Gå til innhold

splstudent og depresjon

Anbefalte innlegg

Gjest jente80

jeg er sykepleiestudent. For tiden er jeg på praksis i lukket psykiatrisk avdeling, det som er litt ironisk for meg i denne perioden er det at jeg har plager med depresjon og selvmordsplager og selvskading nå, har hatt det skikkelig tøft nå de siste mnd. Jeg er på praksis og skal hjelpe de andre som er innlagt der, så er jeg mer deprimert enn mange andre der selv.... Sliter skikkelig for jeg vil ikke vise det for da innbiller jeg meg at det påvirker studiet mitt.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/91848-splstudent-og-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

husk at dersom du får behandling hos fastlege og/eller psykolog, så er jo ikkje det noko skolen har noko med. taushetsplikt osv...;) så sørg iallfall først og fremst for å få den behandlinga du trenger!

alt etter kor ille du har det...så kan du jo sjå på det som at du har all mulig evne til å forstå pasientene, for du VEIT åssen det er!

hvis det er uoverkommelig (og eg forstår godt om det er det), så ber du om ein samtale med rådgiver på skolen og forklarer situasjonen. rådgiver vil ha taushetsplikt, er det ikkje så? det kan du jo spørre om... men eg meiner bestemt det. da kan du få vedkommende til å hjelpe deg til å finne ein løsning.

Hvis praksisperioden er lang bør du kanskje vurdere å bytte praksis sted.

Min erfaring er at en ofte møter mye forståelse og velvillighet om man er åpen.

Har selv gjennomført en 3-årig helse og sosial utdannelse, og jeg har fått god støtte på skolen. Ble syk i 3. året og måtte derfor gå om igjen, men ingen har ymtet frampå at "en som meg" bør holde seg langt unna et slik yrke.

Vi er individer ;)

Dine erfaringer kan være gode å ha senere, når du får jobbbet deg gjennom det og lagt det bak deg.

Ville satset på å få praksis/jobb utenfor psykiatrien i første omgang var jeg deg..

Best for deg og best for pasientene.

Mvh

Gjest jente80