natolars Skrevet 10. februar 2003 Skrevet 10. februar 2003 Hei! Hva er forskjellen mellom BPD og Bipolar II? Symptomene er jo stort sett helt like. Hva vil en BPD-pasient ha mest nytte av; antidepressiva eller Lamictal? Mvh 0 Siter
Gjest trrrish Skrevet 11. februar 2003 Skrevet 11. februar 2003 ifølge min psykiater vil ikke en bpdpasient ha nytte av verken antidepressiva eller lamictal, bare samtaler 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 11. februar 2003 Skrevet 11. februar 2003 BPD og BPII har begge stemningssvingninger. svingningene er ofte meget raskere ved BPD. BPD har også langt mer problemer med andre mennesker grunnet blant annet: idyllisering/devaluering (hvitt/svart) overfølsomhet for avvisning lav frustrasjonstoleranse uforutsigbart og inadekvat sinne vansker med å kontrollere sinne stressrelatert paranoia (når en møter motgang, føler en at folk er imot en). 0 Siter
Gjest ikke undertegnet Skrevet 11. februar 2003 Skrevet 11. februar 2003 BPD og BPII har begge stemningssvingninger. svingningene er ofte meget raskere ved BPD. BPD har også langt mer problemer med andre mennesker grunnet blant annet: idyllisering/devaluering (hvitt/svart) overfølsomhet for avvisning lav frustrasjonstoleranse uforutsigbart og inadekvat sinne vansker med å kontrollere sinne stressrelatert paranoia (når en møter motgang, føler en at folk er imot en). Bare et forslag NHD, hvis det ikke allerede finnes. Isåfall har jeg ikek funnet det. Det verserer endel forkortelser her på forumet, som særlig nye har problemer med. Som dette BPD. Går utifra at det er borderline. Er det ikke mulig å samle de mest brukte forkortelsene med en 'oversettelse' et eller annet sted? Så kan vi pugge dem, og til slutt sitter de kanskje hos meg også. 0 Siter
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 12. februar 2003 Skrevet 12. februar 2003 Bare et forslag NHD, hvis det ikke allerede finnes. Isåfall har jeg ikek funnet det. Det verserer endel forkortelser her på forumet, som særlig nye har problemer med. Som dette BPD. Går utifra at det er borderline. Er det ikke mulig å samle de mest brukte forkortelsene med en 'oversettelse' et eller annet sted? Så kan vi pugge dem, og til slutt sitter de kanskje hos meg også. Godt forslag. Forkortelsesliste skal komme i løpet av et par uker. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.