Gå til innhold

Hvordan virker antipsykotika? NHD?

Anbefalte innlegg

emm1365380467

Jeg har nettopp fått foreskrevet Seroquel for tankekjør, hallusinasjoner(mest det at jeg hører stemmer),lite søvn (ikke over 2-3 timer sammenhengende på ca 2 måneder) og stor redsel/ uro. Jeg lurer på hvordan antipsykotika virker i hjernen/nervesystemet? Kan det hjelpe mot noe av det jeg har nevnt? Blant bivirkninger stod det økt vekt. Kommer det av økt matlyst/spiser mer, at man blir slapp og beveger seg mindre, eller tar kroppen opp mer av maten? Var for redd til å spørre da jeg fikk resepten. Har vært redd for å skrive hit også, er jo ikke sikker på om jeg har virkelige problemer... ser sånn ut når jeg skriver, men jeg er ikke til å stole på når det gjelder meg selv, kan jo bare klage og overdrive for det jeg vet. Er det farlig å ta slike tebletter om man ikke trenger dem? Hva kan skje da?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92048-hvordan-virker-antipsykotika-nhd/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...