Gå til innhold

Til NHD. Takk for God hjelp!

Anbefalte innlegg

Takk for at du har kommet tilbake Nils Håvard Dahl!

Jeg har vært regelmessig (eller kanskje uregelmessig...) bruker av dette forumet over flere år og jeg har fått veldig god hjelp og støtte her når jeg har trengt det som mest. Jeg kan si med sikkerhet at det er takket være DOL og Nils Håvard Dahl at jeg fremdels er i livet i dag.

I mitt aller første innlegg her på DOL (i 99 eller 2000) stilte Nils Håvard Dahl "diagnosen" generalisert angst og sosial angst på meg uten å noen gang ha truffet meg. Takket være råd fra Nils Håvard Dahl oppsøkte jeg professjonell hjelp. I over 2 år nå har jeg blitt feilaktig behandlet for en schizofren personlighetsforstyrrelse, men for et par uker siden fikk jeg altså offisielt diagnosen generalisert angst og sosial angst. Akkurat som Nils Håvard Dahl antydet for 3-4 år siden. Dette er bare et bevis på hvor dyktig denne mannen er, og vi trenger han virkelig her på dette forumet. Jeg er utrolig glad for at du er tilbake.

Jeg skulle ønske jeg hadde lagt frem svarene jeg fikk fra Nils Håvard Dahl for behandleren min, da hadde jeg sluppet to meget vonde år, og antagligvis vært frisk i dag. I stedet så må jeg nå begynne helt på nytt med ny medisin, og nytt behandligs opplegg (og ny behandler...).

Jeg kan ikke rose deg nok Nils Håvard Dahl, du er en MEGET dyktig mann!!!!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92593-til-nhd-takk-for-god-hjelp/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest ikke undertegnet

Du får trøste deg med at du har lært noe av det du har vært imellom!

Og for alt du vet så er det ikke sikkert din terapeut hadde tatt hensyn til det NHD sa. Min erfaring er at terapeuter lett blir fornærmet når vi overprøver dem på dne måten.

Jeg var uenig med min psykiater og la fram problemet her. Fikk svar fra NHD (som korresponderte med mine antagelser) og la fram dette for min terapeut. Det ødela forholdet mellom oss. Eller rettere sagt hans forhold til meg. Det var tydeligvis _han_ jeg skulle høre på. Ferdig med det.

Dette er, har jeg hørt av andre også, et ganske stort problem for enkelte pasienter. Noen av oss er så nysjerrige (og interessert i egen helse) at vi forhører oss både her og der. Ikke så lett å stole på bare en når de er så uenige som de er disse fagfolkene! Men det er ikke alle som tåler uenighet på saklig nivå fra pasienten. Får en jo til å føle seg som en liten ulydig drittunge.

Har forøvrig lært meg å leve med det. På den måten at jeg har resignert og godtatt at jeg ikke kan diskutere alt med psykiateren. Og DET er jo et paradoks. Ikke sant?

Hei enkied:-)

Jeg husker godt noen av de innleggene du skrev mens du fortsatt slet noe enormt. Det gleder meg å lese det du nå skriver - det viser at det er meningsfullt å oppfordre folk til å søke behandling selv om de selv føler det ikke kan nytte. Innleggene du skrev den gangen gjorde sterkt inntrykk på meg - derfor blir jeg glad over å lese hvor annerledes du skriver nå:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...