Gå til innhold

psykolog vs. psykiater

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Miss Saigon

Dette spørsmålet har vært stilt mange ganger og svaret er bestandig:

Psykiatere er utdannet lege også har de videreutdannet seg innen psykiatri. Siden psykiateren har jobbet som lege en god stund før h*n tar videre utdannning så sitter lege tankegangen veldig hardt i. Med det menes at h*n vil lete etter en diagnose og så behandle den. En psykiater glemmer lett at psykiske lidelser er veldig sammensatt.

Psykolog har 6 års utdanning innen psykologi. En erfaren psykolog vet at psykiske lidelser er veldig sammensatt og vil jobbe deretter.

Personlig liker jeg psykolog best.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80329-psykolog-vs-psykiater/#findComment-421384
Del på andre sider

Gjest bare nyskjerring

Dette spørsmålet har vært stilt mange ganger og svaret er bestandig:

Psykiatere er utdannet lege også har de videreutdannet seg innen psykiatri. Siden psykiateren har jobbet som lege en god stund før h*n tar videre utdannning så sitter lege tankegangen veldig hardt i. Med det menes at h*n vil lete etter en diagnose og så behandle den. En psykiater glemmer lett at psykiske lidelser er veldig sammensatt.

Psykolog har 6 års utdanning innen psykologi. En erfaren psykolog vet at psykiske lidelser er veldig sammensatt og vil jobbe deretter.

Personlig liker jeg psykolog best.

takk for et velbalansert svar!

En annen ting jeg lurer på..

Er det sånn at psykiske lidelser har psykiske årsaker, eller skjer det ofte at årsaken er fysisk (altså søvnproblemer, dårlig kosthold, hormonforstyrrelser o.l)? Hva er mest vanlig mener jeg..

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80329-psykolog-vs-psykiater/#findComment-424143
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...