Gå til innhold

NHD...Litt skremt...

Anbefalte innlegg

NHD, vær så snill å lese hele innlegget mitt. Vet jeg har maset fælt om noe av dette før, men jeg trenger å høre din mening, som en slags "second opinion".

Ble litt bekymret i går kveld, da jeg så på fokus... det handlet om et psykiatrisk akuttmottak i USA...Er det sånn her i Norge også, eller? Synes det så så fælt ut...

Mens jeg satt og så på dette programmet, følte jeg meg nesten litt "gal" selv. Sammenliknet meg liksom med en pasient der, sikkert dumt gjort av meg. Men han led av alvorlig OCD, hvilket jeg også gjør... Han gikk på antipsykotika, hvilket jeg også gjør... Så hva skal jeg tro om meg selv, da? Vet jo at jeg ikke er som han, men likevel... Er jeg gal også, da?? Vil ikke være gal, altså... jeg vil være "normal".

Huff... jeg trenger ikke akkurat enda mer å bekymre meg for nå for tiden.

Da programmet var over, følte jeg meg ikke så "gal" lenger. Men jeg tenkte en del på alt det rare jeg ser om dagen (og natten). Tror jeg må vise litt sinne hos psykologen, sinne mot demonene. Slik at han forstår at jeg faktisk er redd for dem. For jeg har hele tiden sagt at jeg ikke plages av disse synene, men nå begynner jeg å lure... Har hatt syner siden september, og det kommer flere og flere demoner på badet (de er i tapetet). Noen ganger kommer det noen til syne på stueteppet også. :-((( Jeg kan ikke noe for det, de bare dukker opp. Og jeg ser skygger og bevegelser hele tiden, mest på kvelden. Ofte føles det ut som om noen tar meg på hodet. Og når jeg våkner om natten, ser det ut som om det er noe i taket over senga... Huff, og neste uke skal samboeren min jobbe nattskift. Vet ikke om jeg tør å være alene da, jeg. :-(((

Hva er egentlig galt med meg? Er det fantasien min som spiller meg et puss? Jeg er vel ikke psykotisk, for det står i journalen min at jeg ikke oppfattes psykotisk. Men kanskje det finnes demoner? Og at når man f.eks. er deprimert og dermed ekstra følsom, så kan man se, føle, høre og fornemme ting man aldri ellers kan se?

Jeg kan ikke snakke med noen om dette, vil ikke skremme dem. Dessuten sier psyk'en at jeg bør holde det for meg selv. :-(

Psyk'en mener dessuten at jeg har schizotype trekk. Jeg er nok litt opptatt av overnaturlige ting, og har veldig mye magisk tenkning... Men disse demonene, altså... jeg holder ikke ut lenger! Jeg kan ikke skylde på disse schizotype trekkene, heller, synes jeg, for sånn har jeg vært leeeenge uten å se rare ting. Vær så snill og hjelp meg! NHD... eller andre...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92825-nhdlitt-skremt/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest LaBamba

Men var han med OCD egentlig noe særlig gal da? Synes bare han virka teit jeg.. teit og oppmerksomhetssyk.. Du er sikkert en kjempekoselig jente, selv om dere begge har OCD.

Mange på dette forumet har f.eks emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, og de er kjempehyggelig, snille og omtenktsomme personer. Mens han som drepte de to jentene i baneheia i kr.sand OGSÅ har denne diagnosen. Det betyr ikke at alle emosjonelt ustabile er pedofile potensielle mordere. Skjønner du hva jeg mener? :-)

Det var vel hun damen med langt grått hår som snakket om stråler som angrep henne og han som trodde han var GUD som var "gal"/psykotiske.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92825-nhdlitt-skremt/#findComment-514486
Del på andre sider

Gjest Windsong

Men var han med OCD egentlig noe særlig gal da? Synes bare han virka teit jeg.. teit og oppmerksomhetssyk.. Du er sikkert en kjempekoselig jente, selv om dere begge har OCD.

Mange på dette forumet har f.eks emosjonelt ustabil personlighetsforstyrrelse, og de er kjempehyggelig, snille og omtenktsomme personer. Mens han som drepte de to jentene i baneheia i kr.sand OGSÅ har denne diagnosen. Det betyr ikke at alle emosjonelt ustabile er pedofile potensielle mordere. Skjønner du hva jeg mener? :-)

Det var vel hun damen med langt grått hår som snakket om stråler som angrep henne og han som trodde han var GUD som var "gal"/psykotiske.

Jeg liker ikke ordet gal brukt om psykiske lidelser. På lik linje med fysiske sykdommer er det ikke noe man kan noe for. Ergo er man syk - ikke dum eller sprø, gal, nuts eller hva folk nå måtte finne på å kalle det.

Tror i alle fall ikke fyren med OCD ønsket å oppføre seg slik han gjorde. Dessuten er det forskjell på hvordan psykiske lidelser arter seg hos forskjellige. Jeg ville heller skille mellom graden av sykdom enn graden av "galskap."

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92825-nhdlitt-skremt/#findComment-515411
Del på andre sider

Jeg liker ikke ordet gal brukt om psykiske lidelser. På lik linje med fysiske sykdommer er det ikke noe man kan noe for. Ergo er man syk - ikke dum eller sprø, gal, nuts eller hva folk nå måtte finne på å kalle det.

Tror i alle fall ikke fyren med OCD ønsket å oppføre seg slik han gjorde. Dessuten er det forskjell på hvordan psykiske lidelser arter seg hos forskjellige. Jeg ville heller skille mellom graden av sykdom enn graden av "galskap."

Helt enig Windsong, men fikk bare lyst til å spørre sånn generelt:

Finnes det egentlig noen som kan sies og være gal?

Jeg tenker at alle som oppfører seg slik at noen stempler dem for gale, må jo ha en psykisk lidelse av en eller annen grad.

Ordet galskap burde ikke eksistere når det gjelder mennesker i det hele tatt. For en som er såkalt gal, og fortsatt kan erklæres frisk, gjør jo bare noe som andre ikke ville gjort, og det behøver ikke være galskap for vedkommende.

Egentlige er vi vel litt gale alle sammen i vår unike tilværelse.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/92825-nhdlitt-skremt/#findComment-515498
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...