Gå til innhold

Amming og antidepresiva

Anbefalte innlegg

Gjest tungsinn

Er inne i en tung periode, har vært der før, så jeg kjenner symptomene. Har gått på cipramil tidligere med god virkning. men nå er det slik at jeg ammer et barn på 3mnd, og min lege ville ikke gi meg cipramil. Er det noe annet jeg kan få istedenfor nå som jeg ammer?

Hilsen ei som er sliten og lei av å være så trist og mørk. Trenger å få hjelp til å se hverdagen lysere.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/80861-amming-og-antidepresiva/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når det gjelder antidepressiva og amming, kommer det nok an på hvor stor dose man bruker. Jeg bruker 20 mg Cipramil pr dag, og har fått beskjed om at jeg kan amme - mot at barnet blir observert nøye i forhold til bivirkninger av medisinen. Du kan be legen din ringe og snakke med barnelege på Ullevål, der har de noen leger som har studert det med antidepressiva og graviditet/amming nøye. Du kan ringe dit selv også selvfølgelig.

Lykke til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...