Gjest aner ikke Skrevet 5. februar 2003 Skrevet 5. februar 2003 Har nettopp kommet hjem med vallergan fra legen. Den skal brukes som sovemedisin. Skal ta 10 mg om kvelden. Spørsmålet er: NÅR om kvelden? rett før jeg legger meg eller f.eks en time før? Og blir man veldig døsig om morgenen? 0 Siter
Gjest info til deg Skrevet 5. februar 2003 Skrevet 5. februar 2003 Vanlig at man tar det 30 min før.. 0 Siter
Gjest Little Madam Skrevet 5. februar 2003 Skrevet 5. februar 2003 Da jeg brukte vallergan tok jeg det ca 1/2- 1 time før sengetid... og ja, jeg ble ihvertfall temmelig døsig om morgenen.. 0 Siter
Gjest garm Skrevet 5. februar 2003 Skrevet 5. februar 2003 Vallergan har ganske lang tilslagstid og lang virketid med påfølgende hang-over. Derfor bør en ta det minst 2-3 timer før en skal sove. 0 Siter
Gjest heisannsveisann Skrevet 6. februar 2003 Skrevet 6. februar 2003 Vanlig at man tar det 30 min før.. 30min?? Du må da mene 3 timer! 0 Siter
Gjest aner ikke Skrevet 6. februar 2003 Skrevet 6. februar 2003 Takker for svar, men kan ikke si at jeg ble noen klokere Har lest litt mer på nett, og det ser ut som den bør taes noen timer før leggetid. 0 Siter
Gjest så vet du det Skrevet 6. februar 2003 Skrevet 6. februar 2003 Takker for svar, men kan ikke si at jeg ble noen klokere Har lest litt mer på nett, og det ser ut som den bør taes noen timer før leggetid. Du forventer vel ikke et fasit svar her inne??? Noen virker vallergan faktisk på i løpet av kort tid ( 30 min ) andre må ta det flere timer i forveien... Det beste er nok at du selv prøver deg fram, da blir du nok klokere ;-) Angående døsighet er det også individuelt. 0 Siter
Gjest calestia Skrevet 6. februar 2003 Skrevet 6. februar 2003 jeg har brukt vallergan lenge. det bruker de også ved det psykehuset hvor jeg er innlagt. jeg har bestandig tatt den klokka 20.00, med leggetid rundt 23. slik gjøres det også på avdelinga. de første dagene får du nok hangover, men det pleier å gi seg litt etterhvert. Mulig du må bruke mer enn 10 mg, jeg bruker 30, og det er en ganske vanlig dose. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.