Gå til innhold

Efexor....mye rart

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp begynt med Efexor, og har lest veldig mye rart om det her på forumet. Alle får/har jo forskjellige virkninger av dette, men etter hva jeg har lest av hva dere skriver her, så er min virkning helt motsatt...

For en tid tilbake skrev noen at man la på seg av Efexor... Jeg har mistet helt matlysten og gått ned 2 kilo på en uke. Noe som ikke er bra, da jeg er bulimisk og undervektig fra før av (veier nå ikke mer enn 43kg...)

Mange klager over søvnløshet... Jeg sover HELE tiden. Legger meg ved 22-23 tiden, og våkner ikke før rundt 16 tiden.

Er det riktig at Efexor også kan virke slik? Noen som har opplevd dette? Er det bare jeg som er helt "unormal"???

Tror heretter at jeg skal slutte å lese om tablettene, og bare ta de...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91586-efexormye-rart/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Det er det som gjør det så vanskelig. Hver person er unik. Det blir prøving og feiling for å finne ut hva en tåler best. Så det er helt normalt at du har _dine egne_ bivirkninger.

Jeg gikk forresten opp mye på Cipramil. Med Efexor stabiliserte vekten seg, dvs jeg gikk ikke ytterligere opp. Gikkv el faktisk ned et par-tre kilo i begynnelsen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91586-efexormye-rart/#findComment-505551
Del på andre sider

Lottemor1365380387

Hei du:)

Jeg bruker selv Efexor og jeg kan sove når som helst og helst hele tiden.

Jeg tror ikke det er noen form for oppskrift på hvordan man reagerer.

For vi er jo så forskjellige.

Jeg gikk nes i starten men det var forde jeg ble så kvalm av de.

Nå har jeg lagt vell så godt på meg,men det er vell av andre årsaker tror jeg.

Siden du er anorektiker bør du følge nøye med om dette fortsetter.

Du MÅ ikke la det gå for lenge med å forstette å gå ned i vekt.

Snakk med legen din om vekttapet ditt.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91586-efexormye-rart/#findComment-505727
Del på andre sider

av alle dei mange forskjellige bivirkningene man kan få, får kvar enkelt sitt personlige utvalg, ser det ut til.

det med å sove mykje kjenner eg igjen fra da eg starta på efexor, samtidig som eg også kunne ha det motsatt - problemer med å sovne. men det var i så fall relatert til hjertebank.

det er ein vanlig bivirkning ved efexor med "anoreksi". eg går ut i fra at det ikkje er -sjukdommen- anoreksi som er meint, men berre rein spisevegring i form av manglende lyst på/interesse for mat. slik hadde eg det også i starten med efexor - men da hadde eg hatt det litt slik i ein periode fra før (uten å ha sf, vel å merke - berre manglende lyst/interesse for mat)

ein lur ting kan være å føre ein liten logg over fysiske og psykiske ting du kjenner...eg gjorde det dei første 2 vekene på efexor. om kvelden før eg la meg skreiv eg ned det eg hadde kjent i løpet av dagen. og det var lurt, for no - 2,5 år seinere - hadde eg såklart ikkje huska noko som helst av det hvis eg ikkje hadde skrivi det ned ;)

med ein slik liten, enkel logg kan du lettere følge med på utviklinga, noko som sikkert særlig er lurt mht sf'en din.

lykke til, og ja du har rett, bare spis pillene uten å høre så mykje på kva enkeltpersoner seier, for vi seier alle forskjellige ting ;)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91586-efexormye-rart/#findComment-505969
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...