Gjest Sosialangst Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Jeg er hunkjønn fyllt tredve og lider av sosialangst. Større forsamlinger gjør meg uvel og utilpass. Nå har det seg slik at yrke mitt kan ha enkelte festligheter etter arbeidstid og i enkelte helger. Det er vel ikke tvang å delta men alle kollegene mine tropper lystig opp. Jeg finner derimot på "unnskyldninger" for å slippe. Føler at jeg "skulker" selv om vår sjef og mine kolleger er informert om min sosialangst av meg. Ser ut som om de likevel ikke forstår. Føler meg frustrert over dette. Eller så møter jeg trofast opp på jobb, bortsett fra disse festlighetene. Dette er et stort problem men jeg takler dette bra om jeg får slippe disse sammenkomstene. Må jeg virkelig ha legeattest for å slippe festene? Som sagt så er det ikke tvang dette men føler liksom på kolleger at jeg er lat og ikke gidder. Råd mottas med takk. Medisiner løser ikke mitt problem da jeg har forsøkt dette. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81796-m%C3%A5-jeg-delta-p%C3%A5-festligheter-uten-%C3%A5-stadig-ha-unnskyldninger-nhd-og-andre/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest klem fra sonjaone Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Hei på deg! Jeg skjønner godt hvordan du har det, har sosialangst selv, men har hatt god hjelp av antidepr. Som mange andre prøver jeg å dempe angsten med alkohol, og det har ikke alltid gått så bra. Men jeg synes likevel at de verste samlingene er der hvor det ikke kan drikkes og man skal være sosial, selv om man vet at man ikke kommer til å bli omgangsvenner med bordmannen/damen. Jeg synes likevel du skulle prøve å gå. Det er trening du trenger, og det hjelper ikke å alltid bli hjemme. Du kan bli en liten stund, du kan alliere deg med en du kjenner veldig godt. Min største skrekk er å sitte der uten å ha noen å snakke med, alle er opptatt med noen andre, kjenner du deg igjen? Vel, dette var kanskje ikke så mange gode råd, men du må ihvertfall ikke gi opp. Du trenger ikke være med på alt!! klem fra sonjaone 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81796-m%C3%A5-jeg-delta-p%C3%A5-festligheter-uten-%C3%A5-stadig-ha-unnskyldninger-nhd-og-andre/#findComment-437612 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Camelon Skrevet 14. november 2002 Del Skrevet 14. november 2002 Du sier at du har fortalt dine kolegaeer om din sosiale angst.... Kanskje du kan prøve å forklare de litt mere om hva det går ut på, og at det ikke er det samme som å "være skjenert" Så kan du jo fortelle de at du synes det er kjekt at de vil innkludere deg i fester og samen komster, men at du ikke greier det. Du kan jo kanskje fåreslå at om det er et par av de som skal noe, så kan du jo kanskje bli med. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/81796-m%C3%A5-jeg-delta-p%C3%A5-festligheter-uten-%C3%A5-stadig-ha-unnskyldninger-nhd-og-andre/#findComment-437620 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.