heep Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 hei, jeg føler ikke jeg tas alvorlig av leger osv.. jeg sliter med sosial angst, depresjoner, søvnproblemer ++... orker ikke ha sosial omgang med folk mer... orker ikke rydde etc.. tror jeg snart blir gal og vet ikke hvor lenge jeg klarer dette.. røyker hasj daglig for å dempe depresjonene.. har vært innlagt i fjor i 1 måned, men orker ikke institusjonslivet.. har prøvd forskjellige tabletter (cipramil, fontex, tolvon og lithionit) som ikke fungerer.. det eneste tilbudet jeg har fått er samtale med min fastlege ca 1 gang i månen hvor hun stort sett spør åssen jeg har det, og det er stort sett alt. hvordan skal jeg få fram for å få ett annet opplegg før jeg skyter meg? har sagt det til legen, men ingenting skjer.. jeg er nødt til å ha ett slags opplegg rundt meg.. er det noen jeg kan kontakte som tar dette litt mer seriøst? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81425-blir-ikke-tatt-alvorlig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottemor1365380387 Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Hei. Du ber din fastlege om å henvise deg til en psykolog/psykolog,,ikke sosionom/miljøarbeider eller hvem det nå er du snakker med en gang i måneden. Det første du skal gjøre er å slutte med din hasjrøyking,,dette kan du lese om mange steder at det fremkaller depresjon og angst. Du burde ikke stratet med det i det hele tatt. Tror ikke folk forstår alvoret i dette å røyke harsj,det er liksom ikke farlig det. Få i det minste din fastlege til å henvise deg til noen som kan hjelpe deg. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81425-blir-ikke-tatt-alvorlig/#findComment-434162 Del på andre sider Flere delingsvalg…
heep Skrevet 12. november 2002 Forfatter Del Skrevet 12. november 2002 Hei. Du ber din fastlege om å henvise deg til en psykolog/psykolog,,ikke sosionom/miljøarbeider eller hvem det nå er du snakker med en gang i måneden. Det første du skal gjøre er å slutte med din hasjrøyking,,dette kan du lese om mange steder at det fremkaller depresjon og angst. Du burde ikke stratet med det i det hele tatt. Tror ikke folk forstår alvoret i dette å røyke harsj,det er liksom ikke farlig det. Få i det minste din fastlege til å henvise deg til noen som kan hjelpe deg. Hilsen har vært deprimert så lenge jeg kan huske, har vært en periode nå hvor jeg har vært litt bedre pga. hasjrøykingen.. den har ivertfall dempet problemene... har vært hos psykolog, hadde ikke noe for seg å sitte der og sippe.. hun sier hun har forsøkt å få meg inn på en dagavdeling eller noe sånt, men det skjer ikke noe.. trenger bare ett slags opplegg rundt meg så noe skjer og så jeg ikke bli gående og tenke hele tiden.. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81425-blir-ikke-tatt-alvorlig/#findComment-434170 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lottemor1365380387 Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 har vært deprimert så lenge jeg kan huske, har vært en periode nå hvor jeg har vært litt bedre pga. hasjrøykingen.. den har ivertfall dempet problemene... har vært hos psykolog, hadde ikke noe for seg å sitte der og sippe.. hun sier hun har forsøkt å få meg inn på en dagavdeling eller noe sånt, men det skjer ikke noe.. trenger bare ett slags opplegg rundt meg så noe skjer og så jeg ikke bli gående og tenke hele tiden.. Hei Heep. Jeg forstår hvordan du har det,men du kan få hjelp. Antageligvis så er det en eller annen form for angst. De har så mange navn på hvilken angst man har. Men du skal være klar over at den hasj røykingen din gjør ingenting bedre,tvert imot. Når du skal slutte med å røyke er det mange som opplever at dette fremkaller enda mer angst. Er du ikke fornøyd med din saksbehandler så be om en annen. Jeg er selv plaget med angst,panikkangst og kan kjenne meg veldig igjen i det du sier. Har gått til to forskjellige på psykriatisk poliklinikk. Den første var en sosionom som satt og jattet med meg. Mens i dag har jeg en psykolog som hjelper meg med øvelser for å bli kvitt/takle de angstanfallene jeg har. Min depresjon får jeg Efexor,noe jeg er delvis fornøyd med. Dvs det tar toppene for meg når jeg er på det værste. Det jeg har funnet ut som hjelper mot min depresjon og det her at man bare tenker og tenker er ommøblering og oppussing;) Har revet ned alle rom og pusset de opp på ny,problemet er at jeg går snart tom for rom;) Finn på noe du kan gjøre istedenfor å tenke hele tiden. Det er ikke sikkert jeg er til mye hjelp og at det jeg sier er riktig men det er i allefall slik jeg takler det på. Lykke til M.V.H 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81425-blir-ikke-tatt-alvorlig/#findComment-434213 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Idolf Skrevet 12. november 2002 Del Skrevet 12. november 2002 Du kan FORLANGE å få envisning til psykolog/psykiater. Det er også mulig å bytte fastlege. Siden det er lang ventetid hos psykologer, kunne det kanskje være lurt å bytte fastlege. Finnes et 800-nr i hvert fylke du ringer og så er det gjort på to minutter. Hos denne nye legen kunne du kanskje få samtaletime en gang pr uke fram til du får plass hos psykolog/psykiater. Noen fastleger er like greie å prate med som psykologer egentlig. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81425-blir-ikke-tatt-alvorlig/#findComment-434225 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.