Gå til innhold

Skadelig å ta Cipramil og Mianserin ved graviditet?

Anbefalte innlegg

Gjest nickløs i dag

Jeg lurte på om det var svært skadelig for fosteret om man blir uventet gravid mens man tar disse to medisinene?

Jeg tar èn tablett (20 mg) Cipramil hver morgen, og 2-3 tabletter (a 10 mg) Mianserin (samme virkestoffer som Tolvon) om kvelden for å få sove.

Er i et parforhold, og er redd for hvilke skader det ville ha for et evt foster om jeg ble uplanlagt gravid? Vi hadde nemlig et "uhell" for litt siden, men jeg kan ikke teste før forventet menstruasjonsdag. Altså vil jeg gå på medisinen i 3 uker før jeg får testet.

Noen som har peiling?

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Jeg spurte om noe av det sammen for en tid tilbake siden, jeg går også på Cipramil. Fikk tilbakemelding om at dette betydde ingenting i forhold til graviditet så jeg tror du kan føle deg trygg på at det stemmer også for deg.

Gjest nicløs i dag

Har du ikke snakket med legen din om dette da?

Aller helst skal du ikke ta noe!

Men Mianserin skal du ikke ta! Da er cipramil bedre...

men dette _må_ du snakke med legen om!

Tak for svaret.

Nei, jeg har ikke snakket med legen min om det. Mest fordi jeg er så lei av å reke ned kontoret hennes. Jeg lider av depresjon, og det er ikke noe nytt eller uvanlig at man får mange rare og til tider uebegrunnede bekymringstanker da. Jeg kan ikke ta kontakt med lege hver gang jeg får en eller annen bekymring, føler jeg.

Og som nevnt, det er svært tidlig enda, og jeg kan ikke teste enda selv. Men av en eller annen grunn har jeg fått det for meg at jeg kan være gravid. Og da blir jeg selvsagt kjempebekymret for barnet....på grunn av medisinene altså.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...