Gå til innhold

hva kan jeg gjøre for venninna mi!?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg er ei jente på 19 år som har ei go venninne på samme alder. Venninna mi har hatt masse problemer opp igjennom oppveksten, og det jg vet, er vel bare toppen av kransekaka. Hun har slitt med foreldre som har forbrutt seg på henne både fysisk og psykisk +spiseforstyrrelser.

For et års tid siden, fikk hun endelig flyttet hjemmefra, og flytta etterhvert sammen med typen. i går natt fikk jeg vite at hun plutselig hadde blitt innlagt på psykriatisk klinikk i nabobyen. jeg og to gode venner av henne sitter og ikke skjønner noe. hun har blitt helt tilbaketrukket. (sorry for at jeg lever lissom). vi er bekymret og vet ikke hva vi kan gjøre, for vi får ikke snakka med henne, og om vi event får det, hvordan vil oppførselen/tilstanden hennes være da? men hun fikk ett eller annet slags sammenbrudd, og flytta plutselig hjem til foreldrene (noe hun aldri ville gjort i normal tilstand).

hva kan vi gjøre? vi føler oss maktesløse. foreldrene har all makt her, og de er de siste som burde ha den. men utad skal de late som de er den perfekte familie, så jeg vet ikke hvor ille de er da egentlig.

huff...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/83922-hva-kan-jeg-gj%C3%B8re-for-venninna-mi/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dere kan lytte til hva hun har å si. Kanskje det viste seg at den nye kjæresten tok over for foreldrene. Nye overgrep. Dette er bare tanker fra meg selvsagt. Ikke fortell henne hva hun skal gjøre, det kan få henne til å føle seg mislykket. Hør hva hun har å si og unngå å synse og mene så mye. Det kan få henne til å lukke seg enda mer.

Du skriver at hun har blitt fjernere for dere. Kanskje hun har fått nok av velmenende råd om hva hun skal gjøre med livet sitt. Fra hennes side kan gode råd få henne til å føle seg enda mindre verdt og hun ser kanskje ikke at dere bryr dere om henne. Hun kan tenke at dere hoverer og vet best, enda så vet dere ingenting. Derfor er mitt råd lytt, ikke snakk. Hun har nok sikkert behov for å bli hørt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...