Gå til innhold

NHD - manisk/depressiv????


marion

Anbefalte innlegg

kjære NDH, håper du kan gi meg råd om hva jeg burde gjøre. jeg har nå gått på 40/60 mg cipramil siden oktober (brukte i tre måneder Buspar i tillegg, har nå sluttet med det etter at angsten gikk bort) for en overvelmende depresjon som bare nekter å gi seg. men innimellom nedturene har jeg hyppige, kortvarige "oppturer" der alt er perfekt, livet og fremtiden ser bare sååå deilig ut og jeg kan ikke VENTE med alt jeg har lyst til. har lest endel om manisk-depressiv sykdom for jeg føler at dette ikke "bare" er en depresjon! men det er mye som ikke stemmer med manisk-depressiv-diagnosen også, for det første varer oppturene bare kort-korte øyeblikk (max to-tre dager) og jeg føler ikke nødvendigvis at jeg mister helt "bakkekontakten" og løper ut og shopper meg blakk eller planlegger helt urealistiske ting osv. men jeg blir bare så LYKKELIG, og i neste sekund er jeg igjen så langt nede og alt går så fort at jeg rekker ikke å henge med. er dette bare ekstreme humørsvingninger? (jeg er nå 22 og var mye plaget med humørsvingninger i puberteten, men det kan da ikke være "pubertetsproblemer" enda???) det er virkelig slitsomt å leve med dette, skal jeg fortsette med cipramil(har prøvd efexor, zoloft + en til før i korte perioder), skal jeg bytte medisiner eller hva skal jeg gjøre synes du?

burde kanskje legge til at jeg har hatt anorexia i flere år men begynner å bli frisk.

kanskje dette ble rotete, håper du kan forstå noe av det og har noen tanker.

marion

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Nils Havard Dahl, psykiater

Jeg synes det diagnostiske her er svært vanskelig, og jeg tør ikke si annet enn at jeg fullt ut deler dine kloke diagnostiske overveielser.

Her er det kun en direkte kontakt med en psykiater som kan gi deg korrekt diagnose. Det synes jeg du bør tilbys om du ikke allerede har fått det.

Jeg synes absolutt at du skal fortsette med Cipramil inntil en psykiater evt. har bestemt noe annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...