Gå til innhold

Innvandrerungdom frykter æresdrap


Grip

Anbefalte innlegg

De jeg snakker om er notoriske, ondskapsfulle, brutale og foraktfulle kriminelle, jødene var vel stort sett ikke det vel ?

Om de er utlendinger er ikke så interessant for meg, men det er det tydeligvis for deg. Om omtalte boplass var fylt av norskfødte kriminelle gærninger gjør ikke det saken bedre eller verre for de som bor der. På Lambertseter i gamle dager gjorde nordmenn fra seg i oppgangene og kastet søppel ut av vinduene. I New York ved århundreskiftet satte store, kriminelle norske immigrantgjenger skrekk i befolkningen, de drepte, ranet og voldtok. Norske prostituerte på samme tid var ettertraktede og de mest tallrike i visse områder. Innvandring av fremmedkulturelle ressurssvake skaper problemer samme hvilken farge det er på dem.

Løsningen er ikke å beskytte gærningene men finne ut hvorfor de ble slik og sørge for tiltak mot årsakene, noe som ikke blir gjort, eller kommer for sent.

Hei,

Du skriver: "Om de er utlendinger er ikke så interessant for meg, men det er det tydeligvis for deg. Om omtalte boplass var fylt av norskfødte kriminelle gærninger gjør ikke det saken bedre eller verre for de som bor der."

Nei, det som er interessant for meg er om de begår kriminelle handlinger. Jeg er bedøvende likeglad om jeg kan uttale etternavnet deres, og om de er lyse/mørke i huden.

Det jeg kritiserer deg for er jo nettopp at du ikke ser på om de er kriminelle, men fordømmer dem pga "navnet i oppgangen".

Det sier meg at du slettes ikke er interessert i å bekjempe kriminalitet, men kun å sverte innvandrere.

Dessverre.

Det er nemlig *DU* som gjør et poeng ut av at "de er innvandrere" eller "de snakker ikke norsk" osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 199
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    80

  • Goliath

    47

  • nick

    19

  • Ulv I Faarikaal

    19

Mest aktive i denne tråden

Så får de idiotene finne seg et annet sted å bo da.

Med vennlig hilsen

Et særdeles "godt" forslag til løsning Sør.....

Det bidrar helt sikkert til bedre holdninger hos alle....og ikke minst blant nordmenn flest...

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så får de idiotene finne seg et annet sted å bo da.

Med vennlig hilsen

Hadde jeg kommet med et slikt forslag "den andre veien", så vet jeg hvem som hadde vært først ute med å rope høyt om "generalisering og rasisme"...

Dine egne holdninger er visst ikke så mye å skryte av de heller.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Du skriver: "Om de er utlendinger er ikke så interessant for meg, men det er det tydeligvis for deg. Om omtalte boplass var fylt av norskfødte kriminelle gærninger gjør ikke det saken bedre eller verre for de som bor der."

Nei, det som er interessant for meg er om de begår kriminelle handlinger. Jeg er bedøvende likeglad om jeg kan uttale etternavnet deres, og om de er lyse/mørke i huden.

Det jeg kritiserer deg for er jo nettopp at du ikke ser på om de er kriminelle, men fordømmer dem pga "navnet i oppgangen".

Det sier meg at du slettes ikke er interessert i å bekjempe kriminalitet, men kun å sverte innvandrere.

Dessverre.

Det er nemlig *DU* som gjør et poeng ut av at "de er innvandrere" eller "de snakker ikke norsk" osv.

Med vennlig hilsen

Nei Sør - det er DU som gjør det til et poeng.

Du er helt blind for alle andre argumenter og vinklinger.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et særdeles "godt" forslag til løsning Sør.....

Det bidrar helt sikkert til bedre holdninger hos alle....og ikke minst blant nordmenn flest...

Mvh

Hvis de ikke vil bo der, så er det deres problem....

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har før skrevet om tiltaksløse, late og redde kommuneansatte. De som driver "kulturkafè" som ingen besøker, nekter å snakke med problempersoner, avviser konkrete forslag og trakasserer frivillige over en lav sko. Brev med klager og bønner kastes som skulle arkiveres, informasjon fra politi og sosialkontor ignoreres.

I tillegg brukes konkrete tiltak som "våpen" i budsjettstrider. Får skolen mindre penger, legger de ned det prosjektet som vil skape mest mulig blest, så de skal få mer penger. Å spare inn på tiltak mot ungdomskriminelle syns vanvittig mye bedre i avisene enn å stramme inn på nyinnkjøp av skolepulter og gymutstyr.

At krim-tiltakene blir skadelidende er det ikke tvil om. De som rammes er verstingene, som trenger mest oppfølging og noe fornuftig å gjøre. Problemene tas ikke tak i før alt er ute av kontroll, og da skal alt gjøres på en gang, men da er kapasiteten for liten. De som skal gjøre jobben har ikke erfaring, for de har ikke gjort noe med det før. Og så sykmelder de seg når probleme blir følbare.

Støtter fullt opp det du skriver her!

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde jeg kommet med et slikt forslag "den andre veien", så vet jeg hvem som hadde vært først ute med å rope høyt om "generalisering og rasisme"...

Dine egne holdninger er visst ikke så mye å skryte av de heller.

Mvh

Neida - hvis ikke en mørkhudet person ikke vil på på Finnmarksvidda pga naboenes etternavn, så kan han da også bo et annet sted.

Akkurat det samme.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Sør - det er DU som gjør det til et poeng.

Du er helt blind for alle andre argumenter og vinklinger.

Mvh

Neida:

Ulv skrev: "Det en iraner gjør VIL sverte de andre iranerne fordi vi mennesker assosierer negative opplevelser med utseende og andre kjennetegn."

Ulv skrev: "Ei politidame jeg fulgte rundt sa at de hun hadde hatt bråk med på tre dager var alle utlendinger."

Ulv skrev: "Jeg har så mange slike historier og kun 5% dreier seg om nordmenn."

Ulv skrev: "Alltid er det de samme ordene og den samme åpenlyse forakten, sinnet og hevngjerrigheten." [om utlendinger]

Jeg kunne fortsatt i det uendelige.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida - hvis ikke en mørkhudet person ikke vil på på Finnmarksvidda pga naboenes etternavn, så kan han da også bo et annet sted.

Akkurat det samme.

Med vennlig hilsen

He-he....eksemplene dine blir stadig morsommere - og ikke minst "realistiske":-)

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis de ikke vil bo der, så er det deres problem....

Med vennlig hilsen

Så løsningen er å behandle våre nye landsmenn som "dritt", slik at de ikke ønsker å bo her lenger.

En interresant løsning fra deg Sør....

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he....eksemplene dine blir stadig morsommere - og ikke minst "realistiske":-)

Mvh

Her er det folk som selv velger *ikke* å bo et sted pga "navnene ved inngangsdøren". Da får de finne et annet sted å bo.

Hvis de hadde blitt NEKTET å bo der, hadde situasjonen vært en helt annen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida:

Ulv skrev: "Det en iraner gjør VIL sverte de andre iranerne fordi vi mennesker assosierer negative opplevelser med utseende og andre kjennetegn."

Ulv skrev: "Ei politidame jeg fulgte rundt sa at de hun hadde hatt bråk med på tre dager var alle utlendinger."

Ulv skrev: "Jeg har så mange slike historier og kun 5% dreier seg om nordmenn."

Ulv skrev: "Alltid er det de samme ordene og den samme åpenlyse forakten, sinnet og hevngjerrigheten." [om utlendinger]

Jeg kunne fortsatt i det uendelige.

Med vennlig hilsen

Det Ulv i Faarikaal gjør er å beskrive virkligheten. Det er ingen "synsing" i hva han skriver, og det er heller intet rasistisk i å beskrive en virklighet.

Det du gjør er å argumentere med ståsted i fantasien og slik du skulle ønske at det var.

Siden vi lever i virkligheten og ikke i din fantasiverden, så legger både jeg og de fleste andre mest vekt på virkligheten.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så løsningen er å behandle våre nye landsmenn som "dritt", slik at de ikke ønsker å bo her lenger.

En interresant løsning fra deg Sør....

Mvh

Hvem snakker om å behandle noen?

Her var det snakk om ikke å gå på visning pga "navnene ved inngangsdøren"...

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det folk som selv velger *ikke* å bo et sted pga "navnene ved inngangsdøren". Da får de finne et annet sted å bo.

Hvis de hadde blitt NEKTET å bo der, hadde situasjonen vært en helt annen.

Med vennlig hilsen

Nei Sør - de velger ikke hvor de ønsker å bo ut i fra navnene på inngangsdøren.

De velger hvor de vil bo ut i fra de ekstremt dårlige erfaringene med å bo i et miljø med et sterkt innslag av utlendinger.

Erik Solheim argumenterte som deg - helt til barna hans havnet på en skole med et miljø som var sterkt preget av innvandrerbarn.

Det tok ikke lang tid før han tok sine barn ut av den skolen og plasserte dem i en skole hovedsaklig med etnisk norske barn.

Slik går det når du plutselig opplever at virkligheten ikke på langt nær er lik din "fantasiverden".

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem snakker om å behandle noen?

Her var det snakk om ikke å gå på visning pga "navnene ved inngangsdøren"...

Med vennlig hilsen

Feil igjen Sør - navnet på inngangsdørene forteller bare hva de kan forvente av miljøet de skal flytte inn i.

De velger hvor de vil bo ut i fra de ekstremt dårlige erfaringene med å bo i et miljø med et sterkt innslag av utlendinger.

Erik Solheim argumenterte som deg - helt til barna hans havnet på en skole med et miljø som var sterkt preget av innvandrerbarn.

Det tok ikke lang tid før han tok sine barn ut av den skolen og plasserte dem i en skole hovedsaklig med etnisk norske barn.

Slik går det når du plutselig opplever at virkligheten ikke på langt nær er lik din "fantasiverden".

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Ulv i Faarikaal gjør er å beskrive virkligheten. Det er ingen "synsing" i hva han skriver, og det er heller intet rasistisk i å beskrive en virklighet.

Det du gjør er å argumentere med ståsted i fantasien og slik du skulle ønske at det var.

Siden vi lever i virkligheten og ikke i din fantasiverden, så legger både jeg og de fleste andre mest vekt på virkligheten.

Mvh

Spar meg alt pjattet om fantasiverdener hver gang du ser du har tatt feil.

Du skrev det var jeg som gjorde det til et poeng at de var "innvandrere", og jeg viste deg at sitatene kom fra Ulv. Og hovedsakelig fra innlegg mellom dere!

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spar meg alt pjattet om fantasiverdener hver gang du ser du har tatt feil.

Du skrev det var jeg som gjorde det til et poeng at de var "innvandrere", og jeg viste deg at sitatene kom fra Ulv. Og hovedsakelig fra innlegg mellom dere!

Med vennlig hilsen

Ulv har presisert at dette gjelder for alle miljøer uansett hvor slik dritt forekommer - og gitt gode eksempler på det.

At du klipper, limer og redigerer i hans innlegg (ala Helskog) gjør ikke det du skriver til noen sannhet av den grunn Sør.

Mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei Sør - de velger ikke hvor de ønsker å bo ut i fra navnene på inngangsdøren.

De velger hvor de vil bo ut i fra de ekstremt dårlige erfaringene med å bo i et miljø med et sterkt innslag av utlendinger.

Erik Solheim argumenterte som deg - helt til barna hans havnet på en skole med et miljø som var sterkt preget av innvandrerbarn.

Det tok ikke lang tid før han tok sine barn ut av den skolen og plasserte dem i en skole hovedsaklig med etnisk norske barn.

Slik går det når du plutselig opplever at virkligheten ikke på langt nær er lik din "fantasiverden".

Mvh

Si meg - leser du hva som blir skrevet:

Du skriver: "Nei Sør - de velger ikke hvor de ønsker å bo ut i fra navnene på inngangsdøren."

Ulv skrev: "De norske ser jeg leser på postkassene nederst i oppgangen og finner ikke et norsk navn. Da snur de og går ikke på visningen."

Var det noe mer?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Feil igjen Sør - navnet på inngangsdørene forteller bare hva de kan forvente av miljøet de skal flytte inn i.

De velger hvor de vil bo ut i fra de ekstremt dårlige erfaringene med å bo i et miljø med et sterkt innslag av utlendinger.

Erik Solheim argumenterte som deg - helt til barna hans havnet på en skole med et miljø som var sterkt preget av innvandrerbarn.

Det tok ikke lang tid før han tok sine barn ut av den skolen og plasserte dem i en skole hovedsaklig med etnisk norske barn.

Slik går det når du plutselig opplever at virkligheten ikke på langt nær er lik din "fantasiverden".

Mvh

Si meg - leser du hva som blir skrevet:

Du skriver: "Nei Sør - de velger ikke hvor de ønsker å bo ut i fra navnene på inngangsdøren."

Ulv skrev: "De norske ser jeg leser på postkassene nederst i oppgangen og finner ikke et norsk navn. Da snur de og går ikke på visningen."

Var det noe mer?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulv har presisert at dette gjelder for alle miljøer uansett hvor slik dritt forekommer - og gitt gode eksempler på det.

At du klipper, limer og redigerer i hans innlegg (ala Helskog) gjør ikke det du skriver til noen sannhet av den grunn Sør.

Mvh

Si meg - leser du hva som blir skrevet:

Du skriver: "Nei Sør - de velger ikke hvor de ønsker å bo ut i fra navnene på inngangsdøren."

Ulv skrev: "De norske ser jeg leser på postkassene nederst i oppgangen og finner ikke et norsk navn. Da snur de og går ikke på visningen."

Var det noe mer?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...