Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har blitt mamma til tvillinger som er 4 uker gamle. Jeg føler meg totalt likegyldig og mangler morsfølelsen helt :-(

Jeg er glad i dem , men er så sliten og allerede dritt lei av alt dem krever , og tenker noen ganger at jeg skulle ønske noen kunne hatt dem en periode så jeg fikk hvile og sove i fred...

Er dette fødselsdepresjon ? Eller bare manglende morsfølelse som vil komme av seg selv om en stund ?

Hvis depresjon - hva kan jeg gjøre?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92738-f%C3%B8dselsdepresjon/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg kan trøste deg med at morsfølelsen kommer om en stund. Men det kan ta tid. Da jeg fikk førstemann tok det 8 mnd før jeg fikk den berømte morsfølelsen. Men jeg tror jeg hadde et snev av barseldepresjon. Jeg var fryktelig stolt men følte hele tiden at han var i veien og var sliten hele tiden.

Og den dagen jeg forsto at jeg virkelig var glad i ham fikk jeg dårlig samvittighet fordi jeg ikke hadde vært det før.

Det å få barn er ikke helt som forventet. Det er mye mer jobb og mas enn man trodde. Hele livet blir snudd på hodet. Og med to vil det jo bli enda mer slitsomt.

Snakk med de på helsestasjonen, de har god erfaring med slike ting.

Sistemann elsket jeg fra det øyeblikket jeg så ham. Han var min og jeg var villig til å dø for ham fra første øyeblikk.

Så vi er forskjellige og den berømte morsfølelsen kommer ikke alltid i det øyeblikket man ser babyen.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92738-f%C3%B8dselsdepresjon/#findComment-513969
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...