Gå til innhold

Medisin

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Kan noen fortelle meg når man er klar for og slutte med medisin og samtaler. Føler liksom at ingen ting hjelper, samtidig som jeg ikke føler meg topp.

Gjest dukkelise
Skrevet

da må du ikke slutte med noe av delene.Snakk med psykl før du gjør noe.

kos

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

Dersom det gjelder depresjon, er retningslinjene slik:

1. gang - 12 mnd

2. gang - > 24 mnd

3. gang og senere: > 5 år, muligens livslangt.

Skrevet

Dersom det gjelder depresjon, er retningslinjene slik:

1. gang - 12 mnd

2. gang - > 24 mnd

3. gang og senere: > 5 år, muligens livslangt.

dette gikk rett inn i mine nylig tenkte tanker.

eg har gått på efexor i 2 år og 2,5 mnd no. depresjonen starta 5 mnd før dette. før det hadde eg hatt korte depressive perioder (tunge, men svært korte), ofte i forbindelse med pms.

eg har begynt å lure på om eg burde seponere denne våren/sommeren, eller vente til neste - ettersom det er den beste årstida for seponering av antidep.

så når du skriver om 1., 2. og 3. gang, så blir eg usikker. kva ville du anbefalt for meg? i bedringsforløpet er eg no der at eg har ganske god styring på nedturene, og bedre initiativ og vilje, eg har begynt å jobbe med å re-introdusere ein del dagligdagse rutiner for å få eit godt grunnlag for å møte verden igjen snart... :)

eg har både lege og psykolog, men ingen av dei er jo eksperter på antidep., derfor spør eg deg :)

Nils Håvard Dahl, psykiater
Skrevet

dette gikk rett inn i mine nylig tenkte tanker.

eg har gått på efexor i 2 år og 2,5 mnd no. depresjonen starta 5 mnd før dette. før det hadde eg hatt korte depressive perioder (tunge, men svært korte), ofte i forbindelse med pms.

eg har begynt å lure på om eg burde seponere denne våren/sommeren, eller vente til neste - ettersom det er den beste årstida for seponering av antidep.

så når du skriver om 1., 2. og 3. gang, så blir eg usikker. kva ville du anbefalt for meg? i bedringsforløpet er eg no der at eg har ganske god styring på nedturene, og bedre initiativ og vilje, eg har begynt å jobbe med å re-introdusere ein del dagligdagse rutiner for å få eit godt grunnlag for å møte verden igjen snart... :)

eg har både lege og psykolog, men ingen av dei er jo eksperter på antidep., derfor spør eg deg :)

Jeg kan dessverre bare gi mer generelle råd.

Om jeg forstår deg rett, er du ikke tilbake i full funksjon (arbeid/skole). I så fall ville jeg utsatt seponeringen.

Skrevet

Jeg kan dessverre bare gi mer generelle råd.

Om jeg forstår deg rett, er du ikke tilbake i full funksjon (arbeid/skole). I så fall ville jeg utsatt seponeringen.

takk for rådet! :) eg haller også mot det, men godt å høre nokon sei det. det er fristende å seponere, for å liksom stå på eigne bein mentalt. men eg skal nok heller gå med krykke ei stund til. :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...