Gå til innhold

spørsmål!

Gjest ikke undertegnet

Anbefalte innlegg

Gjest ikke undertegnet

Bare lurer på en ting egentlig.

har det seg sånn at normale mennesker noen ganger tenker på folk som sliter med spiseforstyrrelser? Hva tenker dere for eksempel om jenter i 16 års alderen som trener mye og spiser sundt? tenker dere liksom med en gang at den jenta der har sikkert noen spiseforstyrrelser?

Og hva tenker dere for eksempel hvis dere hører noen kaste opp inne på et toalett? tenker dere liksom med en gang: BULIMI; eller tenker dere, sikkert en som er syk eller noe?

bare lurer på dette her, for jeg har selv spiseforstyrrelser, og det irriterer meg at jeg går rundt og føler at alle iaktar meg eller er mistenksomme, for egentlig så tenker jo ikke "normale" folk så mye på spiseforstyrrelser eller hva noen spiser, eller om noen kaster opp inne på en do. det er jo bare oss som selv sliter som tenker på dette dagen lang og er oppmerksomme ovenfor andre. Er jo derfor vi med sf veldig lett kans e hvilke andre mennesker som tilhører samme båt. eller tar jeg feil? egentlig så gir vel elle andre faen i slike ting. mat er jo bare for å overleve, mens vi md sf bruker det til noe annnet?

håper noen svarer!

på forhånd takk=)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80504-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei.

Sånn til daglig tenker jeg ikke noe større over det, ei heller når jeg ser unge jenter på gata.

Men det er i tankene mine innimellom som annet tråkig folk sliter med. Da syntes jeg det er synd at det skal være sånn "press" på ungdommene nå for tiden at mange jenter ødelegger kroppen sin med denne sykdommen.

Skulle ønske dere ungjenter forsto at det å være syltynn er noe som er viktig kun i deres tanker. Kan ikke huske at gutta mente det var noe "must" i min omgangskrets i min tid. Hvis man hører med gutter nå for tiden sier de fleste at "fast" er bra, men heller litt jenteformer enn tynn.

Det hadde nok vært bedre å spise sundt og trene enn å la seg falle i spiseforstyrrelsesgruven. Formen hadde vært bedre, dagliglivet generellt, og gutta hadde nok uten tvil likt en "jentete" kropp.

Det må heller aldri glemmes at gutter faktisk ikke bare bryr seg om utseende. De er også, som oss, mest fornøyd med at jenta er ei alright jente som person.

Når jeg hører noen kaste opp, så tenker jeg vel bare at vedkommende er dårlig av en eller annen grunn, tanken om spiseforstyrrelse kan dog streife tankene mine som andre årsaker uten at jeg legger noe mere i det.

Skjønnhet kommer innenfra, det er virkelig sant. Skulle ønske dere ungjenter skjønte det.

Lykke til.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80504-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-422666
Del på andre sider

Gjest trrrish

hvis jeg hører noen kaste opp på et toalett, tenker jeg de er helt syk etter oppmerksomhet som føler for å kaste opp et sted der noen kan høre.

nei uff, det var slemt sagt, glem det jeg skrev over der.

når jeg hører noen kaste opp tenker jeg "jaja hu er sikkert så feit likevel, at det har hu bare godt av"

nei faen, det var jo nesten enda verre.....uff..glem jeg svarte her.herregud..*gi seg selv en deng*

okey jeg svarer sikkert slemt fordi jeg hadde bulimi selv da jeg var yngre, så blir jeg vel bare misunnelig på en måte når jeg hører om det...litt misunnelig og litt provosert..så jeg vet vel ikke hvordan vanlige folk tenker..men jeg kan ane at, om du blir tynn, DA tror de med en gang at du har spiseproblemer, mens om du er mere lubben og fortsatt spiser og spyr som en gris, da tenker de ikke over det en gang.

ok hadebra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80504-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-422971
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

nei uff, det var slemt sagt, glem det jeg skrev over der.

når jeg hører noen kaste opp tenker jeg "jaja hu er sikkert så feit likevel, at det har hu bare godt av"

nei faen, det var jo nesten enda verre.....uff..glem jeg svarte her.herregud..*gi seg selv en deng*

okey jeg svarer sikkert slemt fordi jeg hadde bulimi selv da jeg var yngre, så blir jeg vel bare misunnelig på en måte når jeg hører om det...litt misunnelig og litt provosert..så jeg vet vel ikke hvordan vanlige folk tenker..men jeg kan ane at, om du blir tynn, DA tror de med en gang at du har spiseproblemer, mens om du er mere lubben og fortsatt spiser og spyr som en gris, da tenker de ikke over det en gang.

ok hadebra

Når jeg hører noen kaste opp , så tenker jeg selvfølgelig at hun er syk , ikke tålt maten eller lignende. Gjentar det samme seg gang på gang, må en imdielrtid begynne å lure. Og er det snakk om en person som en vet lider av spiseforstyrrelser er det klart at en blir ekstra mistenkson, selv om også denne personen kan bli syk på vanlig. Jeg har selv lidd av bulimi og vet hvordan det er å være "mistenksom overfor mistenksomme personer" . Men det er bare naturlig.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80504-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/#findComment-424119
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...