ingenting å bli tatt.

Enkelte kommer fra et krigsherjet land og den eneste løsningen de ser på en konflikt er å drepe.

Vi MÅ gjøre noe her i landet når de kommer hit!!!!!

Skjønte du hva jeg vil frem til nå?

Det er jo det samme jeg har sagt til deg hver gang.

M.V.H

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...