Gå til innhold

gynekolog etter overgrep

Anbefalte innlegg

Jeg vet ikke om dette er rett forum for mitt spørsmål, derfor har jeg lagt det inn på Overgrep også...

Er det noen som vet om en gynekolog som har spesialisert seg på undersøkelser av kvinner som har opplevd seksuelle overgrep? Jeg har blitt misbrukt seksuelt, og tror ikke jeg vil takle en undersøkelse greit. (Må utredes for ufrivillig barnløshet). Fastlegen min tar meg ikke alvorlig, da han ikke mener jeg kan ha noen problemer "du ble jo ikke voldtatt akkurat". Mao jeg vil ikke få noen henvisning til en slik undersøkelse av fastlegen min. Gynekologen må derfor være privat. Prisen spiller ingen rolle.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/82720-gynekolog-etter-overgrep/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tror ikke jeg har hørt om noen slik gynekolog - har det samme problemet som deg, og psykiateren min vet heller ikke om noe slikt tilbud.

Det viktigste er uansett hvordan du føler deg mottatt hos den gynekologen du velger. Tror nesten bare du må "prøve og feile" - kan du ikke forsøke å bestille en time først bare for å snakke med han eller henne? Altså, ingen undersøkelse, men en klargjøring av problemstillingen. Så kan vedkommende selv fortelle hva de har av erfaring og kunnskaper om problemet overgrep/undersøkelser. Dersom dere finner tonen, er du langt på vei. Det viktigste er til syvende og sist at du føler deg trygg, og mest mulig avslappet. Lykke til - dette er ikke lett. Sist gang jeg gikk, gråt jeg i timesvis - og jeg trodde jeg var godt forberedt...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...