Gjest LilleTilde Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Multippel personlighet sier de...DID! Jeg bryr meg ikke så masse om hva de sier, jeg har fått så mange diagnoser før dette året mens jeg har vært pasient..men etter hvert begynner jeg å tenke...er dette forklaringen på alle de minuttene, timene, dagene som er borte, tingene jeg har gjort som jeg ikke kan huske, mine venner som hjlper meg som bare jeg kan se???? Jeg har begynt å akseptere at jeg ikke er alene i kroppen min.Noen ganger når smerten blir for stor, når jeg ikke takler hverdagen,får jeg en av hjelperene mine til å ta over mens jeg kan hvile...Jeg er ikke gal...det er bare at jeg er skapt på et underfullt vis, slik at jeg har overlevd alle de vonde årene med overgrep... Andre med DID her??? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81289-jeg-er-megog-mangen-andre-mener-psykiaterene/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
ulva Skrevet 11. november 2002 Del Skrevet 11. november 2002 Ja - har fått diagnosen, men med visse forbehold. Har ingen fullstendig personlighetssplitting, bare i stor grad. Nok til at jeg også opplever å "miste" minutter, timer, dager... har merkelige opplevelser av å ikke vite hvem jeg bor sammen med og sånne ting :-) Det viktigste med diagnosen var hvordan jeg skulle forholde meg til det som tidligere bare syntes skremmende: Vi kunne ha et slags samarbeid, istedenfor å bare tråkke hverandre på tærne. Dumt at en slanker seg, og en annen fråtser... Psykiateren min gikk imidlertid litt bort fra diagnosen igjen, både fordi den er så kontroversiell og fordi jeg har psykotiske symptomer blandet med det dissosiative. Vanskelig å si hva som er hva - og det er jo heller ingen klare skiller. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81289-jeg-er-megog-mangen-andre-mener-psykiaterene/#findComment-433743 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.