Gå til innhold

Ran i Oslo


Grip

Anbefalte innlegg

"Hvis du ikke kan komme med ordentlige motargumenter, spar meg for slikt tull om "det er innvandrenes feil at nordmenn ikke liker dem". Det er som å skylde på jødene for at nazistene ikke "likte" dem. Det er bortforklaringer og ansvarsfraskrivelser."

Det har jeg da aldri sagt. Jeg skyldte på snillistiske nordmenn, ikke innvandrere.

Innvandrere jeg kjenner er helt enig med meg, fordi bermen blant dem stiller DEM i et jævla dårlig lys.

Men sånne som deg vil ikke kalle en spade for en spade, og våser om 95 % menn og 44 i sko.

Det var deg og andre snillistiske nordmenn jeg ga skylde, ikke innvandrerne.

"Innvandrere plikter da for pokker ikke å akseptere å bli uskyldig satt i bås med kriminelle fordi "nordmenn" synes det er greit, akkurat like lite som jeg refererer til "SDD og andre pedofile" hvis jeg synes det er greit..."

Jeg setter ikke innvandrere i bås med kriminelle, men de fleste gjør det når man leser statistikker.

Og statistikkene hadde sannsynligvis ikke vist så negative tall hvis vi hadde gjort noe med problemet.

"Så lenge du mener det er greit å gruppere innvandrere med kriminelle, så har jeg formodentlig samme "rett" til å gruppere deg som voldtektsforbryter?"

VIF var et eksempel, et annet er dagens russ. Det blir gjort tjukt av tiltak mot dem, nettopp fordi noen få ødelegger for mange.

Helt greit, og tiltak burde også bli satt igang mot innvandrere.

"Eller gjelder denne rettighetene ikke når den rammer DEG?"

Den rammet meg i russetiden. Hadde ikke da noe i mot tiltak som ble satt i gang pga noen få som ødela for mange.

Du skriver: "Men sånne som deg vil ikke kalle en spade for en spade, og våser om 95 % menn og 44 i sko."

Du våser om 65% innvandrere, som er akkurat like irrelevant som de 95%.

Forstår du ikke at de 95% og skostørrelsene nettopp er for å illustrere hvor irrelevant de 65% er??? IKKE fordi det gjelder "innvandrere", men fordi du leser statistikken "opp ned"!

===

Du skriver: " Jeg setter ikke innvandrere i bås med kriminelle, men de fleste gjør det når man leser statistikker."

Jo, fordi du vil iverksette "tiltak" mot folk basert på deres hudfarge/fødested.

Det er faktisk ulovlig å straffe folk kollektivt (faktisk inklusive mot russ).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 254
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    78

  • Goliath

    50

  • Chloe

    25

  • Zirine

    19

Mest aktive i denne tråden

Du skriver: "Men sånne som deg vil ikke kalle en spade for en spade, og våser om 95 % menn og 44 i sko."

Du våser om 65% innvandrere, som er akkurat like irrelevant som de 95%.

Forstår du ikke at de 95% og skostørrelsene nettopp er for å illustrere hvor irrelevant de 65% er??? IKKE fordi det gjelder "innvandrere", men fordi du leser statistikken "opp ned"!

===

Du skriver: " Jeg setter ikke innvandrere i bås med kriminelle, men de fleste gjør det når man leser statistikker."

Jo, fordi du vil iverksette "tiltak" mot folk basert på deres hudfarge/fødested.

Det er faktisk ulovlig å straffe folk kollektivt (faktisk inklusive mot russ).

Med vennlig hilsen

"Du våser om 65% innvandrere, som er akkurat like irrelevant som de 95%."

65 %??? Hvor tar du dette tallet fra?

"Forstår du ikke at de 95% og skostørrelsene nettopp er for å illustrere hvor irrelevant de 65% er??? IKKE fordi det gjelder "innvandrere", men fordi du leser statistikken "opp ned"!"

Jeg leser da statistikken akkurat som den er, og det er en grunn til at flere innvandrere enn nordmenn blir kriminelle.

Disse 65 % aner jeg fortsatt fint lite om....

"Du skriver: " Jeg setter ikke innvandrere i bås med kriminelle, men de fleste gjør det når man leser statistikker."

Jo, fordi du vil iverksette "tiltak" mot folk basert på deres hudfarge/fødested."

Ja, det vil jeg. Når flere av denne gruppen blir kriminelle enn gruppen nordmenn, så er noe feil et sted, og noe må gjøres.

"Det er faktisk ulovlig å straffe folk kollektivt (faktisk inklusive mot russ)."

Jeg vil ikke si at veiledning i forhold til oppførsel er straff.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt.

Og gruppen "innvandrere" inneholder også de som aldri har fått en parkeringsbot, og som er akkurat like uskyldige i bankran som det du og jeg er.

Likevel insisterer du tilsynelatende på å gruppere dem sammen med kriminelle...???

Med vennlig hilsen

Jeg tror jeg skjønner logikken din nå. La oss se: I Karasjok er unge samer overrepresentert på selvmordsstatistikken. Å sette inn tiltak rettet mot unge samer blir feil, fordi det tross alt bare er en liten del av dem som faktisk tar livet av seg. Å sette inn tiltak rettet mot ALLE i Karasjok blir enda verre, det blir som å henge ut alle som suicidale. Løsningen blir å hogge inn nummeret til Psykiatrisk Krisehjelp på gravsteinen. Nei forresten, det kan nok virke støtende det også, det beste er nok at presten hvisker nummeret over graven når alle har gått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg skjønner logikken din nå. La oss se: I Karasjok er unge samer overrepresentert på selvmordsstatistikken. Å sette inn tiltak rettet mot unge samer blir feil, fordi det tross alt bare er en liten del av dem som faktisk tar livet av seg. Å sette inn tiltak rettet mot ALLE i Karasjok blir enda verre, det blir som å henge ut alle som suicidale. Løsningen blir å hogge inn nummeret til Psykiatrisk Krisehjelp på gravsteinen. Nei forresten, det kan nok virke støtende det også, det beste er nok at presten hvisker nummeret over graven når alle har gått.

Selvsagt helt rett!

[ironi]

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt helt rett!

[ironi]

Med vennlig hilsen

Han hadde da faktisk et jævla godt poeng der?

Hvis det nå har seg sånn at samer i karasjok begår flere selvmord enn andre nordmenn, bør man ikke sette inn tiltak rettet mot nettopp denne gruppen, eller skal man ikke gjøre det fordi da må man gjøre det mot alle nordmenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han hadde da faktisk et jævla godt poeng der?

Hvis det nå har seg sånn at samer i karasjok begår flere selvmord enn andre nordmenn, bør man ikke sette inn tiltak rettet mot nettopp denne gruppen, eller skal man ikke gjøre det fordi da må man gjøre det mot alle nordmenn?

1) Man skal ikke tvinger samer til "anti-selvmords-kurs".

2) Eksempelet er forøvrig irrelevant, fordi det kan ikke sammenlignes ved å stigmatisere folk ved å sette dem i samme bås som kriminelle.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Man skal ikke tvinger samer til "anti-selvmords-kurs".

2) Eksempelet er forøvrig irrelevant, fordi det kan ikke sammenlignes ved å stigmatisere folk ved å sette dem i samme bås som kriminelle.

Med vennlig hilsen

Det er ingen som har snakket om å tvinge noen.

Samme det... Ingenting blir gjort, og så får du se hvordan ting ser ut i Norge om 10 år, og da vil du se at jeg fikk rett. Når ingenting blir gjort blir ting ille, og statistikken over kriminelle innvandrere vil bli langt mørkere.

Det hele kommer til å ende i rasekonflikter, noe vi alle jo er tjent med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har et lite eksempel fra barnehagen, jeg...

To av barna mine gikk på barnehage i Osloområdet. I samme avdeling som hun ene gikk et muslimsk brødrepar, som alltid var ekle med de andre. Han ene var stor og sterk, og brukte mye av kreftene sine til å være rampete med de andre barna for å vise at han var sjef. Lillebroren syntes storebror var tøff, og tok etter hvert etter.

De voksne i barnehagen tok stort sett tak i problemene hver gang de oppsto, men til ingen nytte. Det var glemt igjen to sekunder etterpå.

Særlig husker jeg en gang, da mora kom og hentet dem. Hun satt ofte i garderoben og bare så på at ungene hevdet seg ille nok til at de andre barna begynte å gråte, men hun løftet ikke en finger for å hjelpe. Hun snakket ikke til barna sine en gang, isteden sukket hun bare tungt og satt der til de omsider fant ut at nå var det på tide å komme og kle på seg.

Mora sa ALDRI noe til oppførselen på barna sine, lot dem bare herje som de ville.

De gangene faren også var med, var det tydelig at det var han som var sjefen, for da smilte hun sjelden også.

Man må ta tak i problemet allerede fra småbarnsalderen, mener...

Og hva har det med at de er muslimer og gjøre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er uenige, men det er fordi du foreslår noe som du ikke kan begrunne.

Det er akkurat det samme som å sende "alle menn" på "anti-krim-kurs" basert på at 95% av all kriminalitet er utført av menn.

Et slikt tiltak rammer hovedsakelig USKYLDIGE menn!

Med vennlig hilsen

ehhhh ....

har jeg sagt man skal sende alle innvandrere på kurs+?

Ikke det nei .....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av det som er selvsett, så har jeg veldig sjelden sett mødre i burka ta tak i ungene sine når de har gjort noe galt. Faktisk aldri.

Jeg har stramma opp mine midt innpå butikken, sagt NEI så ungene har hylskreket, fordi jeg har ville få dem til å skjønne at her er det jeg som bestemmer. Jeg har heller ikke sittet på rumpa og sett på at MINE unger har vært ekle mot andre, da har jeg tatt dem for meg med en gang. Jeg har til og med fortalt gutten til ei anna dame hvorfor det er farlig å slå, rett foran ei overraska mor.

Man må si fra så ungene lærer seg grenser, og det må de lære fra de er små... jeg er takknemlig om noen andre snakker til mine barn også jeg, så lenge det er saklig tilsnakk med forklaring på hvorfor de gjør noe galt. Og det er viktig å forklare dem konsekvensene.

#Av det som er selvsett, så har jeg veldig sjelden sett mødre i burka ta tak i ungene sine når de har gjort noe galt. Faktisk aldri.#

*lol*

ikke så rart du aldri har sett det Line! selv har jeg bare sett en burka her i Norge og den har jeg her hjemme. Burka er noe man bruker i Afghanistan!

*rister på hue*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er ikke nødvendigvis dårligere oppdragere, men de har en helt annen måte å oppdra barna sine på.

Egentlig så bryr jeg meg ikke så mye om det, så lenge det ikke går utover mine barn at andre har løsere tøyler når det gjelder oppførsel.

Orker ikke skrive mer om dette. Det er ikke noe å diskutere for min del.

#De er ikke nødvendigvis dårligere oppdragere, men de har en helt annen måte å oppdra barna sine på.#

Hvem er DE?

#Egentlig så bryr jeg meg ikke så mye om det, så lenge det ikke går utover mine barn at andre har løsere tøyler når det gjelder oppførsel.#

Og det har noe med DE og "oss" å gjøre?

#Orker ikke skrive mer om dette. Det er ikke noe å diskutere for min del.#

Skjønner jeg godt, for makan til fremmedfrykt og dømme en hel haug under samma cam skal man lete lenge etter. Og når de førsten dukker opp blir de svar skyldig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1) Man skal ikke tvinger samer til "anti-selvmords-kurs".

2) Eksempelet er forøvrig irrelevant, fordi det kan ikke sammenlignes ved å stigmatisere folk ved å sette dem i samme bås som kriminelle.

Med vennlig hilsen

Det er nok best å la dem daue, fri og bevare oss for å trå noen på tærne. At du får "tiltak" til å bli "tvang", demonsterer for oss alle hvor ensporet du tenker.

Eksemplet er irrelevant fordi du ikke makter å finne noen vei rundt dilemmaet. Da er det enklest å bare feie det til side.

Løsningen er selvfølgelig å gå inn i miljøene der unge samer ferdes. Skoler, fritidsklubber, idrettslag. Opplysing, samtaler, tilbud om hjelp, temadager, osv.

Alt annet enn å sitte på rævva mens man venter på neste lik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ehhhh ....

har jeg sagt man skal sende alle innvandrere på kurs+?

Ikke det nei .....

Hei,

Nei, faktisk så er det INGEN som har kommet med noen som helst konkrete tiltak, av den åpenbare årsak at hele "prosjektet" bare er tull, og totalt ugjennomførbart.

Jeg har gjentatte ganger spurt etter konkrete forslag, men får intet svar!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke bare helt rett, men også fantastisk bra skrevet av meg.

Ikke ironi.

Ja, det var meget bra skrevet, og viser i sin fulle bredde hvilket vanvidd Sør's argumentasjon bygger på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Nei, faktisk så er det INGEN som har kommet med noen som helst konkrete tiltak, av den åpenbare årsak at hele "prosjektet" bare er tull, og totalt ugjennomførbart.

Jeg har gjentatte ganger spurt etter konkrete forslag, men får intet svar!

Med vennlig hilsen

Hvorfor er det ikke gjennomførbart?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det ikke gjennomførbart?

Fordi de menneskene som "tiltakene" er myntet på neppe går der frivillig....

Og en tvungen ordning som kun gjelder "muslimer" eller "folk med foreldre fra Pakistan" kommer åpenbart til å å få dommerene i Menneskerettighetsdomstilen i Strasbourg til å vri seg av latter.

===

Forøvrig hadde vi en lignende statistikk for ett år siden, og ingen har klart å komme opp med noen tiltak siden den gang. Av åpenbare årsaker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var meget bra skrevet, og viser i sin fulle bredde hvilket vanvidd Sør's argumentasjon bygger på.

*ler*

Ett eneste innlegg har du skrevet, og selvsagt måtte det handle OM "SØr"!

Litt obsessiv for tiden?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*ler*

Ett eneste innlegg har du skrevet, og selvsagt måtte det handle OM "SØr"!

Litt obsessiv for tiden?

Med vennlig hilsen

Det handler ikke om Sør, det handlet om hvor bra jeg skriver.

Litt obsessiv for tiden?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...