Gå til innhold

Lavt stoffskifte symtomer - hva-hvordan-alt. behandling


Gjest Smily

Anbefalte innlegg

Gjest Smily

Er det nok med 1 prøve hvert år for å vite om stoffskiftet er ok eller er det nødvendig med prøver til eks. 3 stk på en måned eller så.

Min samboer har alle symtomer på lavt stoffskifte nå.

I januar viste prøvene ok - legen vår mener ny prøve skal taes først ca. jan-febr. 2001. ????Blir dette riktig ?

Forøvrig en fantastisk lege hun og jeg har.

????Finnes det naturprodukter mot lavt stoffskifte ?

????Er det farlig med inntak til eks. 0,5 mg " thyroxin" for å ev. se en bedring ?

Min samboer har en kropp i ubalanse fysisk og etter hvert også noe psykisk ubalanse.

Får fort mye vann i kroppen - hovne fingre osv..

????Hvor er ev. det beste alternative behandlingssted i Norge med leger/ naturleger/ mineral-vitamintester osv... ???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset

Kjære Smily.

Stoffskiftet er hos de fleste stabilt og reguleres/overvåkes kontinuerlig av hjernen. Ved sykdom eller følelse av ubalanse kan det være nødvendig å ta prøver relativt ofte, for eksempel hver tredje mnd. Når det gjelder symptomene på lavt stoffskifte er disse oftest tretthet, frossenhet, lav puls, forstoppelse, vektøkning og depresjon. Det finnes også andre sykdommer som kan gi noen av de samme symptomene så jeg anbefaler å holde kontakt med legen slik at dere kan ta nye prøver før det er gått et år hvis symptomene forværres. Jeg vil ikke anbefale å eksperimentere med thyroxin eller naturprodukter sålenge blodprøvene er normale. Dette kan føre til ytterligere ubalanse i kroppen. Noen kan ha god nytte av opphold ved helseheim med kostveiledning og trening hvis kroppen er ute av lage uten noen påvist sykdom. Ved Tonsåsen i Valdres har de lang erfaring med trening og sunt kosthold for å få kroppen i sving igjen.

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...