Gjest lorelita Skrevet 8. november 2002 Del Skrevet 8. november 2002 Hallo! Jeg skal begynne i terapi hos psykolog å blir sykmeldt en dag i uka.Har ikke fått første time enda,men den kommer.. Probl er at jeg jobber på et sted med mange arbeidstakere,og vil selvf.ikke at noen skal vite det.Rykter/sladder er kjent på dette stedet og denne arb.plassen,å sprer seg fort. Må jeg si til avdelingsleder hvilken behandling jeg skal ha?Eller går det greit å si at jeg blir sykmeldt hver fredag pga behandling...? Har han rett på å få vite grunnen? Stoler ikke helt på avdelingsleder. Hva sier jeg til kollegaer,terapien kan jo vare et år.. si jeg har fri hver fredag? Håper noen har gode råd=) Klem 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg synes du skal spille med åpne kort og snakke med sjefen din. Du er flink. Du tar hånd om problemene dine, du forsøker å gjøre noe med dem - det er en fin egenskap som du skal være stolt av. Å ikke snakke med sjefen din kan føre til spekulasjoner, du blir mistrodd og mistenkeliggjort. Spiller du med åpne kort gir du arbeidsgiveren mulighet til å legge til rette ting for deg, du viser at du har tillit til sjefen - og du får vist at du er ei jente det er tak i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-427196 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg synes du skal spille med åpne kort og snakke med sjefen din. Du er flink. Du tar hånd om problemene dine, du forsøker å gjøre noe med dem - det er en fin egenskap som du skal være stolt av. Å ikke snakke med sjefen din kan føre til spekulasjoner, du blir mistrodd og mistenkeliggjort. Spiller du med åpne kort gir du arbeidsgiveren mulighet til å legge til rette ting for deg, du viser at du har tillit til sjefen - og du får vist at du er ei jente det er tak i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-428579 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg synes du skal spille med åpne kort og snakke med sjefen din. Du er flink. Du tar hånd om problemene dine, du forsøker å gjøre noe med dem - det er en fin egenskap som du skal være stolt av. Å ikke snakke med sjefen din kan føre til spekulasjoner, du blir mistrodd og mistenkeliggjort. Spiller du med åpne kort gir du arbeidsgiveren mulighet til å legge til rette ting for deg, du viser at du har tillit til sjefen - og du får vist at du er ei jente det er tak i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-429962 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zirine Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg synes du skal spille med åpne kort og snakke med sjefen din. Du er flink. Du tar hånd om problemene dine, du forsøker å gjøre noe med dem - det er en fin egenskap som du skal være stolt av. Å ikke snakke med sjefen din kan føre til spekulasjoner, du blir mistrodd og mistenkeliggjort. Spiller du med åpne kort gir du arbeidsgiveren mulighet til å legge til rette ting for deg, du viser at du har tillit til sjefen - og du får vist at du er ei jente det er tak i. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-431345 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym1784 Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg synes du skal spille med åpne kort og snakke med sjefen din. Du er flink. Du tar hånd om problemene dine, du forsøker å gjøre noe med dem - det er en fin egenskap som du skal være stolt av. Å ikke snakke med sjefen din kan føre til spekulasjoner, du blir mistrodd og mistenkeliggjort. Spiller du med åpne kort gir du arbeidsgiveren mulighet til å legge til rette ting for deg, du viser at du har tillit til sjefen - og du får vist at du er ei jente det er tak i. Jeg er enig med Zirine. En arb.giver har taushetsplikt, og har en viss rolle inn i alt dette. Han er er delvis pliktig til å vite hva som skjer med arbeiderene hans. Men, han har ikke rett til å vite hvorfor du går til denne behandlingen:-) Du kan evnt. si til han at: "Desverre så har jeg ikke anledning til å jobbe på fredager grunnet at jeg går til behandling de dagene, og dette er nødvendig for meg." Alle har rett på fri når det gjelder slik helsemessig hjelp. Jeg fortalte sjefen min at jeg måtte ha fri to ganger i uka, men at jeg ikke visste hvilke dager dette ble på. Og han sa at det var greit, og at det var bare å si ifra hvilke dager dette gjaldt. Men, jeg fortalte han ikke hvofor jeg gikk til slik behandling. For slike personlige ting har han ikke rett til å vite. Det er selvfrillig om du vil fortelle det til kollegaene dine eller ei. Men, arb. giveren din har ikke lov å gå ut med disse opplysningene:-) For han skal skille mellom jobb- /og personsopplysninger. Så ikke bekymre deg. Det er DU som bestemmer hvem du vil fortelle ting til. Ingen kan tvinge deg til å si noe som du ikke føler for å fortell. DU bestemmer dette fullt og helt selv:-) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-427448 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym1784 Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg synes du skal spille med åpne kort og snakke med sjefen din. Du er flink. Du tar hånd om problemene dine, du forsøker å gjøre noe med dem - det er en fin egenskap som du skal være stolt av. Å ikke snakke med sjefen din kan føre til spekulasjoner, du blir mistrodd og mistenkeliggjort. Spiller du med åpne kort gir du arbeidsgiveren mulighet til å legge til rette ting for deg, du viser at du har tillit til sjefen - og du får vist at du er ei jente det er tak i. Jeg er enig med Zirine. En arb.giver har taushetsplikt, og har en viss rolle inn i alt dette. Han er er delvis pliktig til å vite hva som skjer med arbeiderene hans. Men, han har ikke rett til å vite hvorfor du går til denne behandlingen:-) Du kan evnt. si til han at: "Desverre så har jeg ikke anledning til å jobbe på fredager grunnet at jeg går til behandling de dagene, og dette er nødvendig for meg." Alle har rett på fri når det gjelder slik helsemessig hjelp. Jeg fortalte sjefen min at jeg måtte ha fri to ganger i uka, men at jeg ikke visste hvilke dager dette ble på. Og han sa at det var greit, og at det var bare å si ifra hvilke dager dette gjaldt. Men, jeg fortalte han ikke hvofor jeg gikk til slik behandling. For slike personlige ting har han ikke rett til å vite. Det er selvfrillig om du vil fortelle det til kollegaene dine eller ei. Men, arb. giveren din har ikke lov å gå ut med disse opplysningene:-) For han skal skille mellom jobb- /og personsopplysninger. Så ikke bekymre deg. Det er DU som bestemmer hvem du vil fortelle ting til. Ingen kan tvinge deg til å si noe som du ikke føler for å fortell. DU bestemmer dette fullt og helt selv:-) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-428831 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym1784 Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg synes du skal spille med åpne kort og snakke med sjefen din. Du er flink. Du tar hånd om problemene dine, du forsøker å gjøre noe med dem - det er en fin egenskap som du skal være stolt av. Å ikke snakke med sjefen din kan føre til spekulasjoner, du blir mistrodd og mistenkeliggjort. Spiller du med åpne kort gir du arbeidsgiveren mulighet til å legge til rette ting for deg, du viser at du har tillit til sjefen - og du får vist at du er ei jente det er tak i. Jeg er enig med Zirine. En arb.giver har taushetsplikt, og har en viss rolle inn i alt dette. Han er er delvis pliktig til å vite hva som skjer med arbeiderene hans. Men, han har ikke rett til å vite hvorfor du går til denne behandlingen:-) Du kan evnt. si til han at: "Desverre så har jeg ikke anledning til å jobbe på fredager grunnet at jeg går til behandling de dagene, og dette er nødvendig for meg." Alle har rett på fri når det gjelder slik helsemessig hjelp. Jeg fortalte sjefen min at jeg måtte ha fri to ganger i uka, men at jeg ikke visste hvilke dager dette ble på. Og han sa at det var greit, og at det var bare å si ifra hvilke dager dette gjaldt. Men, jeg fortalte han ikke hvofor jeg gikk til slik behandling. For slike personlige ting har han ikke rett til å vite. Det er selvfrillig om du vil fortelle det til kollegaene dine eller ei. Men, arb. giveren din har ikke lov å gå ut med disse opplysningene:-) For han skal skille mellom jobb- /og personsopplysninger. Så ikke bekymre deg. Det er DU som bestemmer hvem du vil fortelle ting til. Ingen kan tvinge deg til å si noe som du ikke føler for å fortell. DU bestemmer dette fullt og helt selv:-) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-430214 Del på andre sider Flere delingsvalg…
anonym1784 Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg synes du skal spille med åpne kort og snakke med sjefen din. Du er flink. Du tar hånd om problemene dine, du forsøker å gjøre noe med dem - det er en fin egenskap som du skal være stolt av. Å ikke snakke med sjefen din kan føre til spekulasjoner, du blir mistrodd og mistenkeliggjort. Spiller du med åpne kort gir du arbeidsgiveren mulighet til å legge til rette ting for deg, du viser at du har tillit til sjefen - og du får vist at du er ei jente det er tak i. Jeg er enig med Zirine. En arb.giver har taushetsplikt, og har en viss rolle inn i alt dette. Han er er delvis pliktig til å vite hva som skjer med arbeiderene hans. Men, han har ikke rett til å vite hvorfor du går til denne behandlingen:-) Du kan evnt. si til han at: "Desverre så har jeg ikke anledning til å jobbe på fredager grunnet at jeg går til behandling de dagene, og dette er nødvendig for meg." Alle har rett på fri når det gjelder slik helsemessig hjelp. Jeg fortalte sjefen min at jeg måtte ha fri to ganger i uka, men at jeg ikke visste hvilke dager dette ble på. Og han sa at det var greit, og at det var bare å si ifra hvilke dager dette gjaldt. Men, jeg fortalte han ikke hvofor jeg gikk til slik behandling. For slike personlige ting har han ikke rett til å vite. Det er selvfrillig om du vil fortelle det til kollegaene dine eller ei. Men, arb. giveren din har ikke lov å gå ut med disse opplysningene:-) For han skal skille mellom jobb- /og personsopplysninger. Så ikke bekymre deg. Det er DU som bestemmer hvem du vil fortelle ting til. Ingen kan tvinge deg til å si noe som du ikke føler for å fortell. DU bestemmer dette fullt og helt selv:-) Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-431597 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lorelita Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg er enig med Zirine. En arb.giver har taushetsplikt, og har en viss rolle inn i alt dette. Han er er delvis pliktig til å vite hva som skjer med arbeiderene hans. Men, han har ikke rett til å vite hvorfor du går til denne behandlingen:-) Du kan evnt. si til han at: "Desverre så har jeg ikke anledning til å jobbe på fredager grunnet at jeg går til behandling de dagene, og dette er nødvendig for meg." Alle har rett på fri når det gjelder slik helsemessig hjelp. Jeg fortalte sjefen min at jeg måtte ha fri to ganger i uka, men at jeg ikke visste hvilke dager dette ble på. Og han sa at det var greit, og at det var bare å si ifra hvilke dager dette gjaldt. Men, jeg fortalte han ikke hvofor jeg gikk til slik behandling. For slike personlige ting har han ikke rett til å vite. Det er selvfrillig om du vil fortelle det til kollegaene dine eller ei. Men, arb. giveren din har ikke lov å gå ut med disse opplysningene:-) For han skal skille mellom jobb- /og personsopplysninger. Så ikke bekymre deg. Det er DU som bestemmer hvem du vil fortelle ting til. Ingen kan tvinge deg til å si noe som du ikke føler for å fortell. DU bestemmer dette fullt og helt selv:-) Lykke til! Takk for hyggelige svar=) Det er som er,er at det er to "underavdelingsledere" som jeg ikke er helt sikker på får/skal vite grunnen til sykmelding/behandling av avd.leder...for det er de som tar seg av sykmeldinger,egenmeldinger og slikt. Men,kan muligens si til avd.leder at de ikke bør/må få vite. Det jeg er helt sikker på,er at de to sprer ting videre.Har jobbet på denne arbeidsplassen lenge.. Takk igjen! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-427603 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lorelita Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg er enig med Zirine. En arb.giver har taushetsplikt, og har en viss rolle inn i alt dette. Han er er delvis pliktig til å vite hva som skjer med arbeiderene hans. Men, han har ikke rett til å vite hvorfor du går til denne behandlingen:-) Du kan evnt. si til han at: "Desverre så har jeg ikke anledning til å jobbe på fredager grunnet at jeg går til behandling de dagene, og dette er nødvendig for meg." Alle har rett på fri når det gjelder slik helsemessig hjelp. Jeg fortalte sjefen min at jeg måtte ha fri to ganger i uka, men at jeg ikke visste hvilke dager dette ble på. Og han sa at det var greit, og at det var bare å si ifra hvilke dager dette gjaldt. Men, jeg fortalte han ikke hvofor jeg gikk til slik behandling. For slike personlige ting har han ikke rett til å vite. Det er selvfrillig om du vil fortelle det til kollegaene dine eller ei. Men, arb. giveren din har ikke lov å gå ut med disse opplysningene:-) For han skal skille mellom jobb- /og personsopplysninger. Så ikke bekymre deg. Det er DU som bestemmer hvem du vil fortelle ting til. Ingen kan tvinge deg til å si noe som du ikke føler for å fortell. DU bestemmer dette fullt og helt selv:-) Lykke til! Takk for hyggelige svar=) Det er som er,er at det er to "underavdelingsledere" som jeg ikke er helt sikker på får/skal vite grunnen til sykmelding/behandling av avd.leder...for det er de som tar seg av sykmeldinger,egenmeldinger og slikt. Men,kan muligens si til avd.leder at de ikke bør/må få vite. Det jeg er helt sikker på,er at de to sprer ting videre.Har jobbet på denne arbeidsplassen lenge.. Takk igjen! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-428986 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lorelita Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg er enig med Zirine. En arb.giver har taushetsplikt, og har en viss rolle inn i alt dette. Han er er delvis pliktig til å vite hva som skjer med arbeiderene hans. Men, han har ikke rett til å vite hvorfor du går til denne behandlingen:-) Du kan evnt. si til han at: "Desverre så har jeg ikke anledning til å jobbe på fredager grunnet at jeg går til behandling de dagene, og dette er nødvendig for meg." Alle har rett på fri når det gjelder slik helsemessig hjelp. Jeg fortalte sjefen min at jeg måtte ha fri to ganger i uka, men at jeg ikke visste hvilke dager dette ble på. Og han sa at det var greit, og at det var bare å si ifra hvilke dager dette gjaldt. Men, jeg fortalte han ikke hvofor jeg gikk til slik behandling. For slike personlige ting har han ikke rett til å vite. Det er selvfrillig om du vil fortelle det til kollegaene dine eller ei. Men, arb. giveren din har ikke lov å gå ut med disse opplysningene:-) For han skal skille mellom jobb- /og personsopplysninger. Så ikke bekymre deg. Det er DU som bestemmer hvem du vil fortelle ting til. Ingen kan tvinge deg til å si noe som du ikke føler for å fortell. DU bestemmer dette fullt og helt selv:-) Lykke til! Takk for hyggelige svar=) Det er som er,er at det er to "underavdelingsledere" som jeg ikke er helt sikker på får/skal vite grunnen til sykmelding/behandling av avd.leder...for det er de som tar seg av sykmeldinger,egenmeldinger og slikt. Men,kan muligens si til avd.leder at de ikke bør/må få vite. Det jeg er helt sikker på,er at de to sprer ting videre.Har jobbet på denne arbeidsplassen lenge.. Takk igjen! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-430369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lorelita Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg er enig med Zirine. En arb.giver har taushetsplikt, og har en viss rolle inn i alt dette. Han er er delvis pliktig til å vite hva som skjer med arbeiderene hans. Men, han har ikke rett til å vite hvorfor du går til denne behandlingen:-) Du kan evnt. si til han at: "Desverre så har jeg ikke anledning til å jobbe på fredager grunnet at jeg går til behandling de dagene, og dette er nødvendig for meg." Alle har rett på fri når det gjelder slik helsemessig hjelp. Jeg fortalte sjefen min at jeg måtte ha fri to ganger i uka, men at jeg ikke visste hvilke dager dette ble på. Og han sa at det var greit, og at det var bare å si ifra hvilke dager dette gjaldt. Men, jeg fortalte han ikke hvofor jeg gikk til slik behandling. For slike personlige ting har han ikke rett til å vite. Det er selvfrillig om du vil fortelle det til kollegaene dine eller ei. Men, arb. giveren din har ikke lov å gå ut med disse opplysningene:-) For han skal skille mellom jobb- /og personsopplysninger. Så ikke bekymre deg. Det er DU som bestemmer hvem du vil fortelle ting til. Ingen kan tvinge deg til å si noe som du ikke føler for å fortell. DU bestemmer dette fullt og helt selv:-) Lykke til! Takk for hyggelige svar=) Det er som er,er at det er to "underavdelingsledere" som jeg ikke er helt sikker på får/skal vite grunnen til sykmelding/behandling av avd.leder...for det er de som tar seg av sykmeldinger,egenmeldinger og slikt. Men,kan muligens si til avd.leder at de ikke bør/må få vite. Det jeg er helt sikker på,er at de to sprer ting videre.Har jobbet på denne arbeidsplassen lenge.. Takk igjen! Mvh 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-431752 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Idolf Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Min erfaring er at en tjener på å si sannheten. Det kan ellers bli et problem å huske hva en har sagt til hvem. En får problemer pga at en hele tiden forstiller seg. Til slutt kommer alt for en dag som regel, og da blir det jo litt flaut. Mye bedre å ta tyren ved hornene. La dem snakke som snakke vil. Du får helt sikkert mange støtteerklæringer også. De fleste opplever også at mange blir åpne overfor deg om egne problemer hvis du er ærlig selv. Og 'felles skjebne, felles trøst' er det mye sant i. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-428245 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Idolf Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Min erfaring er at en tjener på å si sannheten. Det kan ellers bli et problem å huske hva en har sagt til hvem. En får problemer pga at en hele tiden forstiller seg. Til slutt kommer alt for en dag som regel, og da blir det jo litt flaut. Mye bedre å ta tyren ved hornene. La dem snakke som snakke vil. Du får helt sikkert mange støtteerklæringer også. De fleste opplever også at mange blir åpne overfor deg om egne problemer hvis du er ærlig selv. Og 'felles skjebne, felles trøst' er det mye sant i. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-429628 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Idolf Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Min erfaring er at en tjener på å si sannheten. Det kan ellers bli et problem å huske hva en har sagt til hvem. En får problemer pga at en hele tiden forstiller seg. Til slutt kommer alt for en dag som regel, og da blir det jo litt flaut. Mye bedre å ta tyren ved hornene. La dem snakke som snakke vil. Du får helt sikkert mange støtteerklæringer også. De fleste opplever også at mange blir åpne overfor deg om egne problemer hvis du er ærlig selv. Og 'felles skjebne, felles trøst' er det mye sant i. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-431011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Idolf Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Min erfaring er at en tjener på å si sannheten. Det kan ellers bli et problem å huske hva en har sagt til hvem. En får problemer pga at en hele tiden forstiller seg. Til slutt kommer alt for en dag som regel, og da blir det jo litt flaut. Mye bedre å ta tyren ved hornene. La dem snakke som snakke vil. Du får helt sikkert mange støtteerklæringer også. De fleste opplever også at mange blir åpne overfor deg om egne problemer hvis du er ærlig selv. Og 'felles skjebne, felles trøst' er det mye sant i. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/80985-hva-sier-jeg-til-arbgiverkolleger/#findComment-432394 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.