Gå til innhold

ukontrolerte handlinger

Anbefalte innlegg

Jeg har et problem at når jeg drikker, så drikker jeg for mye (særlig sprit) og noen ganger husker jeg ikke hva som har skjedd dagen derpå. Særlig trist er dette når jeg får vite at jeg har tatt kvelertak på kjæresten min og truet henne med å kaste henne ut av vinduet. Tidligere har jeg dyttet henne inn i en vegg, så hun slo hodet kraftig. Nå vil jeg ha hjelp så jeg kan redde meg selv og kanskje forholdet. Jeg drikker ikke så ofte, men de gangene, og særlig når jeg er sammen kjæresten går det galt. Jeg er ikke meg selv. Jeg skal slutte å drikke sprit, for det klarer jeg ikke å kontrolere. Øl går greit! Håper du har noen tips og kan hjelpe meg å få svar på hvorfor jeg blir voldelig og uberegnlig i fylla. kanskje jeg bør oppsøke noen for prof hjelp?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/79515-ukontrolerte-handlinger/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Søk hjelp først som sist! Min mann har hatt samme problemet i 20 år før han kuttet ut alkoholen. All den dritten han har påført både meg og barna i disse åra er jeg veldig bitter for. Ikke la det gå så langt du!

I dag har hele familien en nytt liv!

Noen tåler rett og slett ikke alkohol. Slik er det dessverre, og det må en ta hensyn til. Tenk om du kom til å drepe et menneske.

Gjest edru-trrrish

Jeg var slik selv da jeg var yngre!, om jeg drakk sprit eller hjemmebrent, så ble jeg aggresiv og hylte og skreik, slo til voksne menn,gjøv løs på dem, og forlate masse løgner om faren min osv. Fortalte helt mongo ting for å få trøst og oppmerksomhet. Var på sjukehuset med 3,6 i promille uten å huske det. Helt forferdelig, og husket det ikke dagen derpå, bare ante hva jeg har gjort. Innbiller meg dessuten har jeg prøvde å voldta/forføre en gammel ekkel taxisjåfør i fylla også, uten at jeg aner hvorfor. Så fikk jeg nesten "false memory syndrom" pga fylla!!!! Og den dag i DAG hender det at jeg får angst om nettene når jeg kjenner dyna røre kroppen min,pga false memory syndrom påført av alkohol. Så det jeg har gjort nå, er å slutte å drikke, annet enn noe med veldig lite alkohol i som pærecider,øl og slik.

Anbefaler deg på det sterkeste å gjøre det samme.

• 2 uker senere...

Jeg var slik selv da jeg var yngre!, om jeg drakk sprit eller hjemmebrent, så ble jeg aggresiv og hylte og skreik, slo til voksne menn,gjøv løs på dem, og forlate masse løgner om faren min osv. Fortalte helt mongo ting for å få trøst og oppmerksomhet. Var på sjukehuset med 3,6 i promille uten å huske det. Helt forferdelig, og husket det ikke dagen derpå, bare ante hva jeg har gjort. Innbiller meg dessuten har jeg prøvde å voldta/forføre en gammel ekkel taxisjåfør i fylla også, uten at jeg aner hvorfor. Så fikk jeg nesten "false memory syndrom" pga fylla!!!! Og den dag i DAG hender det at jeg får angst om nettene når jeg kjenner dyna røre kroppen min,pga false memory syndrom påført av alkohol. Så det jeg har gjort nå, er å slutte å drikke, annet enn noe med veldig lite alkohol i som pærecider,øl og slik.

Anbefaler deg på det sterkeste å gjøre det samme.

Hei!

Takk for tipsene! Jeg skal følge dem til punkt og prikke, for jeg vet det vil hjelpe.

Det jeg lurer på er hvorfor man blir ukontrolert og får blackout i fylla. Hva skjer med huet og kroppen?

Hva skal jeg si til den personen jeg har utsatt for voldlige handliger, når de spør om hvorfor? Hvorfor gjorde jeg det jeg gjorde?

Jeg trenger et svar på hva som skjer for også å kunne komme meg videre.

Søk hjelp først som sist! Min mann har hatt samme problemet i 20 år før han kuttet ut alkoholen. All den dritten han har påført både meg og barna i disse åra er jeg veldig bitter for. Ikke la det gå så langt du!

I dag har hele familien en nytt liv!

Noen tåler rett og slett ikke alkohol. Slik er det dessverre, og det må en ta hensyn til. Tenk om du kom til å drepe et menneske.

Takk for svar, men hvor skal jeg søke hjelp.

Jeg trenger svar på hvorfor jeg blir så uberegnelig og får blackout i fylla.

hva skjer oppe i hodet?? Jeg er ellers en rolig og veldig kontrolert person, så det må være noe???

Gjest ikke undertegnet

Takk for svar, men hvor skal jeg søke hjelp.

Jeg trenger svar på hvorfor jeg blir så uberegnelig og får blackout i fylla.

hva skjer oppe i hodet?? Jeg er ellers en rolig og veldig kontrolert person, så det må være noe???

Du kan nok ikke regne med at det finnes noen fasit for hvorfor enkelte reagerer slik på sprit. Kan du ikke bare slå deg til ro med at slik er det og ta dine forholdsregler?

Drikk bare øl og vin, og ikke drikk deg for full.

Hjelp for alkoholrelaterte problemer får du hos AA og Akan som er foreninger for rusmiddelavhengige og pårørende. Du behøver ikke være alkoholiker! Du har et problem du må ta på alvor hvis ditt konsum av alkohol påvirker ditt forhold til pårørende, venner, jobb og andre omgivelser i negativ retning. Da må visse holdninger endres rett og slett. Ihvertfall hvis du vil slippe disse problemene.

That's it!

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...