Gå til innhold

NHD kan du se på dette

Anbefalte innlegg

Jeg bruker zypreksa som stemningsstabiliserende, men har lagt på meg mye.

Jeg lurer på om det har kommet noen nye medisiner som jeg kan bruke i stedet som ikke gir vektøkning. Kan av div. grunner ikke bruke antiepeleptica.

Hva men risperdal? Legen min synes ikke jeg skal bruke lithium. Plages med unipolare depresjoner av mild til moderat grad.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81189-nhd-kan-du-se-p%C3%A5-dette/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg lurer på om det har kommet noen nye medisiner som jeg kan bruke i stedet som ikke gir vektøkning. Kan av div. grunner ikke bruke antiepeleptica.

Hva men risperdal? Legen min synes ikke jeg skal bruke lithium. Plages med unipolare depresjoner av mild til moderat grad.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Dersom dette er din eneste diagnose, og AD ikke er tilstrekkelig, er Lamictal førstevalg etter min mening.

Jeg synes også at stemningsstabiliserende medisiner (MS) skal utprøves før en går til de medisiner som opprinnelig er antipsykotika, og som har alvorligere bivirkninger.

Dersom dette er din eneste diagnose, og AD ikke er tilstrekkelig, er Lamictal førstevalg etter min mening.

Jeg synes også at stemningsstabiliserende medisiner (MS) skal utprøves før en går til de medisiner som opprinnelig er antipsykotika, og som har alvorligere bivirkninger.

Jeg prøvde med zypreksa, men hovnet opp i ansiktet. Vanlig antiepeleptica var legen min skeptisk til da det ligger bløder sykdom i slekta. Har jeg da noen andre alternativ?

Annonse

Jeg prøvde med zypreksa, men hovnet opp i ansiktet. Vanlig antiepeleptica var legen min skeptisk til da det ligger bløder sykdom i slekta. Har jeg da noen andre alternativ?

Det var selvsagt være Lamictal som jeg hovnet opp i ansiktet av og ikke zypreksa som jeg skrev i forrige innlegg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...