Gå til innhold

slutte med zyprexa, hva skjer?

Anbefalte innlegg

Jeg har en schizoaffektiv diagnose og bruker blant annet zyprexa 20mg. Føler meg ganske symptomfi nå, men blir frarådet seponering av legen. Hvis jeg slutter, blir jeg sånn jeg var før jeg begynte med medisiner, eller blir det enda verre da? Og hvor lang tid vil det ta?

Jeg skal _ikke_ slutte, jeg følger selvsagt legens anbefalinger. Finnes det imidlertid noen beslektet medisin hvor ikke vektøkning er et så stort issue?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80729-slutte-med-zyprexa-hva-skjer/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nils Håvard Dahl, psykiater

Om du slutter, er det dessverre overveiende sannsynlig at du i løpet av 10 - 90 dager faller tilbake i en ny sykdomsepisode. Den kan godt bli like ille som forrige gang.

Ved vår avd bruker vi nå kun Zyprexa der hvor andre medisiner har sviktet, nettopp pga vektøkningene.

Risperdal, Seroquel, Solian og Zeldox kan forsøkes som en erstatning for Zyprexa.

Om du slutter, er det dessverre overveiende sannsynlig at du i løpet av 10 - 90 dager faller tilbake i en ny sykdomsepisode. Den kan godt bli like ille som forrige gang.

Ved vår avd bruker vi nå kun Zyprexa der hvor andre medisiner har sviktet, nettopp pga vektøkningene.

Risperdal, Seroquel, Solian og Zeldox kan forsøkes som en erstatning for Zyprexa.

Takk for informasjonen!! Jeg skal skrive opp navnene på de andre medikamentene du opplyste om, og spørre om jeg kan få en av de.

Har imidlertid prøvd risperdal før, uten at den hadde noen stor effekt.

Igjen, takk.

Med vennlih hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...