Gjest ikke undertegnet Skrevet 10. november 2002 Del Skrevet 10. november 2002 Jeg er en type person som ikke "liker" nærhet. Jeg blir ukomfortabel. Dermed blir sex et slags "uoppnåelig" steg for meg. Ofte. Jeg er iallefall ikke særlig erfaren på området, men det kan jo ha noe med at jeg unngår det, er ikke åpen for forhold. Jeg er redd for nærhet. Det hender jeg blir kvalm når jeg tenker på sex. Jeg forbinder sex med noe unaturlig, stygt. Vet ikke hvorfor. Det skal jo være noe fint. Kanskje jeg bare ikke har møtt den rette. Første gangen var helt forferdelig. Særlig etterpå. Jeg følte meg skitten, og jeg angret på den jeg gjorde det med. Kanskje jeg følte det slik fordi det ikke skulle skjedd i utgangspunktet. Der og da trodde jeg det var riktig, men det viste seg å være feil. Jeg angrer fortsatt på det. Har familie og arv noe å si her? Hadde foreldre som ikke viste kjærlighet foran oss, ofte. Minner som er i hodet mitt er av mamma som skyver pappa vekk når han nærmer seg henne for et kyss. Hvorfor er nærhet så "skummelt"? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81225-abnormalt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mauri Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Det er nok en sammensatt problemstilling. Jeg hadde foreldre som heller ikke klemte eller kysset når jeg så på. Men jeg har ikke blitt redd for nærhet allikevel. Men det kan jo være en medvirkende årsak, hvis foreldrene dine i tillegg var kalde følelsesmessige mog deg og hverandre. Jeg stolte bestandig på at mine foreldre var glad i meg og glad i hverandre. De var ikke redd for fysisk nærhet overfor meg heldigvis. Så jeg fikk den klemming og på-fanget-sitting som jeg trengte. Du bør nok søke profesjonell hjelp til å sortere tankene dine. Særlig det med avstand til sex kan gjøre at du får et vanskelig liv. Men det går an å finne ut av, men ikke så lett på egenhånd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81225-abnormalt/#findComment-432745 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hvor gammel er du og har du f.eks. vært skikkelig forelsket? Mitt første møte med noe sex-lignende skjedde i 15-16 års alderen og jeg var totalt uforberedt. skikkelig ekkelt og jeg følte meg skitten lenge etetrpå, selv om det ikke var snakk om noe samleie. Hadde også fått forståelsen av at slikt var noe svinerei hjemmefra. Men etterhvert som jeg ble eldre og skikkelig forelsket forandret jo dette seg, noe jeg håper det også gjør med deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81225-abnormalt/#findComment-432861 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Idolf Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Hvor gammel er du og har du f.eks. vært skikkelig forelsket? Mitt første møte med noe sex-lignende skjedde i 15-16 års alderen og jeg var totalt uforberedt. skikkelig ekkelt og jeg følte meg skitten lenge etetrpå, selv om det ikke var snakk om noe samleie. Hadde også fått forståelsen av at slikt var noe svinerei hjemmefra. Men etterhvert som jeg ble eldre og skikkelig forelsket forandret jo dette seg, noe jeg håper det også gjør med deg. Ja, dette var det mye sant i! Min første seksuelle opplevelse var som sekstenåring (det var en negativ opplevelse), men min første 'fine' og trygge seksuelle opplevelse var som 25'åring faktisk. Det var med han som nå er min mann. Tror det er for mye fokusering på at vi MÅ ha sex. Derfor blir det ofte negative opplevelser. Det går faktisk an å ha et sexliv med seg selv også. Tror onanering er bedre for den psykiske helse enn dårlige sexopplevelser med en annen person. Ellers er jo sex mye prøving og feiling for de fleste tror jeg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81225-abnormalt/#findComment-432912 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.