snuppa_b Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Jeg sliter med depresjoner. Særlig sen-høst og vinter. Jeg blir helt fraværende, mister all konsentrasjonsevne og er avhengig av minimum 12 timer søvn hvert døgn for å fungere. Jeg får store ryggplager og har absolutt inget overskudd selv om jeg prøver å trene litt. Depresjonene går i perioder hele året, men denne perioden er alltid lengst og værst. Jeg går siste året på videregående, og har vært nødt til å kutte ut enkelte fag for i det hele tatt å få bestått! Det er som om det detter ned et slør foran hodet mitt... Ser ikke helt klart og det er som å sitte "utenfor" hodet mitt og se på at verden passerer. Det mest irriterende er at jeg blir så extremt distrè! Kan jeg gjøre noe med alt dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppa_b Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Jeg sliter med depresjoner. Særlig sen-høst og vinter. Jeg blir helt fraværende, mister all konsentrasjonsevne og er avhengig av minimum 12 timer søvn hvert døgn for å fungere. Jeg får store ryggplager og har absolutt inget overskudd selv om jeg prøver å trene litt. Depresjonene går i perioder hele året, men denne perioden er alltid lengst og værst. Jeg går siste året på videregående, og har vært nødt til å kutte ut enkelte fag for i det hele tatt å få bestått! Det er som om det detter ned et slør foran hodet mitt... Ser ikke helt klart og det er som å sitte "utenfor" hodet mitt og se på at verden passerer. Det mest irriterende er at jeg blir så extremt distrè! Kan jeg gjøre noe med alt dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-428693 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppa_b Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Jeg sliter med depresjoner. Særlig sen-høst og vinter. Jeg blir helt fraværende, mister all konsentrasjonsevne og er avhengig av minimum 12 timer søvn hvert døgn for å fungere. Jeg får store ryggplager og har absolutt inget overskudd selv om jeg prøver å trene litt. Depresjonene går i perioder hele året, men denne perioden er alltid lengst og værst. Jeg går siste året på videregående, og har vært nødt til å kutte ut enkelte fag for i det hele tatt å få bestått! Det er som om det detter ned et slør foran hodet mitt... Ser ikke helt klart og det er som å sitte "utenfor" hodet mitt og se på at verden passerer. Det mest irriterende er at jeg blir så extremt distrè! Kan jeg gjøre noe med alt dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-430076 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppa_b Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Jeg sliter med depresjoner. Særlig sen-høst og vinter. Jeg blir helt fraværende, mister all konsentrasjonsevne og er avhengig av minimum 12 timer søvn hvert døgn for å fungere. Jeg får store ryggplager og har absolutt inget overskudd selv om jeg prøver å trene litt. Depresjonene går i perioder hele året, men denne perioden er alltid lengst og værst. Jeg går siste året på videregående, og har vært nødt til å kutte ut enkelte fag for i det hele tatt å få bestått! Det er som om det detter ned et slør foran hodet mitt... Ser ikke helt klart og det er som å sitte "utenfor" hodet mitt og se på at verden passerer. Det mest irriterende er at jeg blir så extremt distrè! Kan jeg gjøre noe med alt dette? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-431459 Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hva med å prøve en sånn lyslampe mot høstdepresjon? Det funker for mange. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-427317 Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hva med å prøve en sånn lyslampe mot høstdepresjon? Det funker for mange. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-428700 Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hva med å prøve en sånn lyslampe mot høstdepresjon? Det funker for mange. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-430083 Del på andre sider Flere delingsvalg…
andungen Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hva med å prøve en sånn lyslampe mot høstdepresjon? Det funker for mange. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-431466 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suppa Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hva med å få en time hos legen og diskutere dette med h*n? Kanskje det finnes noe medisiner eller andre lure ting du kan gjøre for å lette disse periodene eller å få dem til å forsvinne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-427322 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suppa Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hva med å få en time hos legen og diskutere dette med h*n? Kanskje det finnes noe medisiner eller andre lure ting du kan gjøre for å lette disse periodene eller å få dem til å forsvinne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-428705 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suppa Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hva med å få en time hos legen og diskutere dette med h*n? Kanskje det finnes noe medisiner eller andre lure ting du kan gjøre for å lette disse periodene eller å få dem til å forsvinne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-430088 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest suppa Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hva med å få en time hos legen og diskutere dette med h*n? Kanskje det finnes noe medisiner eller andre lure ting du kan gjøre for å lette disse periodene eller å få dem til å forsvinne 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-431471 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tussi18 Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hva med å prøve en sånn lyslampe mot høstdepresjon? Det funker for mange. Jeg er omtrent i samme situasjon som deg: går siste året på vgs. og sliter med fravær (pga. depresjon o.l.). Jeg vil råde deg til å ta deg en tur til fastlegen min å si hvordan du har det. For det kan være som Suppa skriver at du kan få prøve noe medisin eller noe mot depresjon. Jeg gjør det, og det hjelper (men dette variere fra person til person). Men uansett, det skader ikke å prøve Om du ikke får prøve medisin, så bør du be om å få en attest ang. fraværet ditt. Et skriv fra legen din der det står noe som "pga. sykdom/depresjon har "Snuppa_b" problemer med å følge med på skolen, og har også mye fravær. Håper dere er så vennlige og tar hensyn til dette". Du har nemlig rett på 14% fravær (tror det var 14), og/eller en sykemelding. Det sa behandleren min, at jeg har rett på sykemelding slik som de som jobber. Har du snakka med rådgiver om problemet ditt? Hva om du snakker med han/henne, så kanskje h*n kan hjelpe deg. Er jo der for å hjelpe elever med sånne ting som dette (blandt annet). Jeg går til rådgiveren min hver uke og snakker med henne, og om det er noe jeg trenger hjelp til, så prøver hun å hjelpe. Ganske ok, at jeg liksom har en fast rådgiver som kan hjelpe meg dersom det skulle være noe. Lykke til! Håper det ordner seg for deg Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-427344 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tussi18 Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hva med å prøve en sånn lyslampe mot høstdepresjon? Det funker for mange. Jeg er omtrent i samme situasjon som deg: går siste året på vgs. og sliter med fravær (pga. depresjon o.l.). Jeg vil råde deg til å ta deg en tur til fastlegen min å si hvordan du har det. For det kan være som Suppa skriver at du kan få prøve noe medisin eller noe mot depresjon. Jeg gjør det, og det hjelper (men dette variere fra person til person). Men uansett, det skader ikke å prøve Om du ikke får prøve medisin, så bør du be om å få en attest ang. fraværet ditt. Et skriv fra legen din der det står noe som "pga. sykdom/depresjon har "Snuppa_b" problemer med å følge med på skolen, og har også mye fravær. Håper dere er så vennlige og tar hensyn til dette". Du har nemlig rett på 14% fravær (tror det var 14), og/eller en sykemelding. Det sa behandleren min, at jeg har rett på sykemelding slik som de som jobber. Har du snakka med rådgiver om problemet ditt? Hva om du snakker med han/henne, så kanskje h*n kan hjelpe deg. Er jo der for å hjelpe elever med sånne ting som dette (blandt annet). Jeg går til rådgiveren min hver uke og snakker med henne, og om det er noe jeg trenger hjelp til, så prøver hun å hjelpe. Ganske ok, at jeg liksom har en fast rådgiver som kan hjelpe meg dersom det skulle være noe. Lykke til! Håper det ordner seg for deg Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-428727 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tussi18 Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hva med å prøve en sånn lyslampe mot høstdepresjon? Det funker for mange. Jeg er omtrent i samme situasjon som deg: går siste året på vgs. og sliter med fravær (pga. depresjon o.l.). Jeg vil råde deg til å ta deg en tur til fastlegen min å si hvordan du har det. For det kan være som Suppa skriver at du kan få prøve noe medisin eller noe mot depresjon. Jeg gjør det, og det hjelper (men dette variere fra person til person). Men uansett, det skader ikke å prøve Om du ikke får prøve medisin, så bør du be om å få en attest ang. fraværet ditt. Et skriv fra legen din der det står noe som "pga. sykdom/depresjon har "Snuppa_b" problemer med å følge med på skolen, og har også mye fravær. Håper dere er så vennlige og tar hensyn til dette". Du har nemlig rett på 14% fravær (tror det var 14), og/eller en sykemelding. Det sa behandleren min, at jeg har rett på sykemelding slik som de som jobber. Har du snakka med rådgiver om problemet ditt? Hva om du snakker med han/henne, så kanskje h*n kan hjelpe deg. Er jo der for å hjelpe elever med sånne ting som dette (blandt annet). Jeg går til rådgiveren min hver uke og snakker med henne, og om det er noe jeg trenger hjelp til, så prøver hun å hjelpe. Ganske ok, at jeg liksom har en fast rådgiver som kan hjelpe meg dersom det skulle være noe. Lykke til! Håper det ordner seg for deg Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-430110 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tussi18 Skrevet 9. november 2002 Del Skrevet 9. november 2002 Hva med å prøve en sånn lyslampe mot høstdepresjon? Det funker for mange. Jeg er omtrent i samme situasjon som deg: går siste året på vgs. og sliter med fravær (pga. depresjon o.l.). Jeg vil råde deg til å ta deg en tur til fastlegen min å si hvordan du har det. For det kan være som Suppa skriver at du kan få prøve noe medisin eller noe mot depresjon. Jeg gjør det, og det hjelper (men dette variere fra person til person). Men uansett, det skader ikke å prøve Om du ikke får prøve medisin, så bør du be om å få en attest ang. fraværet ditt. Et skriv fra legen din der det står noe som "pga. sykdom/depresjon har "Snuppa_b" problemer med å følge med på skolen, og har også mye fravær. Håper dere er så vennlige og tar hensyn til dette". Du har nemlig rett på 14% fravær (tror det var 14), og/eller en sykemelding. Det sa behandleren min, at jeg har rett på sykemelding slik som de som jobber. Har du snakka med rådgiver om problemet ditt? Hva om du snakker med han/henne, så kanskje h*n kan hjelpe deg. Er jo der for å hjelpe elever med sånne ting som dette (blandt annet). Jeg går til rådgiveren min hver uke og snakker med henne, og om det er noe jeg trenger hjelp til, så prøver hun å hjelpe. Ganske ok, at jeg liksom har en fast rådgiver som kan hjelpe meg dersom det skulle være noe. Lykke til! Håper det ordner seg for deg Mvh. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-431493 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppa_b Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Jeg er omtrent i samme situasjon som deg: går siste året på vgs. og sliter med fravær (pga. depresjon o.l.). Jeg vil råde deg til å ta deg en tur til fastlegen min å si hvordan du har det. For det kan være som Suppa skriver at du kan få prøve noe medisin eller noe mot depresjon. Jeg gjør det, og det hjelper (men dette variere fra person til person). Men uansett, det skader ikke å prøve Om du ikke får prøve medisin, så bør du be om å få en attest ang. fraværet ditt. Et skriv fra legen din der det står noe som "pga. sykdom/depresjon har "Snuppa_b" problemer med å følge med på skolen, og har også mye fravær. Håper dere er så vennlige og tar hensyn til dette". Du har nemlig rett på 14% fravær (tror det var 14), og/eller en sykemelding. Det sa behandleren min, at jeg har rett på sykemelding slik som de som jobber. Har du snakka med rådgiver om problemet ditt? Hva om du snakker med han/henne, så kanskje h*n kan hjelpe deg. Er jo der for å hjelpe elever med sånne ting som dette (blandt annet). Jeg går til rådgiveren min hver uke og snakker med henne, og om det er noe jeg trenger hjelp til, så prøver hun å hjelpe. Ganske ok, at jeg liksom har en fast rådgiver som kan hjelpe meg dersom det skulle være noe. Lykke til! Håper det ordner seg for deg Mvh. Jeg har pratet med rådgiver noen ganger, og skal fra neste uke av begynne hos pp-tjenesten igjen (skole-psykolog). Av erfaring hjelper dette litt, men jeg trenger noe mer.... Er blitt annbefalt å ta sol en gang i uka og rikelig med vitaminer, men jeg er også blitt advart mot å ta sol pga. at jeg har serdeles stor risiko for å utvikle hudkreft. Hvorfor skal alt være så vanskelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-427373 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppa_b Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Jeg er omtrent i samme situasjon som deg: går siste året på vgs. og sliter med fravær (pga. depresjon o.l.). Jeg vil råde deg til å ta deg en tur til fastlegen min å si hvordan du har det. For det kan være som Suppa skriver at du kan få prøve noe medisin eller noe mot depresjon. Jeg gjør det, og det hjelper (men dette variere fra person til person). Men uansett, det skader ikke å prøve Om du ikke får prøve medisin, så bør du be om å få en attest ang. fraværet ditt. Et skriv fra legen din der det står noe som "pga. sykdom/depresjon har "Snuppa_b" problemer med å følge med på skolen, og har også mye fravær. Håper dere er så vennlige og tar hensyn til dette". Du har nemlig rett på 14% fravær (tror det var 14), og/eller en sykemelding. Det sa behandleren min, at jeg har rett på sykemelding slik som de som jobber. Har du snakka med rådgiver om problemet ditt? Hva om du snakker med han/henne, så kanskje h*n kan hjelpe deg. Er jo der for å hjelpe elever med sånne ting som dette (blandt annet). Jeg går til rådgiveren min hver uke og snakker med henne, og om det er noe jeg trenger hjelp til, så prøver hun å hjelpe. Ganske ok, at jeg liksom har en fast rådgiver som kan hjelpe meg dersom det skulle være noe. Lykke til! Håper det ordner seg for deg Mvh. Jeg har pratet med rådgiver noen ganger, og skal fra neste uke av begynne hos pp-tjenesten igjen (skole-psykolog). Av erfaring hjelper dette litt, men jeg trenger noe mer.... Er blitt annbefalt å ta sol en gang i uka og rikelig med vitaminer, men jeg er også blitt advart mot å ta sol pga. at jeg har serdeles stor risiko for å utvikle hudkreft. Hvorfor skal alt være så vanskelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-428756 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppa_b Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Jeg er omtrent i samme situasjon som deg: går siste året på vgs. og sliter med fravær (pga. depresjon o.l.). Jeg vil råde deg til å ta deg en tur til fastlegen min å si hvordan du har det. For det kan være som Suppa skriver at du kan få prøve noe medisin eller noe mot depresjon. Jeg gjør det, og det hjelper (men dette variere fra person til person). Men uansett, det skader ikke å prøve Om du ikke får prøve medisin, så bør du be om å få en attest ang. fraværet ditt. Et skriv fra legen din der det står noe som "pga. sykdom/depresjon har "Snuppa_b" problemer med å følge med på skolen, og har også mye fravær. Håper dere er så vennlige og tar hensyn til dette". Du har nemlig rett på 14% fravær (tror det var 14), og/eller en sykemelding. Det sa behandleren min, at jeg har rett på sykemelding slik som de som jobber. Har du snakka med rådgiver om problemet ditt? Hva om du snakker med han/henne, så kanskje h*n kan hjelpe deg. Er jo der for å hjelpe elever med sånne ting som dette (blandt annet). Jeg går til rådgiveren min hver uke og snakker med henne, og om det er noe jeg trenger hjelp til, så prøver hun å hjelpe. Ganske ok, at jeg liksom har en fast rådgiver som kan hjelpe meg dersom det skulle være noe. Lykke til! Håper det ordner seg for deg Mvh. Jeg har pratet med rådgiver noen ganger, og skal fra neste uke av begynne hos pp-tjenesten igjen (skole-psykolog). Av erfaring hjelper dette litt, men jeg trenger noe mer.... Er blitt annbefalt å ta sol en gang i uka og rikelig med vitaminer, men jeg er også blitt advart mot å ta sol pga. at jeg har serdeles stor risiko for å utvikle hudkreft. Hvorfor skal alt være så vanskelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-430139 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snuppa_b Skrevet 9. november 2002 Forfatter Del Skrevet 9. november 2002 Jeg er omtrent i samme situasjon som deg: går siste året på vgs. og sliter med fravær (pga. depresjon o.l.). Jeg vil råde deg til å ta deg en tur til fastlegen min å si hvordan du har det. For det kan være som Suppa skriver at du kan få prøve noe medisin eller noe mot depresjon. Jeg gjør det, og det hjelper (men dette variere fra person til person). Men uansett, det skader ikke å prøve Om du ikke får prøve medisin, så bør du be om å få en attest ang. fraværet ditt. Et skriv fra legen din der det står noe som "pga. sykdom/depresjon har "Snuppa_b" problemer med å følge med på skolen, og har også mye fravær. Håper dere er så vennlige og tar hensyn til dette". Du har nemlig rett på 14% fravær (tror det var 14), og/eller en sykemelding. Det sa behandleren min, at jeg har rett på sykemelding slik som de som jobber. Har du snakka med rådgiver om problemet ditt? Hva om du snakker med han/henne, så kanskje h*n kan hjelpe deg. Er jo der for å hjelpe elever med sånne ting som dette (blandt annet). Jeg går til rådgiveren min hver uke og snakker med henne, og om det er noe jeg trenger hjelp til, så prøver hun å hjelpe. Ganske ok, at jeg liksom har en fast rådgiver som kan hjelpe meg dersom det skulle være noe. Lykke til! Håper det ordner seg for deg Mvh. Jeg har pratet med rådgiver noen ganger, og skal fra neste uke av begynne hos pp-tjenesten igjen (skole-psykolog). Av erfaring hjelper dette litt, men jeg trenger noe mer.... Er blitt annbefalt å ta sol en gang i uka og rikelig med vitaminer, men jeg er også blitt advart mot å ta sol pga. at jeg har serdeles stor risiko for å utvikle hudkreft. Hvorfor skal alt være så vanskelig? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81058-hva-gj%C3%B8r-jeg-n%C3%A5/#findComment-431522 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.