Gå til innhold

NHD.. jeg har spørsmål

Anbefalte innlegg

jeg mistrives på jobben i stor grad. jeg er generelt depresiv, og sliter litt med angst. men de dagene jeg går på jobb sliter jeg meg helt ut. jeg er helt utkjørt når jeg kommer hjem, gråter gjerne også. jeg hater å gå på jobben, jeg blir kvalm og får vondt i hodet av bare tanken.

men siden jeg bare har en vikar jobb, og bare har jobbet siden juni har jeg ikke tjent meg opp nok penger til å kunne få dagpenger eller arbeidsledighetstrygd fortalte behandleren min hos aetat.

jeg har sett litt etter både i sidene til aetat og trygdeetaten om dette med rett til sykepenger og dagpenger og slik, men jeg er ikke så smart, så jeg skjønte ikke det som sto der.

kan noen svare meg på om det finnes en mulighet for meg å slutte denne vikariat jobben min og få støtte frem til jeg finner meg en ny jobb?

jeg skal til psykiateren min på onsdag, og har tenkt å snakke med han om dette. for jeg vet ikke hvor lenge jeg orker å gå på jobb mer. men jeg håper at noen kanskje kan svare meg før den tid, for det river meg i biter av engstelse.

tusen takk

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/81407-nhd-jeg-har-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Mulig vikarbyråer har egne regler.

Men les litt på trygdeforum her på DOL. Der har det vært skrevet mye om slike ting.

Jeg vet iallefall at for meg som har vært sykemeldt så må jeg jobbe i 52 uker for å ha rett til full sykemeldingsutbetaling igjen.

Men jeg trodde at hvis du var i et nytt jobbforhold, så var det to uker bare før du kunne få sykepenger hvis du ble sykmeldt.

Er ikke sikker som sagt! Og det ER noe spesielt med vikarbyråer.

Gjest ikke undertegnet

Men les litt på trygdeforum her på DOL. Der har det vært skrevet mye om slike ting.

Jeg vet iallefall at for meg som har vært sykemeldt så må jeg jobbe i 52 uker for å ha rett til full sykemeldingsutbetaling igjen.

Men jeg trodde at hvis du var i et nytt jobbforhold, så var det to uker bare før du kunne få sykepenger hvis du ble sykmeldt.

.

drops1365380397

Jer er ikke lege, men jeg går på sossen. Hva kan jeg si? Anbefales på det varmeste! Et av vilkårene der er at du er aktivt arbeidssøkende, eller som meg, ikke i stand til noe som helst. Bostøtte, livsopphold og straum. + Andre ting man kan greie å syte seg til er tannbeh. osv. Det er ikke godt betalt, men det er mulig (såvidt) å overleve på.

Slik er systemet. Stoltheten må man bare spise i seg, men det må man får å be om hjelp uansett. Det er ikke så ille.

Jer er ikke lege, men jeg går på sossen. Hva kan jeg si? Anbefales på det varmeste! Et av vilkårene der er at du er aktivt arbeidssøkende, eller som meg, ikke i stand til noe som helst. Bostøtte, livsopphold og straum. + Andre ting man kan greie å syte seg til er tannbeh. osv. Det er ikke godt betalt, men det er mulig (såvidt) å overleve på.

Slik er systemet. Stoltheten må man bare spise i seg, men det må man får å be om hjelp uansett. Det er ikke så ille.

ikke noe vondt ment, absolutt ikke. men jeg nekter å synke så lavt som til å gå på sosialen. jeg har da tross alt en jobb, og er sosialen eneste utvei uten jobb, da skal jeg heller bite tennene sammen og hale meg ned på den forhatte jobben min om det så skal koste meg all min energi.

joda, du har rett i det, det er bare 2 uke. men saken er at jeg bare er vikar.. og da blir jeg bare satt opp for noen dager av gangen... alt ettersom hvilket behov de har for meg der.. og da har jeg ikke rett til sykepenger for de dagene jeg ikke er på jobb...

Annonse

drops1365380397

ikke noe vondt ment, absolutt ikke. men jeg nekter å synke så lavt som til å gå på sosialen. jeg har da tross alt en jobb, og er sosialen eneste utvei uten jobb, da skal jeg heller bite tennene sammen og hale meg ned på den forhatte jobben min om det så skal koste meg all min energi.

Lykke til. Jeg kunne tenkt meg en jobb selv, men nå for tiden får jeg ta 10 sekunder om gangen. Andre stigma er verre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...