Gå til innhold

Blodtypedietten


wohlert

Anbefalte innlegg

Er det noen som kan si meg forskjellen på "utskillere" og "Ikke-utskillere".

Mener det var noe med undergruppen reshus +/- husker ikke hva som var hva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=141317

Til og med den alternative legen her har ikke store trua på den bløffe-dietten der. Fy flate så mange mennesker som betaler dyre dommer for å få en "spesialtilpasset" diett, og ender opp med bare humbug!

Så du ikke tv-programmet der de avslørte jukset? Samme personen meldte seg under ulike navn, og endte opp med en ny diett hver gang. Og stoffer han i den ene måtte holde seg unna, forekom på den andre osv.

Fordømt juks alt sammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=141317

Til og med den alternative legen her har ikke store trua på den bløffe-dietten der. Fy flate så mange mennesker som betaler dyre dommer for å få en "spesialtilpasset" diett, og ender opp med bare humbug!

Så du ikke tv-programmet der de avslørte jukset? Samme personen meldte seg under ulike navn, og endte opp med en ny diett hver gang. Og stoffer han i den ene måtte holde seg unna, forekom på den andre osv.

Fordømt juks alt sammen.

Det er en fin blindtest å sende samme person til ulike bløffmakere, dette gjelder også homeopater, men de har ei bok de går etter, slik at de skal gjøre mest mulig likt. Likevel har blindtester vist at de også gjør ulikt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ikke undertegnet

http://forum.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=141317

Til og med den alternative legen her har ikke store trua på den bløffe-dietten der. Fy flate så mange mennesker som betaler dyre dommer for å få en "spesialtilpasset" diett, og ender opp med bare humbug!

Så du ikke tv-programmet der de avslørte jukset? Samme personen meldte seg under ulike navn, og endte opp med en ny diett hver gang. Og stoffer han i den ene måtte holde seg unna, forekom på den andre osv.

Fordømt juks alt sammen.

Det TV-programmet du tenker på sendte vel inn blodprøver for å teste ut hva en ikke tåler og hvilke mineraler/vitaminer en mangler så vidt jeg husker. Dette koster vel minst et par tusen pr. analyse.

Blodtypedietten kan du sette deg inn i ved å lese en bok hvis du er interessert. De har den på biblioteket.

Det det går på er mat som passer til din blodtype. Det er forskjellig kost for type A, B, O osv.

Jeg er blodtype A, og for meg så stemte det ihvertfall at kroppen trives best på mest mulig vegatarisk kost. Det fant jeg ut lenge før jeg leste boken. Så noe har det for seg. Problemet er å greie å følge dietten. Like vanskelig som alle andre dietter dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jubalong 70

Det er en fin blindtest å sende samme person til ulike bløffmakere, dette gjelder også homeopater, men de har ei bok de går etter, slik at de skal gjøre mest mulig likt. Likevel har blindtester vist at de også gjør ulikt.

HVa mener du med at homeopater har en bok de går etter for å få det mest mulig likt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest jubalong 70

Forsto ikke spørmålet.

Du skriver at:Det er en fin blindtest å sende samme person til ulike bløffmakere, dette gjelder også homeopater, men de har ei bok de går etter, slik at de skal gjøre mest mulig likt. Likevel har blindtester vist at de også gjør ulikt.

JEg lurer på hva du mener med at homeopatene har en bok de går etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Du skriver at:Det er en fin blindtest å sende samme person til ulike bløffmakere, dette gjelder også homeopater, men de har ei bok de går etter, slik at de skal gjøre mest mulig likt. Likevel har blindtester vist at de også gjør ulikt.

JEg lurer på hva du mener med at homeopatene har en bok de går etter.

Hva mener du med å stille slike spørmål ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det TV-programmet du tenker på sendte vel inn blodprøver for å teste ut hva en ikke tåler og hvilke mineraler/vitaminer en mangler så vidt jeg husker. Dette koster vel minst et par tusen pr. analyse.

Blodtypedietten kan du sette deg inn i ved å lese en bok hvis du er interessert. De har den på biblioteket.

Det det går på er mat som passer til din blodtype. Det er forskjellig kost for type A, B, O osv.

Jeg er blodtype A, og for meg så stemte det ihvertfall at kroppen trives best på mest mulig vegatarisk kost. Det fant jeg ut lenge før jeg leste boken. Så noe har det for seg. Problemet er å greie å følge dietten. Like vanskelig som alle andre dietter dessverre.

Hei.

Det er flere hær som ikke har lest boka,de bør heller ikke utale seg.

Jeg har AB blod.

Jeg har hatt smerter i sener og musklatur i over 4 år.

Smertene forflytter seg hele tiden.Fibromyalgi.

Har i denne perjoden prøvd det meste av behandlinger.

Min lege sa dietten var udokumentert og unødvendig å prøve.

Jeg forsøkte dietten etter 3 dager var 80% av smerten borte.

Jeg kommer til å følge dietten videre , et lite avik så er smertene tilbake etter 3-8 timer.

Har nå fulgt dietten i 20 måneder nå.

Jeg kjenner mangen personer som har samme erfaring som meg. Spesielt på muskel smerter og ledgikt.

Forfattere er 2 genrasjon Lege og forsker, som ble årets lege i Amerika i 1990.Det blir en ikke uten grund.

Det er ikke mangen leger i Norge som tror på dietten.

Kjør bilen din på feil oktan Bensin så ser dere resultatet,motoren fungerer ikke slik den skal.Det hjelper lite hva føreren vil.

Jeg tror at om få år vil alle få beskjed om hva de kan spise, for og forebyge sykdommer og kreft.

Jeg anbefaler alle og lese boka spesielt de som er syke eller har vondt en plass.

Jeg inrømmer at det er vanskelig å følge dietten.

Spesielt i selskaper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Det er flere hær som ikke har lest boka,de bør heller ikke utale seg.

Jeg har AB blod.

Jeg har hatt smerter i sener og musklatur i over 4 år.

Smertene forflytter seg hele tiden.Fibromyalgi.

Har i denne perjoden prøvd det meste av behandlinger.

Min lege sa dietten var udokumentert og unødvendig å prøve.

Jeg forsøkte dietten etter 3 dager var 80% av smerten borte.

Jeg kommer til å følge dietten videre , et lite avik så er smertene tilbake etter 3-8 timer.

Har nå fulgt dietten i 20 måneder nå.

Jeg kjenner mangen personer som har samme erfaring som meg. Spesielt på muskel smerter og ledgikt.

Forfattere er 2 genrasjon Lege og forsker, som ble årets lege i Amerika i 1990.Det blir en ikke uten grund.

Det er ikke mangen leger i Norge som tror på dietten.

Kjør bilen din på feil oktan Bensin så ser dere resultatet,motoren fungerer ikke slik den skal.Det hjelper lite hva føreren vil.

Jeg tror at om få år vil alle få beskjed om hva de kan spise, for og forebyge sykdommer og kreft.

Jeg anbefaler alle og lese boka spesielt de som er syke eller har vondt en plass.

Jeg inrømmer at det er vanskelig å følge dietten.

Spesielt i selskaper.

Hei,

Dette er ikke noen "dokumentasjon" for at dietten "virker". Det kan akkurat like gjerne være placebo-effekten. Hvis du tror at "grønne sukkertabletter" gjør deg bedre, så er det stor sjanse for at du blir bedre.

Det har selvsagt intet med de grønne tablettene å gjøre, men din tro på produktet.

Det er videre underlig at ingen kan dokumentere hvor effektiv denne dietten er.. Er det fordi den faktisk ikke er mer effektiv enn grønne tabletter?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ulv I Faarikaal

*flire* Sto du fast?

Klart man står fast nå noen stiller slike spørsmål. De lar seg ikke besvare.

Hvis jeg spør: "Hva mener du med å si at det blir fint vær i morra ?" Akkurat som du hadde noen baktanker med å si det. Har du ikke baktanker, så har du ikke noe svar. Men spør jeg: "Hvordan vet du at det blir fint vær i morra?" da er det mulig å svare.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klart man står fast nå noen stiller slike spørsmål. De lar seg ikke besvare.

Hvis jeg spør: "Hva mener du med å si at det blir fint vær i morra ?" Akkurat som du hadde noen baktanker med å si det. Har du ikke baktanker, så har du ikke noe svar. Men spør jeg: "Hvordan vet du at det blir fint vær i morra?" da er det mulig å svare.

Det lot seg besvare. Men du klarte det ikke.

Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv I Faarikaal

Hei.

Det er flere hær som ikke har lest boka,de bør heller ikke utale seg.

Jeg har AB blod.

Jeg har hatt smerter i sener og musklatur i over 4 år.

Smertene forflytter seg hele tiden.Fibromyalgi.

Har i denne perjoden prøvd det meste av behandlinger.

Min lege sa dietten var udokumentert og unødvendig å prøve.

Jeg forsøkte dietten etter 3 dager var 80% av smerten borte.

Jeg kommer til å følge dietten videre , et lite avik så er smertene tilbake etter 3-8 timer.

Har nå fulgt dietten i 20 måneder nå.

Jeg kjenner mangen personer som har samme erfaring som meg. Spesielt på muskel smerter og ledgikt.

Forfattere er 2 genrasjon Lege og forsker, som ble årets lege i Amerika i 1990.Det blir en ikke uten grund.

Det er ikke mangen leger i Norge som tror på dietten.

Kjør bilen din på feil oktan Bensin så ser dere resultatet,motoren fungerer ikke slik den skal.Det hjelper lite hva føreren vil.

Jeg tror at om få år vil alle få beskjed om hva de kan spise, for og forebyge sykdommer og kreft.

Jeg anbefaler alle og lese boka spesielt de som er syke eller har vondt en plass.

Jeg inrømmer at det er vanskelig å følge dietten.

Spesielt i selskaper.

Er det ikke rart at alle disse alternative greiene alltid skal ta for seg "vage sykdommer", sykdommer som kommer og går og ofte er påvirket av vår psyke ? En eldre dame i vår familie var syk og nedfor. Jeg kjøpte en undulat til henne, og plutselig var hun frisk. Undulaten Tassen levde i 6 år, skravlet og peip hele dagen og holdt antagelig damen frisk i den tida. Da undulaten døde ble hun virkelig syk. Psyken er altså en viktig faktor, og livsvilje og god allmentilstand kommer fra de enkleste ting. Placeboeffekten, en haug tilfeldigheter og feil fokusering kan gi en feilaktig illusjon av at et middel virker. De sykdommene som skolemedisinen kan kurere havner aldri hos alternative, bare de som skolemedisinen ikke finner ut av, og mye av dette er psykisk. Altså et godt marked for kvakksalvere. 80% av alle sykdommer går over av seg selv også, eller kommer og går uten noe mønster, og det er lett å henge årsaken på noen sukkerpiller du fikk av en kvakksalver.

Et virus som herjet på jobben slo ut halve arbeidsstokken, deriblant de to som pimpa solhatt som gale lå rett ut en uke. Jeg tok ikke solhatt og ble ikke syk, bare litt snufste en dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Dette er ikke noen "dokumentasjon" for at dietten "virker". Det kan akkurat like gjerne være placebo-effekten. Hvis du tror at "grønne sukkertabletter" gjør deg bedre, så er det stor sjanse for at du blir bedre.

Det har selvsagt intet med de grønne tablettene å gjøre, men din tro på produktet.

Det er videre underlig at ingen kan dokumentere hvor effektiv denne dietten er.. Er det fordi den faktisk ikke er mer effektiv enn grønne tabletter?

Med vennlig hilsen

Men det spiller jo strengt tatt ingen rolle heller, så lenge det ikke er direkte helseskadelig eller svindel (av typen loppe stakkarer for store pengesummer)?

Jeg gir feks egentlig blanke i _hvorfor_ jeg blir bedre av eksemen min, enten det er av salver, piller, diett eller bare innbilning - så lenge jeg blir bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...