TRISTIAN Skrevet 30. januar 2003 Del Skrevet 30. januar 2003 ...hvordan sinnet kan snu alt oppned iløpet av et par timer... Idag har jeg hatt en ganske bra dag....var lett til sinns, lett i kroppen..ja til tider tilogmed munter...? :-) Kom hjem, ryddet litt, trakk opp persienner for å la det lille som var igjen av dagslys flomme inn....fortsatt rimelig optimistisk. Satte meg etter en stund ned i sofaen, myste litt på tv....duppet av litt... våknet. ...også var alt SVART. Nå er det plutselig INGENTING som gir mening. Jeg tåler bare ikke meg selv....man kan med rette si at JEG kjeder MEG ihjel..... Hadde vært en grei måte å ta livet av seg på....hvis det bare ikke hadde tatt så sabla lang tid.... Lurer på om jeg kjeder ANDRE ihjel også..? Sikkert. Jeg tror; at uansett hvor ofte og hvor lenge jeg smiler, så nytter det ikke......jeg blir aldri en person som vekker interesse hos andre mennesker. Situasjonen er låst. Jeg kommer meg ikke ut. FANGET i dette livet.... Håper en eller annen kosmisk kraft kan se i nåde til meg snart, og enten gi meg evnen til å LEVE, eller bare rett og slett LA MEG DØ..... Det fins bare to alternativer.... HVA BLIR DET TIL? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91463-det-er-merkelig/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ikke undertegnet Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Det er jo mange her som synes du er interessant da... Og vi på DOL er jo ikke så annerledes enn folkute i RL vil jeg tro! Hvis du svinger veldig mye så kanskje det var en stabilisator du skulle ha istedet for den Remeronen. Du har sikkert ikke lyst til å prøve igjen men.... Hvis jeg prøver Lamictal en gang skal jeg rapportere. Lamictal er jo egentlig en epilepsimedisin, så det går jo an å tenke slik at 'hadde jeg hatt epilepsi, så måtte jeg jo bare brukt den'. En ting du kunne prøvd var homeopati (sukkerpiller) eller blomstermedisin (Dr. Bachs). Begge deler kan være veldig bra for psyken hvis du treffer. Men det er prøving og feiling der også da. Men du slipper de ekle bivirkningene. Selv så har jeg fått noen homopatpiller nå som gjorde susen. Tok faktisk vekk den voldsomme bekymrignstendensen min. Det har ikke gitt meg rast og ro de siste ukene. Men nå reagerer jeg på livets små begivenheter med mye større ro. Kan nesten ikke tro det, men det har vært en stund nå, og det roet seg da jeg begynte på pillene, så jeg begynner å tro at jeg har truffet blink denne gangen. Får samle krefter til neste 'bakholdsangrep'. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91463-det-er-merkelig/#findComment-504684 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Theos Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Du er nok nødt til å henge med videre TRISTIAN. Husk vi har oppgaver å løse, feks som å få tilbake NHD! Ikke gi deg! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91463-det-er-merkelig/#findComment-505152 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest tippsi Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Jeg har lest noen av innleggene dine, og lurer på om diagnosen sosialangst og depresjon er stilt av deg selv eller av fagperson. For meg minner det meg mye om noe bipolart eller aller helst borderline. Spesielt dette med at du svinger så fort i humøret og har et ekspolsivt sinne og kaster rundt omkring deg med ting og tang. Jeg mener også å ha lest at du har hatt tedenser til å forherlige enkeltindivider og være ditto negativ til andre. Dette kan jo kanskje være splitting eller svart hvitt syn. Bare tanker. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91463-det-er-merkelig/#findComment-505252 Del på andre sider Flere delingsvalg…
neuni Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 det å lære seg til å mestre svingningene er vanskelig. men det går. og etterkvart vil svingningene bli mindre. det viktige er å huske på korleis det er å ha det svart når du har det bra. det er ikkje nok å jobbe med å huske at det går opp igjen når du er nede, men også huske på at det går ned igjen når du er oppe. slik kan du forberede deg, og jobbe med å jevne ut svingningene. det er typisk at det som svinger langt opp, også svinger langt ned. så hvis du f.eks merker at ein opptur "tar av", så forsøk å ta kontrollen over det. det er jo ikkje slik at målet skal være å ha det flatt, men at svingningene har mindre utslag...og det gjelder begge veier, skal det bli balansert. og det betyr heller ikkje at du ikkje kan være glad - men at du bør forsøke å motvirke hektisk gladhet eller kva eg no skal kalle det. no veit eg jo ikkje egentlig om dette med høye oppturer er noko du opplever ofte - men eg ville ikkje bli overraska om det er slik, hvis du har brå svingninger. det lar seg gjere å mestre det! og terapi/medisinering vil være med på å balansere det, slik at det ikkje er SÅ store utslag som skal mestres etterkvart. ha ein fin, jevn dag! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91463-det-er-merkelig/#findComment-505278 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snufseguri Skrevet 31. januar 2003 Del Skrevet 31. januar 2003 Hei, Tristian! Først og fremst så må jeg bare få si at du ikke kjeder noen ihjel! Du er veldig flink til å skrive, og til å beskrive hvordan du har det. Hvis det er noen her som er kjedelig, så er det meg. :-) Ellers kan jeg fortelle deg at mitt humør også svinger ganske mye. Litt for mye... Humøret snur fra sekund til sekund. Først så er jeg f.eks. kjempeglad og lykkelig, og i neste sekund blir alt svart og jeg ser ingen vei i "vellinga" (rart uttrykk, kanskje...:-)). Jeg kan løpe rundt i leiligeten og sprudle og le, for så i neste øyeblikk bli skikkelig nedfor og bare ønsker å dø... Vet ikke hvorfor jeg er sånn, føler meg ganske unormal til tider. Synes synd på de rundt meg, for de får så ørene "flagrer" noen ganger... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91463-det-er-merkelig/#findComment-505595 Del på andre sider Flere delingsvalg…
TRISTIAN Skrevet 1. februar 2003 Forfatter Del Skrevet 1. februar 2003 Hei, Tristian! Først og fremst så må jeg bare få si at du ikke kjeder noen ihjel! Du er veldig flink til å skrive, og til å beskrive hvordan du har det. Hvis det er noen her som er kjedelig, så er det meg. :-) Ellers kan jeg fortelle deg at mitt humør også svinger ganske mye. Litt for mye... Humøret snur fra sekund til sekund. Først så er jeg f.eks. kjempeglad og lykkelig, og i neste sekund blir alt svart og jeg ser ingen vei i "vellinga" (rart uttrykk, kanskje...:-)). Jeg kan løpe rundt i leiligeten og sprudle og le, for så i neste øyeblikk bli skikkelig nedfor og bare ønsker å dø... Vet ikke hvorfor jeg er sånn, føler meg ganske unormal til tider. Synes synd på de rundt meg, for de får så ørene "flagrer" noen ganger... :-) ;o)...syns du høres litt morsom ut , jeg da....kunne vært interessant å "fått så øra flagra" av deg avogtil.... Jeg LIKER overraskelser...ting blir ikke så kjedelig da..:-) Tror en som deg bare bidrar til å gjøre ting litt mer "livat".....:-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91463-det-er-merkelig/#findComment-506369 Del på andre sider Flere delingsvalg…
snufseguri Skrevet 2. februar 2003 Del Skrevet 2. februar 2003 ;o)...syns du høres litt morsom ut , jeg da....kunne vært interessant å "fått så øra flagra" av deg avogtil.... Jeg LIKER overraskelser...ting blir ikke så kjedelig da..:-) Tror en som deg bare bidrar til å gjøre ting litt mer "livat".....:-) Hei! Vel, jeg er ikke akkurat kjent for å være en livat person. Men hvis det er noe som irriterer eller provoserer, så! DA kan til og med jeg bli et fyrverkeri av eder, skrik og sinne... :-) Tror nok det er noen ører som begynner å bli litt tynnslitte, ja... Hehe... :-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91463-det-er-merkelig/#findComment-507011 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.