Gå til innhold

nekte sykemelding ved depresjon?

Anbefalte innlegg

Jeg har oppsøkt lege to ganger pga depresjon.Fikk ikke helt kontakt med legen følte jeg.Jeg tok også selv kontakt med en psykolog,følte jeg trengte noen å prate med..Psykologen slo fast etter 30 min at jeg IKKE hadde noen depresjon og avsluttet "behandlingen"

Jeg oppsøkte legen igjen å ba om sykemelding,noe jeg ikke fikk.

Føler jeg trenger mere tid på meg for å komme meg igjen.etter det jeg har opplevd,men virker ikke som noen har forståelse for det.

Jeg mistet mitt ufødte barn

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92703-nekte-sykemelding-ved-depresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest appendix

Leger har en tendens til å mene at å arbeide er god medisin når en har sorg.

Er du uenig i det, må du nesten forhøre deg blant bekjente for å finne fram til en lege som ikke har et slikt standpunkt.

Ellers så må du vente til du blir dårlig 'nok' til å få en sykmelding. Det måtte jeg, med det som resultat at legen oppnådde det han var så redd for i utgangspunktet, at jeg virkelig havnet utenfor arbeidslivet.

Nils Håvard Dahl, psykiater

Hva med delvis sykemelding?

Full sykemelding etter mer enn 1-2 måneder er vanligvis skadelig.

Delvis sykemelding holder deg både i kontakt med arbeidet og arbeidskameratene, gir deg "fristunder" fra de vondeste tankene, samtidig som det gir deg fri og ro til å samle krefter.

ICD-10 er navnet på et diagnosesystem som brukes for å gi en diagnose. Om du ikke har de gitte symptomene på depresjon blir ikke denne diagnose gitt. Det som kan være vanskelig er å skille depresjon med en helt naturlig sorg reaksjon. Denne sorgen oppleves selvfølgelig veldig likt. Det kan være derfor psykologen ikke ville gi deg en diagnose. At legen din ikke ville sykemelde deg kan være vanskelig å forstå. Det er en vond og belastende opplevelse du har gjennomgått og en sykemelding er til god hjelp for å komme gjennom sorgen/depresjonen. Jeg ville i ditt tilfelle oppsøke en annen lege! Ikke gi deg! Lykke til

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...