Gå til innhold

Jeg er meg...og mangen andre, mener psykiaterene

Anbefalte innlegg

Gjest LilleTilde

Multippel personlighet sier de...DID! Jeg bryr meg ikke så masse om hva de sier, jeg har fått så mange diagnoser før dette året mens jeg har vært pasient..men etter hvert begynner jeg å tenke...er dette forklaringen på alle de minuttene, timene, dagene som er borte, tingene jeg har gjort som jeg ikke kan huske, mine venner som hjlper meg som bare jeg kan se???? Jeg har begynt å akseptere at jeg ikke er alene i kroppen min.Noen ganger når smerten blir for stor, når jeg ikke takler hverdagen,får jeg en av hjelperene mine til å ta over mens jeg kan hvile...Jeg er ikke gal...det er bare at jeg er skapt på et underfullt vis, slik at jeg har overlevd alle de vonde årene med overgrep...

Andre med DID her???

Fortsetter under...

Ja - har fått diagnosen, men med visse forbehold. Har ingen fullstendig personlighetssplitting, bare i stor grad. Nok til at jeg også opplever å "miste" minutter, timer, dager... har merkelige opplevelser av å ikke vite hvem jeg bor sammen med og sånne ting :-) Det viktigste med diagnosen var hvordan jeg skulle forholde meg til det som tidligere bare syntes skremmende: Vi kunne ha et slags samarbeid, istedenfor å bare tråkke hverandre på tærne. Dumt at en slanker seg, og en annen fråtser...

Psykiateren min gikk imidlertid litt bort fra diagnosen igjen, både fordi den er så kontroversiell og fordi jeg har psykotiske symptomer blandet med det dissosiative. Vanskelig å si hva som er hva - og det er jo heller ingen klare skiller.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...