Gå til innhold

kan trening holde bipolar sykdom i sjakk?

Anbefalte innlegg

Gjest lærerflukt

Veldig bra at det har kommet en side om bipolar litt lenger ned på siden. Jeg kommer til undersøke mer om den etterhvert. Jeg leste om en proffsyklist på søk om manisk depressiv. Han trente harde økter hver dag. Han var bipolar men siden han frigjorde endorfiner og andre kjemiske stoffer ved å trene hardt så klarte han sett bra med tanke på sykdommen. Men det var når han la opp at sykdommen slo til i full blomst. Kona hans sa også at han vant banesyklingsløpene med at han var unormaltgiret og var ikke i tvil om at bipolar var årsaken til at han vant flere ritt. Jeg tror trening i store doser kan være preventivt. Er det noe forskning som viser dette?

Hilsen

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80745-kan-trening-holde-bipolar-sykdom-i-sjakk/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tviler, siden det ikke er snakk om at endorfiner kan gjøre en kvitt med sykdom.

Men at man kan bli bedre tror jeg på, spesielt når det gjelder depresjonene. Endorfiner og adrenalinnivået kan jo til en viss grad holde en depresjon i sjakk.

Men som man sier, så er det ikke umulig at man blir mer fysisk aktiv og flinkere med høyere prestasjonsnivå av å være i en manisk fase.

Jeg har mer tro på den teorien, fordi jeg har det sånn selv.

eplet1365380401

Jeg tviler, siden det ikke er snakk om at endorfiner kan gjøre en kvitt med sykdom.

Men at man kan bli bedre tror jeg på, spesielt når det gjelder depresjonene. Endorfiner og adrenalinnivået kan jo til en viss grad holde en depresjon i sjakk.

Men som man sier, så er det ikke umulig at man blir mer fysisk aktiv og flinkere med høyere prestasjonsnivå av å være i en manisk fase.

Jeg har mer tro på den teorien, fordi jeg har det sånn selv.

Jeg har vært sånn selv også en gang.(mani utløst av antidepresiva) Husker at jeg var høy og hadde altfor mye overskudd. Jeg føler med deg og vet at det ikke er særlig moro men du kunne vunnet oslo maraton eller lignende?

Jeg har vært sånn selv også en gang.(mani utløst av antidepresiva) Husker at jeg var høy og hadde altfor mye overskudd. Jeg føler med deg og vet at det ikke er særlig moro men du kunne vunnet oslo maraton eller lignende?

Ja, eller ommøblert stua 8 ganger i løpet av en natt. Ingen premie av det, men...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...