Stylie Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Ganske nylig ble alt av inntekter tatt fra meg, attføring og hjelp fra sosialen. Saken var den at jeg skulle begynne på skole, ta datakortet, så fikk jeg tilbud om å ta lappen gratis, noe man ikke får hver dag. Jeg kan ikke ta lappen og gå skole samtidig, det blir for mye for meg, samtidig som at det ikke blir tid, må pendle mye. Dermed ble attføringen trukket og sosialen nekter å hjelpe. Jeg blir så ufattelig trist når slikt skjer, har mest lyst å gi opp hele driten. Går hver dag og venter på at husverten skal ringe og be meg pakke tingene mine, da får jeg slå opp telt i parken, tar heller livet av meg enn å flytte hjem igjen. Matskapene er tomme, magen rumler. Kan ikke huske sist jeg hadde råd å unne meg selv noen nye klær, gå til frisøren, sitter å syr på den ene buksen jeg har, som er så utslitt at den er hullete. Jeg blir så trist, tårene presser på, alt jeg har lyst til er å denge hodet i veggen, putte magen full av sovetabl og sove, forsvinne fra alt. Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre...... Nytter ikke snakke til sosialen, de har sagt sitt. Jeg orker snart ikke mer..... *gråter* 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80842-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest a b woman Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Siden du har vært på attføring så har du vel en lege. Du må legge det fram for han. Det er vel mulig å fortsette attføringen etter at du har tatt sertifikatet vel? Jeg mener at de som bestemmer må se det nyttige i å ha sertifikat når det gjelder å få arbeid. Det gjør at du kan velge mellom flere typer arbeid, og det gjør at du lettere kan ta deg fram til arbeidsstedet. Hvorfor har du vært på attføring da? Du har vel kanskje en diagnose. Om du ikke går til psykolog/psykiater så ville du kanskje ha nytte av noen støttesamtaler men en slik. Vet ikke hvor gammel du er, men er det ingen rundt deg som kan hjelpe deg da. Da må du isåfall ta imot den hjelpen folk er villig til å gi. Bli med deg på sosialkontoret eller til legen. Det at 'en annen' er med kan gi fortgang i saken. Det har jeg selv erfart. Det er akkurat (urettferdig nok) som om det at det er andre enn deg som støtter saksfremstillingen så blir den mer troverdig. Irriterende er det, men en må forholde seg til virkeligheten og utnytte den til sin fordel. Nå har jeg noen års erfaring fra denne 'runddansen' riktignok, så jeg vet at det er vanskelig i begynnelsen. Lykke til iallefall! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80842-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-426425 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.