Gå til innhold

Bivirkninger og andre spørsmål

Anbefalte innlegg

Fontex er etter hva jeg forstår "velprøvet". Har en sønn (13 år) som startet med Fontex for depresjon. Ble frisk men fikk anntydning til psykose. Etter en uke ble han like syk igjen, Fontex dosen ble doblet og på nesten noen timer ble han nå kraftig psykotisk dvs. han hadde kraftige vrangforestillinger, redd for absolutt alt. Han ble innlagt fordi han ble utagerende og psykosen var sterk. Fontex ble seponert og han ble kvitt "psykosen" ganske raskt. Etter en uke hvor han tilsynelatende var frisk så skjedde det samme på ny. Han la seg om kvelden frisk.. våknet neste morgen med sterk hodepine, blek ("voksfarget") i ansiktet, vekslende varm og kald. Nå er han fyllt av angst, redd for alt og vil helst ligge i sengen og skjermet fra lyder og inntrykk slik han måtte ha det på har var innlagt.

Så mitt spørmål: Kan bruk av Fontex ført til en "varig" skade?

Hva er kontraindikasjoner for bruk av Fontex?

Hvor går grensen mellom Psykose og vrangforestilinger?

Ellers noen råd om hva jeg gjør med vår nye livssituasjon? Har allerede nå forstått at det gjelder og stå på....

Hva finnes av private alternativer hvis det offentlige tar for lang tid?

Leste om at Omega3 utprøves også i Norge for div. mentale lidelser,vet du/noen noe om det ?

Bruk av Lithium er beksrevet på div. nettsteder i USA for Bipolare lidelser ( hvis min sønn har det..) , ønsker også info om dette hvis du vet noe.

Takker for evnt. svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83011-bivirkninger-og-andre-sp%C3%B8rsm%C3%A5l/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bivirkninger er svært individuelt - noen få reagerer med å få hallusinasjoner og pykotiske virkninger av anti-depressiva. De skal ikke gi varige bivirkninger, men det kan nok ta noen uker før all medisinen er helt ute av systemet. Det høres helt klart ut som om han bør unngå bruk av AD - en god del får angst som bivirkning ved seponering, og denne varme-kulde-vekslingen er også typisk.

For øvrig vet jeg ikke riktig hva slags råd du etterlyser - han burde til en skikkelig utredning, og det bør han allerede ha fått ved innleggelse?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...