missberta Skrevet 11. januar 2003 Skrevet 11. januar 2003 jeg lurer på hvordan man kan slippe å få liggesår som gammel. er det noen som vet noe om det?? 0 Siter
Nyco Skrevet 11. januar 2003 Skrevet 11. januar 2003 Satse på å være frisk og rask og oppegående til den dagen man dør. Eller håpe på dyktige pleiere med tid nok til å snu en stakkars krok jevnlig ;0) 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. januar 2003 Skrevet 11. januar 2003 Det er jo ikke bare gamle mennesker som får liggesår da men å forhindre liggmesår må man bytte stilling slik at man ikke belaster samme punkter hele tiden. 0 Siter
naiv Skrevet 11. januar 2003 Skrevet 11. januar 2003 Det finnes spesielle madrasser som skal hindre at man skal få liggesår. 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. januar 2003 Skrevet 11. januar 2003 Det finnes spesielle madrasser som skal hindre at man skal få liggesår. Tempurmadrasser, som vi har diskutert her før :-) 0 Siter
tigertrollet Skrevet 11. januar 2003 Skrevet 11. januar 2003 Tempurmadrasser, som vi har diskutert her før :-) De er superduper! :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 11. januar 2003 Skrevet 11. januar 2003 De er superduper! :-) Hva er det det heter i reklamen Ingen over og ingen ved siden av ) Har aldri sovet så godt i hele mitt liv. Til og med bedre enn den gamle vannsenga!!!! 0 Siter
tigertrollet Skrevet 11. januar 2003 Skrevet 11. januar 2003 Hva er det det heter i reklamen Ingen over og ingen ved siden av ) Har aldri sovet så godt i hele mitt liv. Til og med bedre enn den gamle vannsenga!!!! Hehe, ja det er en spesiell madrass. Verdt alle pengene:) Steinhard nå når soverommet er så kaldt, men den former seg jo perfekt til kroppen. 0 Siter
naiv Skrevet 11. januar 2003 Skrevet 11. januar 2003 Tempurmadrasser, som vi har diskutert her før :-) Aha - jeg har ikke vært med i den diskusjonen. Jeg kjenner en kreftsyk som har en slik madrass, men navn er ikke min sterke side :-) 0 Siter
Line Skrevet 24. juni 2003 Skrevet 24. juni 2003 En Tempurmadrass kan være god å ha for å forebygge liggesår, men også å være veldig nøye med å smøre inn belastede områder med feit krem/salve (f.eks. støtputesalve) en gang eller to daglig. Om vedkommende kan ligge på begge sider, er det bra å snu seg i senga et par ganger hver natt, slik at belastningen blir fordelt. Skulle det oppstå sår, er det viktig å være oppmerksom på dette, slik at man får lagt på kompresser og forhindre liggesårene i best mulig grad... Jeg har sett STORE liggesår hos pasienter, og det ser fryktelig vondt ut... 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.