Deenah Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Heisann. Jeg er en jente på 17 som går på p-pillen yasmin, og antidepressiva (zoloft). Sliter en del med urinveisinfeksjoner, derfor bruker jeg naturmedisin (uvacin og tranebær kapsler). Er det ok å bruke alle disse sammen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81681-er-d-ok-%C3%A5-bruke-disse-sammen/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dorthe Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Hjelper uvacin mot urinveisinfeksjon, det har jeg aldri prøvd? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81681-er-d-ok-%C3%A5-bruke-disse-sammen/#findComment-436252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 13. november 2002 Del Skrevet 13. november 2002 Zoloft og p-piller går gost sammen. Når det gjelder såkalt naturmedisin, kjenner jeg ikke de ulike typene. Generelt er slik medisin lite ren i den forstand at den ofte inneholder mange stoffer. Dette gir alltid fare for interaksjonsproblemer - altså problemer når en bruker flere medisiner samtidig. Jeg ville aldri ha våget å ha i meg "naturmedisin". 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81681-er-d-ok-%C3%A5-bruke-disse-sammen/#findComment-436255 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Zoloft og p-piller går gost sammen. Når det gjelder såkalt naturmedisin, kjenner jeg ikke de ulike typene. Generelt er slik medisin lite ren i den forstand at den ofte inneholder mange stoffer. Dette gir alltid fare for interaksjonsproblemer - altså problemer når en bruker flere medisiner samtidig. Jeg ville aldri ha våget å ha i meg "naturmedisin". 'Jeg ville aldri våget å ha i meg naturmedisin.' Tenk hvis du kom i den situasjonen (som mange av de som bruker alternativt er i) at du ble syk, fikk problemer med å fungere på jobben, men legene (skolemedisin) fant ikke noe galt. Men fortsatt fungerte du ikke på jobben. En fortvila situasjon ikke sant. Ville du bare avfinne deg med situasjonen og la jobben gå sin skjeve gang, pasientene ville få dårligere og dårligere service i takt med at du ble dårligere. Fortsatt ikke noe feil på deg sier legene. DET punktet er det mange som har vært på, og DA prøver vi naturmedisin/alternativt. Siden skolmedisin ikke har noe å tilby mer. Mange har fått hjelp av det, og sluppet å ligge samfunnet til byrde. Må vel være bedre det enn å bli uføretrygdet. Pårørende blir ofte spart for påkjenninger ved å ha en syk i familien også. Men det ville ikke du synes var verdt å prøve i en slik situasjon? Du ville bare avfunnet deg med situasjonen kanskje og sluttet i jobben eller gjort en dårlig jobb og plaget familien med din dårlige forfatning resten av kvelden? Kutt ut å være så arrogant! Vet vi ikke har noe med å få vite hvordan du ville ordnet dine private anliggender, men så la oss ordren våre private anliggender uten å få oss til å føle oss som idioter. Det er naturlig å prøve alt for å blir frisk. Det vitner om kampvilje og burde belønnes istedenfor å harseleres med. (Beklager at jeg er anonym, men jeg har dårlige erfaringer med å kritisere leger, det er ikke 'lov' hvis du vil ha service senere) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81681-er-d-ok-%C3%A5-bruke-disse-sammen/#findComment-436427 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 'Jeg ville aldri våget å ha i meg naturmedisin.' Tenk hvis du kom i den situasjonen (som mange av de som bruker alternativt er i) at du ble syk, fikk problemer med å fungere på jobben, men legene (skolemedisin) fant ikke noe galt. Men fortsatt fungerte du ikke på jobben. En fortvila situasjon ikke sant. Ville du bare avfinne deg med situasjonen og la jobben gå sin skjeve gang, pasientene ville få dårligere og dårligere service i takt med at du ble dårligere. Fortsatt ikke noe feil på deg sier legene. DET punktet er det mange som har vært på, og DA prøver vi naturmedisin/alternativt. Siden skolmedisin ikke har noe å tilby mer. Mange har fått hjelp av det, og sluppet å ligge samfunnet til byrde. Må vel være bedre det enn å bli uføretrygdet. Pårørende blir ofte spart for påkjenninger ved å ha en syk i familien også. Men det ville ikke du synes var verdt å prøve i en slik situasjon? Du ville bare avfunnet deg med situasjonen kanskje og sluttet i jobben eller gjort en dårlig jobb og plaget familien med din dårlige forfatning resten av kvelden? Kutt ut å være så arrogant! Vet vi ikke har noe med å få vite hvordan du ville ordnet dine private anliggender, men så la oss ordren våre private anliggender uten å få oss til å føle oss som idioter. Det er naturlig å prøve alt for å blir frisk. Det vitner om kampvilje og burde belønnes istedenfor å harseleres med. (Beklager at jeg er anonym, men jeg har dårlige erfaringer med å kritisere leger, det er ikke 'lov' hvis du vil ha service senere) Hvis du synes min reaksjon var sterk i forhold til din lille kommentar her, må du se min reaksjonen i lys av at det faktisk var oppsamlet aggresjon fra mange slike 'små' kommentarer i dine svar. Du har en holdning mange ganger som sier 'jeg alene vite' og det virker som du tror du har fasiten på mer enn de fleste. Det er en dum holdning særlig når du behandler syke mennesker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81681-er-d-ok-%C3%A5-bruke-disse-sammen/#findComment-436430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
hershel1365380410 Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hjelper uvacin mot urinveisinfeksjon, det har jeg aldri prøvd? På et sykehus i USA fikk jeg vite at det beste å ta når man har slike plager er "Cranberry juice". Det virket faktisk med en gang. Raskt og greit! Tranebær heter det visstnok på norsk. Jeg tror det er mulig å få tak i denne juicen her til lands. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81681-er-d-ok-%C3%A5-bruke-disse-sammen/#findComment-436808 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest rota Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 'Jeg ville aldri våget å ha i meg naturmedisin.' Tenk hvis du kom i den situasjonen (som mange av de som bruker alternativt er i) at du ble syk, fikk problemer med å fungere på jobben, men legene (skolemedisin) fant ikke noe galt. Men fortsatt fungerte du ikke på jobben. En fortvila situasjon ikke sant. Ville du bare avfinne deg med situasjonen og la jobben gå sin skjeve gang, pasientene ville få dårligere og dårligere service i takt med at du ble dårligere. Fortsatt ikke noe feil på deg sier legene. DET punktet er det mange som har vært på, og DA prøver vi naturmedisin/alternativt. Siden skolmedisin ikke har noe å tilby mer. Mange har fått hjelp av det, og sluppet å ligge samfunnet til byrde. Må vel være bedre det enn å bli uføretrygdet. Pårørende blir ofte spart for påkjenninger ved å ha en syk i familien også. Men det ville ikke du synes var verdt å prøve i en slik situasjon? Du ville bare avfunnet deg med situasjonen kanskje og sluttet i jobben eller gjort en dårlig jobb og plaget familien med din dårlige forfatning resten av kvelden? Kutt ut å være så arrogant! Vet vi ikke har noe med å få vite hvordan du ville ordnet dine private anliggender, men så la oss ordren våre private anliggender uten å få oss til å føle oss som idioter. Det er naturlig å prøve alt for å blir frisk. Det vitner om kampvilje og burde belønnes istedenfor å harseleres med. (Beklager at jeg er anonym, men jeg har dårlige erfaringer med å kritisere leger, det er ikke 'lov' hvis du vil ha service senere) Bra innlegg! Enig med deg, men vi må nok bare innse at veldig mange enda ikke vil godta naturmedisin. NHD sier jo selv årsaken til at han ikke tørr. Han skriver at han ikke kjenner de ulike typene. Han har bare bestemt seg for at det er ikke seriøst og ferdig med det. Sånne typer vil rett og slett ikke i den retningen, og når de da hører at noen får hjelp av naturmedisin, så sier de bare at det er innbildning eller at pasienten hadde blitt bra likevel uten noe medisin. Men det går fremover, så vi får glede oss over at selve helseministeren begynner så smått og åpne opp for dette. Til syvende og sist (om noen år enda dessverre) så blir det de som ikke vil inn på denne veien som vil føle seg akterutseilt etterhvert. Og da må vi vel også regne med enda større arroganse fra den kanten, etterhvert som de blir i mindretall. Det finnes dessverre utspekulerte naturmedisinere som ødelegger voldsomt for den seriøse delen, og så lenge det gjør det, så har leger av typen NHD alibi for sine utsagn. Det de da glemmer er at det finnes leger som heller ikke er seriøse i sin skolemedisin. At det gjelder det samme i begge leire, noen som duger og andre ikke. Med vennlig hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81681-er-d-ok-%C3%A5-bruke-disse-sammen/#findComment-436828 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Deenah Skrevet 14. november 2002 Forfatter Del Skrevet 14. november 2002 Hjelper uvacin mot urinveisinfeksjon, det har jeg aldri prøvd? heh..ja uvacin tar knekken på infeksjonen med en gang!! både jeg og søssteren min bruker det, og det er supert! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81681-er-d-ok-%C3%A5-bruke-disse-sammen/#findComment-437160 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.