Gå til innhold

Unnvikende/engstelig personlighetsforstyrrelse

Anbefalte innlegg

Hei.

Har gått hos psykolog, og fått denne diagnosen. Kan noen fortelle hvor jeg kan finne stoff om emnet, og har noen blitt friske? Har nå vært deprimert i 30 år, klarer ike omgås med andre, og alt virker håpløst.. Trenger hjelp, har prøvd mange ulike medisiner, men ingen hjelper. Var innlagt en periode, og fikk beskjed om at det ikke var håp for meg..

Vil gjerne tenke positivt, men klarer ikke.

Fortsetter under...

Hvis du går på www.kvasir.no, og søker på "unnvikende personlighetsforstyrrelse", så finner du litt informasjon.

Hvis du bruker søkfunksjonen her på DOL, og søker på det samme i psykiatriforumet, så finner du også noen innlegg om dette.

Leser du greit Engelsk tekst, kan du søke på www.google.com, på følgende søkeord: "Anxious avoidant personality disorder"

Jeg mener å ha sett ett eller annet sted at det er en variant av sosial fobi. Da høres det litt rart ut at det ikke skal gå an å behandle hos deg også. Kombinasjon av medisiner, kognitiv terapi og eksponeringsterapi virker jo mot sosial fobi.

Hvis du går på www.kvasir.no, og søker på "unnvikende personlighetsforstyrrelse", så finner du litt informasjon.

Hvis du bruker søkfunksjonen her på DOL, og søker på det samme i psykiatriforumet, så finner du også noen innlegg om dette.

Leser du greit Engelsk tekst, kan du søke på www.google.com, på følgende søkeord: "Anxious avoidant personality disorder"

Jeg mener å ha sett ett eller annet sted at det er en variant av sosial fobi. Da høres det litt rart ut at det ikke skal gå an å behandle hos deg også. Kombinasjon av medisiner, kognitiv terapi og eksponeringsterapi virker jo mot sosial fobi.

Vil si tusen takk til -rodell for gode tips. Har funnet mye, og det hjalp til å klare å se lysere på ting, i hvert fall for en stund. TAKK!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...