stucked in a moment Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 Dette er til deg , "trist jente", som svarte meg! og til alle andre der ute som sliter /har slitt med det samme. Fysøren for ei fantastisk uke!Faktisk, så er det den mest fantastiske uka på hele 2 år!! Jeg var syk( som i og for seg ikke er SÅ fantastisk). Når jeg sier syk, mener jeg i grunnen syk på to ulike måter: PÅ den ene siden: Syk, med feber og hoste, og et hode som en bomullsdott. På den andre siden:Syk, fremdeles plaget med spiseforstyrrelser(bulimi). Men egentlig så hadde jeg nok med å væere syk på bare den ene måten denne uka.To var liksom for mye. Ikke det at det bare er å legge bort det ene, og velge det andre. Så enkelt er det ikke. Men jeg orket bare ikke å "bry" meg denne uka. Hadde ikke behov for det,liksom. Og mens jeg lå der , på senga, og bladde likegyldig gjennom et gammelt " i-form-blad", slo det meg: Hva i helvete er det jeg driver med? Hvorfor i all verden gjør jeg dette? Ikke det at jeg leste i at gammelt "i-form-blad", men hvorfor i det hele tatt jeg noen gang kunne komme til å kaste opp maten min?. Maten min- den som skal holde meg i live , og være min vei til et såkalt liv- et innholdsrikt liv , der det er åpent for at du kan gjøre nesten hva du vil - du kan leve! Reise! Møte mennesker! Ha det gøy! Utrolig gøy! Jeg bladde og bladde, og jeg observerte side opp og side ned, bugnende med friske grønnsaker. Brokkoli,salat , mye sunt. You name it. Og jeg fikk så utrolig lyst å spise. Fikk så utrolig lyst å kjenne at jeg levde. Fikk så utrolig lyst å bare være sunn . Ikke mager. Men sunn. Sunn har jeg vel forsåvidt alltid vært , inntil jeg fikk det for meg at jeg ville bli så mye penere hvis jeg veide 40 kilo. INGEN gutter liker jenter som veier 40 kilo , og er 1,70 høy.Ingen. Hvis de gjør det ,er de skrudde. Og hvis noen jenter ønsker å væere det , er de faen meg like skrudde. ( Det var et spark til meg ,like mye som til alle dere andre!) Søren altså! Våkn opp verden! Lev! Så nå har jeg ikke kastet opp på ei uke! Og jeg har heller ikke noe ønske om det! Jeg skal slutte å trene for å forbrenne kalorier, og bli mager,og begynne å trene for å være sunn istedet! Jeg er så utrolig stolt over meg selv.Og jeg håper at alle dere andre er det også..?:-) Jeg har spist grønnsaker, frukt,fisk, og alt som naturen kan by på. Jeg har kjent den deilige knakingen av grønnsaker og frukt mellom tennene,gitt faen i alt ANNET, og hatt det utrolig MORO! ( Jeg var ikke sjuk hele uka , bare et par dager) Så til deg " triste jente": Nei, jeg følte overhodet ikke at du trengte deg på da du svarte meg. HVorfor i all verden skulle jeg det? Jeg satte utrolig pris på det du skrev, selv om jeg ikke las det før idag. Det varmet så fryktelig.Det at du gjerne ville hjelpe meg. Og nå føler jeg en slags plikt til å hjelpe deg også.Hvis du skjønner. Jeg lever!! yooohoooooooo!!!!! og jeg gir aldri slipp på det. Håper på svar da!8-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91610-beautiful-so-far/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
neuni Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 eg kjenner deg ikkje - men eg er også stolt av deg! ) eg blei veldig glad av å lese innlegget ditt, det var så flott å lese korleis det kunne gå opp for deg kva du mista - det å leve, oppleve, sunnhet, natur, glede.... det hender eg kopierer og tar vare på innlegg eg leser, hvis eg synes dei er spesielt kloke og gode. eg kopierer ditt no, håper det er i orden for deg! lykke til videre, hold fast ved det du har funne! husk at du vil møte på dei gamle tankene fleire ganger, så fortsett å jobbe godt med disse tankene du har no, og vit at dei er sanne, sunne og gode, det er dei tankene som vil gi deg eit godt liv 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91610-beautiful-so-far/#findComment-505964 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest skuld Skrevet 1. februar 2003 Del Skrevet 1. februar 2003 eg kjenner deg ikkje - men eg er også stolt av deg! ) eg blei veldig glad av å lese innlegget ditt, det var så flott å lese korleis det kunne gå opp for deg kva du mista - det å leve, oppleve, sunnhet, natur, glede.... det hender eg kopierer og tar vare på innlegg eg leser, hvis eg synes dei er spesielt kloke og gode. eg kopierer ditt no, håper det er i orden for deg! lykke til videre, hold fast ved det du har funne! husk at du vil møte på dei gamle tankene fleire ganger, så fortsett å jobbe godt med disse tankene du har no, og vit at dei er sanne, sunne og gode, det er dei tankene som vil gi deg eit godt liv Så flott, selvfølgelig er jeg stolt av deg. Stå på, du har sett at livet er verdt en kamp 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91610-beautiful-so-far/#findComment-505972 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trist jente Skrevet 10. februar 2003 Del Skrevet 10. februar 2003 Hei søte du. beklager sent svar, men jeg har ikke vært på dataten før nå. har ikke internet hjemme.. ble utrolig glad for å høre at det går så bra med deg!!! håper inderlig det fremdeles er like bra!!!! Jeg beundrer deg utrolig for det du har klart! en hel uke uten å kaste opp!! utrolig modig gjort av deg! er kjempestolt av deg lille venn! og veldig veldig glad på dine vegne! Du må være utrolig sterk. Skulle ønske jeg også fant den hemmelige nøkkelen til å bli frisk. Jeg har vært syk i 12-13 år, gått i behandling i 4- men fremdeles alt annet enn frisk... jeg vil ingenting annet enn å bli frisk, samtidig som jeg er livredd for å legge på meg. Følelsen av å ha mat i magen takler jeg overhodet ikke. panikken tar meg og jeg MÅ kaste opp, uavhengig av mengden mat.. tankene om at fettet legger seg overalt, at hele jeg bare er en stor fettklump tar helt overhånd. jeg klarer ikke å styre det... jeg klarer det ikke alene rett og slett.. Det er ikke så mye det at jeg må spise. Det er mer det at jeg føler behov for å kaste opp. rense meg på en måte.. alt er så deilig etterpå. jeg trenger heller ikke å spise noe, jeg kan likegjerne drikker mengder av vann som jeg kaster opp. Jeg er så inderlig klar over at det ikke er maten som er det egentlig problemet. Selv om hele livet mitt har dreid seg om mat veldig lenge, så er det ikke maten.. problemet er bare at jeg ikke vet hva det egentlig er... dagene bare går og går, har gjort det i flere år. jeg vil så gjerne bli frisk, men blir bare verre og verre... alt dreier seg om å spise eller ikke spise, om å kaste opp, om å forbrenne, om å skjule... Jeg er utrolig glad for at du kanskje har funnet deg en vei ut av dette helvete! vi tror vi blir glade bare vi blir litt tynnere, men vi blir ikke det! Vi blir kanskje tynne, men ikke lykkelige... Livet må bestå av andre ting enn besettelsen om å måtte bli tynnere. du blir aldri fornøyd uansett hvor tynn du blir. Tynn blir aldri tynn nok i vår verden.. Håper du forsetter å fortelle hvordan det går med deg!! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/91610-beautiful-so-far/#findComment-514419 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.