Gå til innhold

Manglende impulskontroll

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det kan komme av både traumer, oppvekst, biologiske forstyrrelser, alkohol/stoffmisbruk eller sykdom.

Det handler om å ikke kunne kontrollere impulsene som blir sendt til hjernen. Dvs. at du f.eks. ikke har spesielt god vurderingsevne, eller gjør ting du normalt ville tenkt nøye over om du hadde normal impulskontroll.

Drap f.eks. blir ofte begått av folk med manglende impulskontroll.

Jeg har manglende impulskontroll pga. bipolar lidelse. Med medisiner fungerer jeg bortimot 100% normalt. Glemmer jeg de, kan det hende jeg blir ekstremt kreativ og ikke greier helt å styre hvor grensen går.

Heldigvis er jeg ikke av den verste sorten, så i mitt tilfelle, er tingene jeg gjør ofte litt komiske og ikke så alvorlig tragiske.

Hittil har jeg ikke gjort noe veldig alvorlig.

Gjest undrende_far

Det kan komme av både traumer, oppvekst, biologiske forstyrrelser, alkohol/stoffmisbruk eller sykdom.

Det handler om å ikke kunne kontrollere impulsene som blir sendt til hjernen. Dvs. at du f.eks. ikke har spesielt god vurderingsevne, eller gjør ting du normalt ville tenkt nøye over om du hadde normal impulskontroll.

Drap f.eks. blir ofte begått av folk med manglende impulskontroll.

Jeg har manglende impulskontroll pga. bipolar lidelse. Med medisiner fungerer jeg bortimot 100% normalt. Glemmer jeg de, kan det hende jeg blir ekstremt kreativ og ikke greier helt å styre hvor grensen går.

Heldigvis er jeg ikke av den verste sorten, så i mitt tilfelle, er tingene jeg gjør ofte litt komiske og ikke så alvorlig tragiske.

Hittil har jeg ikke gjort noe veldig alvorlig.

Hei!

Prøv om du kan finne noen svar på www.likestilling.com , klikk på personlighetsforstyrrelser. Under aktuelle linker er det også samlet mye innfo.

Håper det hjalp!

Nils Håvard Dahl, psykiater

I dette ligger først og fremst det å utsette behovstilfredsstillelse der det er ønskelig.

Eksempler:

Ikke slå eller drep om en "hattkaill" har kjørt på bilen din.

Ikke bruke opp lønna lenge før neste lønning.

Ikke kaste innpå tabletter selv om livet går en i mot.

Ikke tilfredsstille røykesuget når du er gravid.

osv osv

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...