Gå til innhold

Luft i magen - konsentrasjonsproblemer


Gjest r

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Smily

Flott at du skriver dette.

For min del tror jeg og er nesten sikker på etter egen erfaring at årsaken er:

Det trykker på sentrale nervetråder/ nervesntre som styrer div. og så blir det ubalanse: Tror det blir feil m.h.t. for mye eller for mye kvelstoff i blodet= hjernen jobber også dårligere. Tror leger bare sier at "det er psyken" Jeg er totalt uenig med de som ev. mener dette.

Jeg har opplevd angst og depressjon/ spenninger og vet hvordan dette er/ fungerer.

Jeg har spiserørsbrokk og sår opp i spiserøret og kanskje også mellomgulvsbrokk.

Dette gir bl.a. også spastisk tykktarm - irritabel tykktarm.

Mine reaksjoner er da på det værste:

1. Veldig kald i kroppen - og spes. hender og føtter.

2. Blir ør og litt svimmel.

3. Konsentrasjonen blir helt elendig.

4. Det knyter seg i nakken og noen flere steder.

Det blir feil i helhetsfuksjonen mener jeg.

Dette blir en ond sirkel.

Jeg våknet første gangen ved at jeg holdt på å svime av.

Brokk gjør at bevegelsene også blir mindre i mellomgulvet - kortpustet.

Noen leger kjenner til dette og skjønner dette.

Prøv noe beroligende - det skjer ubevisste sammentrekninger, "sommerfugler i magen stilen også"

Ha en fin dag !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stig Bruset

Kjære r.

Magen og resten av fordøyelses-systemet er tilknyttet det vegetative nervesystemet og er vanligvis utenfor vår viljekontroll. Likevel vil tankene til en viss grad påvirke fordøyelsen, for eksempel når vi får vann i munnen av å tenke på mat. Det finnes også en forbindelse motsatt vei gjennom at fordøyelsesplager (særlig oppblåsthet og forstoppelse) fører til en strøm av nerveimpulser gjennom det vegetative nervesystemet som kan forstyrre tanker og konsentrasjonsevnen. Hos barn og eldre kan man faktisk se forvirring ved store fordøyelsesproblemer.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...