Gå til innhold

Alternative beh.metoder ved bulimi?


Gjest Sunshine

Anbefalte innlegg

Gjest Sunshine

Hei

Eg lure på om det fins nokon gode alternative behandlinger ved bulimi? (soneterapi, homøpat, akupunktur, og andre ting viss det er)

Eg går allerede til lege og psykolog, men føler at eg ikkje kommer nokon vei der. Heilt ærlig så har eg heller ikkje dårlig sjølvbilde og elske livet, noko som psykologen og har sagt at det er vanskelig å finna ut kvifor eg kaster opp, siden det ikkje er nokon åpenbare psykiske grunner til at eg har det som eg har. Det einaste kan væra at eg reagerer sånn ved stress, har prøv yoga noko som gjorde meg veldig avslappa, og sjokolade gjør meg avslappa, men problemet er at eg kaste alltid opp etter sjokolade, så eg har meir tru på litt meir utradisjonelle behanlingsmetoder. Så vet du om noko behandlingsformer som kan hjelpa? Eg er 18, tynn og totalt utslitt både fysisk og psykisk av å ha det sånn som eg har det. Og kva koster det, for det hjelper vel ikkje om du har frikort, siden det er meir privatpraksis?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset

Kjære Sunshine.

Jeg mener at bulimi først og fremst bør behandles med psykologiske metoder og vil råde deg til å ta opp med dine terapeuter om gruppebehandling kunne være en god ide. Tanken er at andre i samme situasjon kan hjelpe deg med praktiske tips og innsikt i plagene. Noen ganger kan den psykologiske konflikten innvendig sitte så dypt at den ikke er bevisst. Når det gjelder behandling så er det god dokumentasjon for at akupunktur hjelper mot kvalme og oppkast, men ikke direkte mot bulimi. Oppsøker du en lege som er akupunktør vil du sannsynligvis kunne bruke frikortet hvis dere samtidig har en samtale. Medlemslister over akupunktører får du fra de store foreningene NFKA (Norsk forening for klassisk akupunktur) og NAHO (Norske akupunktørers hovedorganisasjon).

Informasjon via Internett erstatter ikke en legekonsultasjon. For en sikker

vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet bør du derfor rådføre deg

med legen din.

Vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...